گزینه های لیورپول برای جانشینی کوتینیو؛ از پولیشیچ تا گورتسکا و لمار

گزینه های لیورپول برای جانشینی کوتینیو؛ از پولیشیچ تا گورتسکا و لمار

وبسایت رسمی برنامه نود - فلیپه کوتینیو با مبلغ 160 میلیون یورو (120 میلیون یورو نقد به علاوه چهل میلیون یورو پاداش بر اساس عملکرد) از لیورپول به بارسلونا پیوست تا تبدیل به یکی از گرانقیمت ترین خریدهای تاریخ فوتبال شود.

به گزارش وبسایت نود، بارسا پس از کش و قوس های فراوان کوتینیو را به خدمت گرفت و حالا سرخ ها برای پیدا کردن جانشین برای این ستاره برزیلی با چالش بزرگی مواجه شده اند. کوتینیو در کنار محمد صلاح، فیرمینو و مانه مربع جادویی کلوپ را در خط حمله لیورپول تشکیل می دادند اما حالا مربی آلمانی باید به دنبال راهکاری برای پردن خلاء ستاره برزیلی باشد.گزینه های خرید توسط لیورپول را با هم مرور می کنیم:

رویا: کریستین پولیشیچ
کلوپ مدتهاست که به دنبال خرید پولیشیچ از تیم سابقش دورتموند است. پولیشیچ ستاره تیم جوان دورتموند است. این بازیکن آمریکایی آینده درخشانی پیش روی خود دارد و در سن 19 سالگی هنوز چیزهای زیادی برای ثابت کردن دارد. این بازیکن یک دریبل زن قهار است که در این فصل با 48 دریبل در لیگ آلمان رکورد دار بوده است. ستاره آمریکایی در 45.4 درصد دوئل های فردی موفق بوده است و در این فصل سه گل زده و شانزده موقعیت ایجاد کرده است. البته پولیشیچ اخیرا گفته است که به هیچ وجه به ترک دورتموند فکر نمی کند و به همین خاطر این گزینه برای کلوپ بیشتر شبیه یک رویاست.

واقع گرایانه: توماس لمار
این مهاجم 22 ساله در تابستان گذشته در آستانه پیوستن به آرسنال قرار داشت. لیورپول اخیرا مذاکراتی با موناکو در مورد خرید وی  داشته است. لمار فصل قبل در ترکیب موناکو درخشید و با 14 گل و 17 پاس گل عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. این بازیکن البته این فصل با افت موناکو دچار افت شده و در لیگ فرانسه فقط دو گل و چهار پاس گل داشته است. هیچ بعید نیست که لمار راه دیگر ستاره های موناکو در فصل قبل را در پیش بیگرد و از این تیم جدا شود. اخیرا از ریاض محرز هم به عنوان گزینه جانشینی کوتینیو اسم برده شده بود.

برگ برنده: لئون گورتسکا
یکی دیگر از گزینه های لیورپول در خط هافبک می تواند لئون گورتسکا باشد. در تابستان آینده کیتا برای تقویت خط هافبک لیورپول خریده می شود و گورتسکا می تواند در فاز خلاقیت به خط هافبک سرخ ها اضافه شود. گورتسکا که گفته می شود توافق هایی با بایرن داشته در پایان فصل تبدیل به بازیکن آزاد خواهد شد. این بازیکن در سن 22 سالگی تجربه شش فصل حضور در تیم اصلی شالکه را دارد که 101 بازی در بوندسلیگا داشته است.

گزینه قابل اطمینان: نبیل فکیر
مربع هجومی لیورپول در این فصل 38 گل در لیگ انگلیس به ثمر رسانده بودند. کوتینیو که از لیورپول جدا شد هفت گل زده بود و شش پاس گل داده بود. نبیل فکیر که در لیون آمار درخشانی داشته می تواند گزینه درخشانی باشد. این بازیکن که در ترکیب لیون پشت سر ماریانو دیاز بازی می کند تا کنون در لیگ فرانسه یازده گل زده است. فکیر 24 ساله در این فصل در 45.45 درصد دوئل های هوایی برنده بوده است. محمد صلاح که از این حیث موفق ترین بازیکن لیورپول است میانگین 29.17 درصد موفقیت در دوئل های هوایی را داشته است.

1140