تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، 11 مرد منتخب این هفته در شرایطی تبدیل به انتخاب نهایی کارشناسان فوتبال ورزش سه شدند که نام چند چهره شایسته از این جمع بیرون ماند. بازیکنانی مثل ساسان انصاری و شیمبا، همچنین محسن ربیع خواه، سیدجلال حسینی، مجید حسینی و جلال الدین علی محمدی. با ورود جذاب تیم های سپاهان و ذوب‌آهن و نمایش مقتدرانه آنها در رقابت های این فصل در دور رقابت های برگشت لیگ امیدواریم لیگ‌برتر آینده در هفته های آینده با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتری دنبال شود. نفرات منتخب ورزش سه برای هفته هفدهم لیگ‌برتر را بخوانید با این توضیح که باز هم می‌ توانستیم در قسمت مهاجمان به تعداد برگزیده ها اضافه کنیم.


ابراهیم عالمه(سپاهان)


دروازه بان تازه وارد لیگ برتر در اولین حضور خود درون دروازه تیم کرانچار نمایش مطمئنی داشت. در هفته ای که گل های زیادی در لیگ برتر رد و بدل شد و بیش از نیمی از تیم ها دروازه خود را باز شده دیدند، دروازه بان سوری سپاهان با چند واکنش خوب توانست رضایت کرانچار را جلب کند و این سرمربی کراوت در نشست خبری نیز به عملکرد رضایت بخش این دروازه بان اشاره کرد. واکنش خوب عالمه روی شوت از راه دور میلاد کمندانی که با کمک تیرک از باز شدن دروازه سپاهان جلو گیری کرد بهترین واکنش این دروازه بان در روز پیروزی پر گل سپاهان بود و حالا سپاهانی ها بعد از نیم فصل بحران درون دروازه یک دروازه بان مطمئن در اختیار دارند.


وریا غفوری (استقلال)


مدافع ملی پوش استقلال که در دیدارهای گذشته این تیم همواره بازیکن اثر گذاری بود و پایه گذار دو گل شده بود، در دیدار با استقلال خوزستان موفق شد برای استقلال گلزنی کند تا پایه گذار برد پر گل استقلال باشد. غفوری بعد از گل زود هنگام خود برابر آبی های خوزستانی در دفاع و حمله نمایش بسیار خوبی داشت. این بازیکن که جلوتر از حیدری حالا بازیکن فیکس استقلال در دفاع است، از جمله بازیکنان ساختار دفاعی استقلال است که با عملکرد خوب خود در دفاع نقش پر رنگی در کلین شیت های متوالی حسین حسینی دارد. اهمیت عملکرد غفوری زمانی بیشتر مشخص می شود که این بازیکن بنابر خواسته شفر حضور پر رنگی در حملات دارد و رفت و برگشت های متوالی او در دفاع و حمله نقطه پر رنگ کارنامه این بازیکن است. عملکرد درخشان این بازیکن برابر استقلال خوزستان در ادامه هفته های موفق غفوری باعث شد تا وریا در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

محمد نژاد مهدی(ذوب آهن)


شاگردان امیر قلعه نویی در سومین بازی متوالی توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند و این بار در ورزشگاه بنیان دیزل و در دیدار برابر تیم آماده گسترش فولاد ضمن بسته نگه داشتن دروازه خود، یک برد با ارزش کسب کردند. نژاد مهدی در این دیدار مرد اول خط دفاعی ذوب آهن اصفهان بود و با عملکرد خوب خود در دوئل های هوایی و زمینی اجازه نداد تا دروازه تیم ذوب آهن برابر گسترش فولاد تهدید شود. نژاد مهدی در جدال با مهاجمان آماده گسترش فولاد از جمله خالقی فر و بابایی برنده مطلق زمین بود تا ذوبی ها با ثبت سومین کلین شیت متوالی خود با تک گل دقایق پایانی برنده زمین مسابقه را ترک کنند و امیر قلعه نویی نفسی به راحتی بکشد. نژاد مهدی با عملکرد مثبت و بی اشتباه خود در هفته ای که جلال حسینی و مجید حسینی عملکرد بسیار خوبی داشتند در تیم منتخب ورزش سه قرار گرفت.

مسعود ابراهیم زاده(صنعت نفت):


دفاع چپ صنعت نفتی ها در نبرد تیمش برابر سایپا روز درخشانی داشت، او در تقابل با ترابی و قلی زاده دو وینگر خطرناک و سرعتی توانست خودی نشان بدهد، ابراهیم زاده به کمک خط دفاع خود موفق شد در برابر تیم دایی یک کلین شیت برای تیمش ثبت کند.

بازی هوشمندانه ابراهیم زاده و تیمشان در ورزشگاه خانگی باعث شد تا ضمن برد سه گله، شاگردان کمالوند تا رده ششم جدول بالا بیایند و برای رسیدن به سهمیه در لیگ برتر نیز امیدوارتر شوند.


کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)


در نقش هافبک دفاعی اکنون یکی از برترین گلزنان پرسپولیس محسوب می‌شود و تنها بازیکن از جمع این تیم است که توانسته اولین دبل رفت و برگشت خود در این فصل را رقم بزند. کامیابی‌نیا که با توجه به سیستم خطی برانکو فرصت بیشتری برای حضور در فاز تهاجمی به دست می‌آورد اینبار با شوتی زیر طاق دروازه تراکتورسازی را فتح کرد و به تیمش برای دستیابی به اولین پیروزی در دور برگشت کمک ویژه‌ای کرد.


او که از انگیزه‌های فوق العاده‌ای برای کسب نتیجه فردی و تیمی در این بازی برخوردار بود، نفر پیروز جنگ‌های میانه‌ی میدان نیز لقب گرفت تا عملا تراکتورسازی نتواند خطری روی دروازه پرسپولیس شکل دهد.

داریوش شجاعیان ( استقلال تهران)

بازیکنی که بیشترین خرج را در فصل نقل و انتقالات روی دست مدیران استقلال گذاشت، اخیرا بیش از هر زمانی در حال اثبات ارزش های خود است.


هافبک فانتزی باز استقلال در روزهایی که تیم شفر جان تازه ای گرفته، موتور محرک اصلی آبی ها محسوب می شود. شجاعیان پس از نمایش خیره کننده ای که مقابل صنعت نفت از خود به جا گذاشت، در آخرین بازی تیمش در شهر اهواز هم فوق العاده کار کرد و سازنده گل های تیمش بود.


هرچند هافبک خلاق استقلال در هفته های آغازین لیگ و در روزهای تیره این تیم هم عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می داد، اما نمایش او در این روزها به مراتب تاثیرگذارتر و چشم نواز تر به نظر می آید.


شجاعیان که سابقه بازی در گسترش فولاد تبریز را دارد، انتهای هفته جاری به همراه استقلال باید به تبریز سفر کند تا در بازی دشوار مقابل تراکتورسازی برای آبی های پایتخت به میدان برود. غیبت جپاروف، یار همیشگی شجاعیان در موقعیت سازی، کار این بازیکن تکنیکی را در تبریز سخت تر خواهد کرد.


در شرایطی که در فهرست تیم ملی نامی از هافبک های بازیساز دیده نمی شود، داریوش شجاعیان می تواند یکی از مدعیان بازگشت به لیست کی روش باشد.


رسول نوید کیا(سپاهان)


کاپیتان سپاهان در روز بازگشت به ترکیب این تیم ژنرال خط میانی تیم کرانچار بود. نوید کیا در دیداری که سپاهان نزدیک به 70 دقیقه تیم برتر میدان بود و بیش از 10 موقعیت گل خلق کرد، مرد اول میانه میدان تیم اصفهانی بود و با نمایش خوب خود نقش پر رنگی در برد پر گل سپاهان برای انتقام از پدیده ایفا کرد. نوید کیا در نیمه اول در کنار علی کریمی به خوبی برای سپاهان میدان داری کرد تا فشار سنگین بازیکنان سپاهان روی دروازه حریف حفظ شود و در نیمه دوم بعد از خارج شدن کریمی از زمین مسابقه توانست ضمن حفظ جریان بازی به نفع سپاهان، بارها با پاس های بلند و عمقی خود برای دیگر بازیکنان موقعیت سازی کند تا سپاهان بتواند پر گل ترین برد فصل خود را برابر تیمی جشن بگیرد که در نیم فصل اول سنگین ترین شکست را برابر آنها متحمل شده بود. نوید کیا در نیم فصل دوم و ادامه مسابقات در کنار کریمی وظیفه سنگینی برای حفظ شرایط خوب سپاهان دارد.


میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان)

کسب پیروزی پس از شکست سنگین مقابل استقلال در تهران، تنها چیزی بود که نفتی های آبادان را در هفته هفدهم لیگ راضی می کرد. این اتفاق برای صنعت به بهترین شکل رخ داد. در جریان بازی روز گذشته صنعت نفت مقابل سایپا، میلاد جهانی پس از تعویض کرار جاسم به دلیل مصدومیت یکی از بهترین های خط میانی تیمش بود و توانست بازی فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد.


در شرایطی که بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی در حال اتمام بود، حرکت زیبای جهانی از بین هافبک های سایپا و یک و دوی او با لوسیانو پریرا، با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه همراه شد که دروازه اخباری را به زیبایی باز کرد.


این گل که موتور نفتی ها را برای پیروزی پرگل روشن کرد، به همراه چند حرکت زیبا روز میلاد جهانی را ساخت و شماره 9 نفتی ها را به یکی از ارکان اصلی این برد پراهمیت تبدیل کرد.


علی علیپور(پرسپولیس)


آقای گل کنونی لیگ برتر با ثبت یک گل و یک پاس گل برترین بازیکن تیمش مقابل تراکتورسازی بود تا همچنان در جریان بازی کسی خلا مهدی طارمی را به خاطر نیاورد. او که انگیزه زیادی برای کسب سهمیه ورود به تیم ملی دارد به دنبال تکمیل نیم فصل اول رویایی خود است و تراکتور اولین قربانی این هدف لقب گرفت. تیمی که با تقویت لازم در نیم فصل انتظار می‌رفت حریف سرسختی برای این تیم محسوب شود؛ اما علیپور که در کلکسیون گل‌های این فصل خود گل با ضربه سر را کم داشت با ضربه‌ای غیرقابل مهار توپش را به تور چسباند تا اکنون رکوردی گلزنی در طول یک فصل را نشانه برود و ۱۳ هفته برای آن فرصت دارد.

یونس شاکری (مشکی پوشان):


یونس شاکری مهاجم بلندقامت تیم مشکی پوشان که به نظر در دوران نزولی فوتبال خود قرار گرفته بود، با حضور ناگهانی رضا عنایتی و بازگشت به تیم سیاه جامگان در دیدار این هفته مقابل سپیدرود رشت دو گل حساس به ثمر رساند تا بدون هیچ حرف و حدیثی در تیم هفته ورزش سه قرار بگیرد. شاکری در مسابقه دیروز که حساس و 6 امتیازی تلقی می‌ شد با دو گلی که روی فرصت طلبی به ثمر رساند، تبدیل به چهره اصلی تیمش شد تا رضا عنایتی نیز در پایان بازی به شدت از او تعریف کند. به گفته عنایتی شاکری یک بازیکن روحی روانی است و باید ذهنش را برای بازی و درخشش آماده کند. حالا باید دید این بازیکن روحی روانی توانایی درخشیدن را دارد یا نه.


حسن بیت سعید(فولاد):


هنوز هیچ کس نمی‌ داند چرا بازیکنی با کیفیت حسن بیت سعید در تیم استقلال به موفقیت لازم نرسید؛ اما ستاره سابق استقلال خوزستان که با امید درخشش بیشتر به جمع آبی های تهران پیوسته بود اسیر شرایط ویژه این تیم در این فصل شد و تنها نیم فصل در جمع آبی‌پوشان دوام آورد. با این حال و در شرایطی که پیش‌بینی های منفی علیه بیت سعید در اوج بود او با پوشیدن پیراهن تیم فولاد دوباره به همان فرم سابق برگشته و در یک بازی 90 دقیقه دو بار دروازه نفت تهران را باز کرد. بیت سعید که فوتبال خود را مدیون تیم فولاد است احتمالا در این تیم احساس آسودگی و امنیت بیشتری دارد و به همین جهت به سادگی می‌ تواند فرم سابق خود را نشان بدهد. بیت سعید در دو، سه فصل گذشته همواره جز بهترین های فوتبال ایران بوده و در بازی دیروز نیز نشان داد که حرکت به این سمت را در نیم فصل دوم آغاز کرده است.