اینتر، متخصص نادیده گرفتن ستاره‌ها؛ از روبرتو کارلوس تا رونالدو و کوتینیو

اینتر، متخصص نادیده گرفتن ستاره‌ها؛ از روبرتو کارلوس تا رونالدو و کوتینیو

وبسایت رسمی برنامه نود - قطعا مدیران اینتر اگر به این فکر می کردند که شاید روزی ممکن است بارسلونا برای خرید کوتینیو 160 میلیون یورو بپردازد، هرگز او را راحت از دست نمی دادند. پنج سال پیش و در زمستان 2013، بازیکن برزیلی با سیزده میلیون یورو از جوزپه مه آتزا راهی لیورپول شد.

به گزارش وبسایت نود، کوتینیو چهار سال و نیم در اینتر حضور داشت هر چند که در دو سال اول قراردادش به صورت قرضی برای تیم واسکودو گاما در برزیل بازی کرد. این بازیکن 47 بازی برای نراتزوری ها انجام داد که در نیم فصل دوم 12-2011 به تیم اسپانیول قرض داده شد. او شانزده بازی در اسپانیول داشت که پنج گل زد.

اما کوتینیو تنها بازیکنی نیست که اینتر در سالهای اخیر اینتر به سادگی او را از دست داده است. نراتزوری ها این بازیکن را خیلی آسان و ارزان از دست دادند اما شرایط در مورد روبرتو کارلوس، پیرلو، برکمپ و رونالدو نازاریو هم مشابه بود. بازیکنانی که آسان و ارزان از اینتر جدا شدند.

شرایط پیرلو در اینتر مشابه کوتینیو بود. این بازیکن پس از سه فصل و دو جدایی قرضی از اینتر با 18 میلیون یورو به میلان پیوست. پیرلو در آن زمان تبدیل به هجدهمین بازیکن گران دنیای فوتبال شد اما زمان نشان داد که تصمیم روسونری ها برای خرید وی تصمیم درستی بوده چرا که پیرلو یک دهه در میلان بازی کرد و دو چمپیونزلیگ برد.

اوضاع روبرتو کارلوس و دنیس برکمپ هم مشابه بود. روبرتاو کارلوس در سال 1996 با مبلغ 500 میلیون پزو (معادل سه میلیون یورو) به رئال ملحق شد که یازده سال درخشان را در رئال مادرید داشت. دستمزد روبرتو کارلوس در رئال معادل سالانه 270 هزار یورو بود. شرایط برکمپ نیز مشابه بود. آرسنال برای خرید وی حدودا 11 میلیون یورو هزینه کرد. ستاره هلندی تبدیل به دومین خرید گرانقیمت تاریخ تا آن زمان شد.

در مورد رونالدو نیز اینتری ها مرتکب اشتباه شدند. این بازیکن بدترین دوران فوتبالش را در اینتر داشت و پس از درخشش در جام جهانی کره و ژآپن با 45 میلیون یورو به رئال ملحق شد (اینتر برای خرید وی 28 میلیون یورو هزینه کرده بود). رونالدو در رئال درخشید و قیمت وی نسبت به شرایط بازار در آن زمان قیمت معقولی بود. رئال در سالهای قبلش مبالغ بیشتری را برای خرید فیگو و زیدان پرداخته بود. در همان تابستانی که رونالدو به رئال ملحق شد، یونایتد 46 میلیون یورو برای خرید فردیناند پرداخته بود.

1140