نگاهی به برترین خطوط دفاعی در تاریخ لیگ برتر؛ راهی برای نفوذ به دروازه نیست

نگاهی به برترین خطوط دفاعی در تاریخ لیگ برتر؛ راهی برای نفوذ به دروازه نیست

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس نیم فصل نخست را تنها با 6 گل خورده به پایان برد تا یکی از بهترین خطوط دفاعی در تاریخ رقابت های نیم فصل باشد.

به گزارش وب سایت نود، در ادامه نگاهی به تیم هایی خواهیم داشت که در یک نیم فصل کمتر از 10 گل دریافت کرده اند؛ برخی تیمها با وجود این آمار فوق العاده در خط دفاعی، در پایان فصل توفیق چندانی نداشته اند.


سپاهان در اولین دوره لیگ برتر، با حضور مربی کارکشته ای چون استانکو و دروازه بان آماده ای مثل آرمناک پطروسیان، تنها 4 گل در 13 بازی نیم فصل اول دریافت کرد.


فجرسپاسی هم در اولین دوره لیگ برتر، در پایان نیم فصل اول تنها 8 گل خورده داشت.


در دومین دوره رقابت های لیگ برتر، پیکان نیم فصل را با 8 گل خورده به پایان رساند.


ذوب آهن در لیگ برتر دوم، تنها 7 گل در نیم فصل اول با 13 بازی دریافت کرد. ذوب آهن در لیگ سوم هم در پایان نیم فصل تنها 9 گل از حریفان خورد. عملکرد خوب این تیم در خط دفاعی در لیگ چهارم هم ادامه داشت و نیم فصل را با 7 گل خورده به پایان رساند. در رقابت های پانزدهمین دوره لیگ برتر هم ذوب آهن نیم فصل را با 9 گل خورده تمام کرد.


پرسپولیس در لیگ چهارم در نیم فصل تنها 9 گل خورده داشت. سرخپوشان 9 سال بعد در لیگ برتر سیزدهم بار دیگر خط دفاعی مستحکمی داشتند و در پایان نیم فصل تنها 6 گل از حریفان دریافت کردند. سرخپوشان در شانزدهمین دوره لیگ برتر، عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی داشتند و تنها 5 گل دریافت کردند و این عملکرد فوق العاده در لیگ هفدهم هم ادامه داشت و این تیم فقط 6 بار دروازه اش باز شد.


استقلال تهران با حضور امیر قلعه نویی در لیگ پنجم، پس از 15 بازی نیم فصل، فقط 6 گل خورده داشت. اما در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، آبی پوشان عملکرد خوبی در خط دفاعی داشتند که این عملکرد آنها بدون شک به واسطه حضور مربی آلمانی وینفرد شفر بود اما این آمار بسیار خوب در خط دفاعی در سایه نتایج ضعیف استقلال در ابتدای فصل خیلی به چشم نیامد.


فولاد خوزستان در رقابت های چهاردهمین دوره لیگ برتر، در پایان نیم فصل تنها 9 بار دروازه شان مقابل حریفان باز شد.


استقلال خوزستان در بهترین فصل حضورش در لیگ برتر، به واسطه خط دفاعی منسجم و بدون نقض و همچنین سنگربانی به نام فرناندو دخسوس، در پایان نیم فصل تنها چهار بار دروازه اش مقابل حریفان فرو ریخت. خط دفاعی تیم عبدالله ویسی که در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شد، برترین خط دفاعی نیم فصل در تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص داده است.






2081