بررسی نیم فصل اول هفدهمین دوره لیگ برتر- بخش چهارم؛ برتری فاحش پروفسور در نیمه مربیان

بررسی نیم فصل اول هفدهمین دوره لیگ برتر- بخش چهارم؛ برتری فاحش پروفسور در نیمه مربیان

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ هفدهم تیم برتر مسابقات بود و اکثر جنبه های مورد بررسی از هر نظر نسبت به سایر رقبا برتری داشت.

به گزارش وب سایت نود، در ادامه گزارش های مربوط به نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر، نتایج تیمها و عملکرد تیمها در پایان نیمه اول بازیها مورد بررسی قرار گرفته و جدول رده بندی تیمها بر اساس نتایج به دست آمده هر تیم در پایان نیمه اول تنظیم و با امتیازات به دست آمده در پایان بازی مقایسه شده است. ستون آبی رنگ امتیاز تیمها بر حسب نتایج نیمه اول، و ستون قرمز امتیاز تیمها بر حسب نتایج پایان بازی را نشان می دهد. ستون آخر هم اختلاف دو ستون آبی و قرمز را نشان می دهد. بر این اساس، پرسپولیس برترین تیم نیمه اول در نیم فصل نخست لیگ هفدهم است، و برانکو ایوانکوویچ هم برترین مربی در نیمه مربیان شناخته می شود.

بر اساس نتایج تیمها در پایان نیمه اول، پرسپولیس باز هم صدرنشین جدول است؛ شاگردان برانکو در پایان نیمه اول بازی های نیم فصل، کمترین باخت، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده و بهترین تفاضل را به خود اختصاص داده اند. تیم برانکو 28 امتیاز در پایان نیمه اول به دست آورده؛ سرخپوشان بر حسب نتایج پایان بازی هم 36 امتیازی هستند؛ یعنی تیم برانکو در نیمه مربیان توانسته 8 امتیاز به اندوخته های نیمه اول خود اضافه کند که در اینجا نقش مربی تیم در نیمه مربیان برجسته و آشکار می شود. پرسپولیس از لحاظ اختلاف امتیازی مثبت، بالاترین اختلاف امتیازی بین نیمه اول (ستون آبی) و پایان بازی (ستون قرمز) را دارد. پس از قهرمان نیم فصل، سایپا با هدایت علی دایی با 5 اختلاف مثبت امتیازی در رده بعدی قرار می گیرد.

 

نفت تهران تنها تیم نیم فصل اول لیگ هفدهم است که هرگز در نیمه اول برنده از زمین خارج نشد و همچنین با زدن یک گل کمترین گل زده در نیمه اول را داشته است. صنعت نفت آبادان با 10 گل خورده در نیمه اول بدترین خط دفاعی در وقت اول را داشت، و استقلال خوزستان هم بدترین تفاضل گل نیمه اول را با منفی 5 به خود اختصاص داد. نفت تهران و سپاهان اصفهان با 11 مساوی در نیمه اول بیشترین تعداد تساوی را به خود اختصاص داده و تیم های پدیده مشهد، صنعت نفت آبادان، سپیدرود رشت و سیاه جامگان مشهد هم بیشترین باخت نیمه اول را داشتند (با 5 باخت).

تیم های سپیدرود رشت و مشکی پوشان مشهد بیشترین اختلاف منفی امتیازی را دارند (با منفی 4 امتیاز)، در حالیکه گسترش فولاد تبریز تنها تیمی به حساب می آید که امتیازات نیمه اول و پایان بازی آنها بدون تغییر مانده است. استقلال تهران تنها تیمی است که تفاضل گل نیمه اول آن صفر است. 

گفتنی است رده بندی تیم های این جدول بر اساس امتیازات کسب شده در پایان نیمه اول (ستون آبی) صورت گرفته است. همچنین، 6 امتیاز تیم پدیده مشهد در این جدول کسر نشده زیرا در اینجا عملکرد تیمها صرفاً به لحاظ فنی بررسی شده است.






2081