جهانبخش: رونالدو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است/ دیگر بازی در هلند بس است

جهانبخش: رونالدو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است/ دیگر بازی در هلند بس است

ورزش > فوتبال ملی - علیرضا جهانبخش عاشق کریس رونالدو است اما چند بار تأکید می‌کند قرار نیست در جام جهانی‌ فقط جلوی او بازی کنیم بلکه با تیم ملی پرتغال طرف هستیم.

علیرضا تبریک به خاطر گلزنی‌ات. تبدیل به ستاره بی‌چون و چرای آلکمار شده‌ای و همچنان می‌درخشی.
ممنون. خب با فورتونا سیتارد بازی داشتیم که قاعدتاً باید برنده می‌شدیم. ۴ بر ۲ هم بردیم و به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیدیم. منتظریم تا رقیب‌مان را در این مرحله بشناسیم. مرحله بعدی خیلی سخت‌تر خواهد بود. تیم‌هایی چون فاینورد و آیندهوون هم در مرحله بعدی هستند و کار سخت‌تر می‌شود. خدا را شکر که من هم توانستم در برد تیم مقابل تیم دسته اولی فورتونا سهم داشته باشم و امیدوارم بتوانم دوباره برای تیم مثمرثمر باشم.

در این فصل که تو خوش می‌درخشی، رضا گوچی زیاد شرایط خوبی در هیرنوین ندارد. قطعاً با او صحبت کرده‌ای، درست است؟
بله، دورادور با رضا در ارتباطم و صحبت می‌کنیم. مخصوصاً در مسابقه‌ای که در خانه هیرنوین داشتیم، همدیگر را دیدیم و حرف زدیم. آن مسابقه را ۲ بر یک بردیم. بعد از بازی چیزی که فهمیدم این بود که کیفیت او فرقی نکرده است. فقط یکی، دو مسئله در عملکرد او نقش داشته. دو بازیکن کناری هیرنوین که در موفقیت رضا نقش زیادی داشتند، امسال در این تیم نیستند. یکی از آن‌ها به فاینورد رفت و آن یکی هم مصدوم است. به خاطر همین به رضا زیاد توپ نمی‌رسد و واقعاً بدشانسی آورده. من هر هفته بازی‌های‌شان را زنده می‌بینم. رضا خیلی بدشانس است و گاهی توپ‌هایش گل نمی‌شوند. قطعاً مصدومان هیرنوین برگردند شرایط برای رضا هم بهتر می‌شود.

سردار آزمون هم شرایط سختی مثل رضا دارد. البته در آخرین بازی نیم‌فصل یک گل زد و یک گل ساخت.
هفته قبل از آن به سردار آزمون گفته بودم در آخرین بازی نیم‌فصل گل می‌زنی. خدا را شکر این اتفاق هم افتاد و گل زد. برای اینکه شرایط تیم ملی خوب باشد، نیاز داریم همه بازیکنان روحیه داشته باشند و موفق باشند. سردار هم در این چند سال همیشه سرحال بوده و الان هم شرایط خوبی دارد. برای هر فوتبالیستی ممکن است این شرایط پیش بیاید. باید همیشه به بازیکنان تیم ملی روحیه داد.

خود تو جزو کسانی بودی که به رامین رضاییان خیلی روحیه دادی.
بله، خب رامین آماده باشد به نفع تیم ملی است. فکر می‌کنم رامین در مسابقه آخر تیمش خوب کار کرد و تنها یک اشتباه داشت که آن اشتباه به چشم آمد. برای همین باید مراقب بچه‌ها بود و هر جا لازم باشد باید به هم روحیه بدهیم.

علیرضا، درباره تو می‌گویند دیگر به سقف فوتبالت در هلند رسیده‌ای. خودت به این باور رسیده‌ای؟
البته هیچ‌وقت نمی‌شود درباره مسئله‌ای با اطمینان حرف زد، مخصوصاً اگر قرار باشد انتخابی داشته باشی که روی آینده‌ات تأثیر بگذارد اما می‌توانم بگویم قطعاً برای انتخاب بعدی‌ام حساسیت زیادی خواهم داشت، آن هم خارج از هلند خواهد بود. من هم همین حسی را که خیلی‌ها دارند، دارم. به نظر من هم دیگر حضور در فوتبال هلند کافی است. ان‌شا‌ءالله در قدم بعدی که برمی‌دارم، دوست دارم در خارج از هلند بازی کنم. راستش در این چند سال ماندم تا با شرایط فوتبال حرفه‌ای آشناتر شوم و سال به سال پیشرفت کنم. فکر می‌کنم به چیزهایی که تا الان می‌خواستم رسیدم و قطعاً از الان به بعد مسیری طولانی برایم باقی‌مانده است. باید تلاش کنم این مسیر خوب را ادامه دهم.

سؤال آخر هم درباره کریس رونالدو است. این‌قدر در تیم ملی گفتید رونالدو رونالدو آخر با پرتغال افتادیم.
(خنده) رونالدو همیشه مورد علاقه من است. او الگوی فوتبالی من به حساب می‌آید. خب خیلی‌ها در این باره حرف می‌زنند ولی من می‌گویم ما که قرار نیست فقط جلوی رونالدو بازی کنیم. حضور او در تیم ملی پرتغال خیلی مهم است ولی ما باید جلوی یک تیم بازی کنیم نه یک نفر. رونالدو به نظر من بهترین بازیکن دنیاست. البته شکی نیست که او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال هم به حساب می‌‌آید.

بالاتر از همه؟
این نظر من است. رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است ولی ما قرار است جلوی پرتغال بازی کنیم نه فقط رونالدو. قطعاً بازی جلوی رونالدو و اینکه او و کیفیت فوتبالی‌‌اش را از نزدیک ببینی، اتفاق بزرگی است و جذابیت دارد، هم برای من و هم برای بازیکنان تیم ملی. ولی همان‌طور که گفتم بیشتر باید به فکر رودررویی با تیم پرتغال باشیم. قطعاً اتفاق قشنگی است جلوی رونالدو بازی می‌کنیم. سری قبل هم جلوی مسی بازی کردیم و برای مردم ایران خیلی جالب و جذاب بود. چون دیدند ما جلوی مسی و آرژانتین چطور بازی کردیم، توقع دارند مقابل پرتغال هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

43503