یادداشت؛ سلتا ضعف‌های رئال مادرید را نمایان ساخت

یادداشت؛ سلتا ضعف‌های رئال مادرید را نمایان ساخت

وبسایت رسمی برنامه نود - در شانزده امتیازی. کم کم دارد حساب از دست رئال مادرید در می آورد. حتی اگر بازی معوقه مقابل لگانس یا بازی برگشت مقابل بارسلونا در نیوکمپ هم با برد تمام شود، باز هم اختلاف ده امتیاز خواهد بود. رئال مادرید دیگر متعلق به این لالیگا نیست و بازیکنان بیشتر از همه این را می دانند. اختلاف جدیت تیم رئال با تیم سلتا به شدت زیاد بود. تیم میزبان به رهبری یاگو آسپاس تقریبا در اکثر دوئل های فردی موفق بود و دو گل زد، یک شوت به تیرک خورد و یک پنالتی از دست رفت. عجیب بود چرا که یاگو آسپاس، ستاره دیشب یازده پنالتی قبلی خود را خراب نکرده بود. البته شرایط بازی طوری بود که رئال نمی تواند از تساوی ناراضی باشد.

تنها خبر خوب گرت بیل بود که درخشان ظاهر شد.  او انگار می دانست که در این بازی باید کجا باشد و در غیاب بنزما و در سیستم 2-4-4 ، بازیکن ولزی به عنوان مهاجم نوک بهترین جایگیری ممکن را داشت و با آزادی عمل در خط حمله ظاهر شد. سلتا از نظر بازی تیمی کاملا از رئال پیش بود اما بیل خیلی سریع بازی را برگرداند و به بهترین شکل از دو پاس کروس و ایسکو استفاده کرد. رئال طبیعتا شانسی برای لالیگا ندارد اما بیل می تواند در لیگ قهرمانان این فصل نقشی کلیدی داشته باشد. به نظر می رسد که او بالاخره ترس از مصدومیت را فراموش کرده و در بهترین سن ممکن است تا بهترین فصل فوتبالی خود را داشته باشد و رابطه اش با گل هم بسیار خوب است.

در حقیقت، بیل در خط حمله رئال همه کار کرد چون که رونالدو خنثی بود. رونالدو سرعت خود را از دست داده است. تیم به سختی رونالدو را پیدا می کرد و این بازیکن تقریبا در همه فرصت هایی که داشت استفاده کرد. به جز بیل، رئال چیز درخشان دیگری نداشت. شاید پنالتی گرفتن کیلور دیگر نکته مهم بازی برای تیم بود. او شاید می خواست از مربی اش یعنی زیدان تشکر کند که پرز را به چالش کشیده بود و گفته بود دروازه بان نمی خواهد. اما درجه بی دقتی مارسلو هم نگران کننده است. بازیکنی که تکنیک فوق العاده ای دارد اما بیش از حد حواسش از وظایف دفاعی اش پرت شده است.

آلفردو رلانیو - مدیر مسئول نشریه آس

1140