ژاوی: سیتی آماده ترین تیم حال حاضر اروپاست؛ برخلاف تصور رونالدو، مسی بهترین است

ژاوی: سیتی آماده ترین تیم حال حاضر اروپاست؛ برخلاف تصور رونالدو، مسی بهترین است

وبسایت رسمی برنامه نود - سه روز مانده به ال کلاسیکو، ژاوی، اسطوره باشگاه بارسلونا مصاحبه ای با Tot Costa de Catalunya Ràdio انجام داده است. 

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در مورد مسائل مختلفی اظهار نظر کرده که در زیر می خوانیم.

رئال مادرید:

نمی دانم آنها اشباع شده اند یا نه، اما قهرمانی لالیگا، لیگ قهرمانان و سوپرکاپ ها تا حدی ممکن است باعث آرامش خاطر آنها شده باشد. این می تواند یکی از دلایلی باشد که رئال مادرید در سطح خود ظاهر نشده اما شکست دادن این تیم همیشه سخت است. رئال مادرید تحت فشار بیشتری است و احتمالاً هجومی بازی خواهند کرد، چرا که به پیروزی نیاز دارند. برای بارسلونا هم دیدار مهمی است چرا که پیروزی می تواند رئال مادرید را از کورس قهرمانی خارج کند.

تمجید از سرمربی بارسلونا:

من ایده های فوتبالی والورده را دوست دارم. فکر می کنم در سال های گذشته بارسلونا سبک بازی خود را گم کرده بود. ایده های او تیم را به فلسفه اصلی خود بازگردانده، فلسفه ای که همگی دوست داریم. قبلاً بازیکنانی به بارسلونا آمده بودند که با سبک بازی این تیم همخوانی نداشتند اما حالا فکر می کنم لاماسیا بهتر درک می شود.

دستیار والورده:

هدف من دستیاری والورده نیست، اما از مربیان و فلسفه های زیادی درس می گیرم، چون وقتی از بارسلونا جدا می شوید، با دیدگاه های مختلفی نسبت به فوتبال آشنا می شوید اما ایده های فوتبالی من کاملاً با بارسلونا گره خورده است.

بازیکنانی که یادآور خود ژاوی هستند:

بازیکنان زیادی هستند. کسانی مثل سیلوا، دی بروین، گوندوعان در منچستر سیتی که همگی در سطح بالایی بازی می کنند. اگر بازی های پی اس جی را ببینید، بازیکنان زیادی حضور دارند که با برنامه های بارسلونا تطابق دارند. بازیکنانی مثل کازورلا و فابرگاس نیز DNA بارسلونا را دارند.

گواردیولا و تیم منچستر سیتی:

سیتی در حال حاضر آماده ترین تیم اروپاست. پپ فرمول مورد نظر خود برای بازی را پیدا کرده است. او به ایده های خود وسواس دارد، و بسیار روشمند است و بازیکنان هم خوب کار می کنند. بازیکنان 70 الی 90 بار توپ را لمس می کنند. همه آنها حالا می گویند که از بازی خود واقعاً لذت می برند. همانطور که تیتو می گفت، خون بارسلونا در او جریان دارد و هیچکس قابل مقایسه با او نیست. او یک مربی باهوش، خاص و محترم است. او شخصیتی دارد که می تواند پیام خود را منتقل کند. بارسلونا مربیانی را به کار گرفته که با فلسفه باشگاه همخوانی داشته باشند. اگر شروع به استخدام مربیانی بدون این خصوصیت بکنیم، همه چیز بهم خواهد ریخت.

مدعیان لیگ قهرمانان اروپا:

در لیگ قهرمانان سیتی، بارسا، رئال مادرید و بایرن مونیخ کنونی تحت هدایت یوپ هاینکس مدعی هستند. برنده دیدار رئال مادرید و پاریسن ژرمن نیز مدعی خواهد بود چون تیم حذف شده، تیم بزرگی خواهد بود. بارسلونا هم کار راحتی ندارد.

مسی:

فکر می کنم هدف تمام مربیان دنیا متوقف کردن مسی باشد. حتی اگر کاری که اتلتیک بیلبائو انجام داد را بکنید و مثل فینال کوپا دل ری او را نفر به نفر یارگیری کنید، او باز هم راهی پیدا می کند. نمی توان مقابل او دفاع کرد. مسی تفاوت ها را رقم می زند و ما همیشه سعی می کردیم که توپ را در فضا ها به او برسانیم تا تعادل حریف را بهم زند. مسی بازیکنی است که بیشترین تفاوت را در دنیا رقم می زند. این کاملاً بدیهی است.

مسی و رونالدو:

مسی در مقایسه با کریستیانو کار های بیشتری انجام می دهد. مسی بهترین است. اگر کریستیانو خود را بهترین بازیکن تاریخ قلمداد می کند، مشکلی نیست، اما برای کسانی که تمرینات را می بینند، جای مقایسه نیست. مسی بهترین بازیکن تاریخ است و گزینه دیگری وجود ندارد.

1771