بررسی بهترین بازیکنان نیم فصل- 2 / کیانی، ستاره ای که ترمز خودش را کشید

بررسی بهترین بازیکنان نیم فصل- 2 / کیانی، ستاره ای که ترمز خودش را کشید

وبسایت رسمی برنامه نود - تراکتورسازی تبریز لیگ هفدهم را با شرایط خاص و در بحران محرومیت از جذب بازیکن آغاز کرد و در حالیکه نمی توانست تیم خود را تقویت کند، چند بازیکن هم به دلایل مختلف این تیم را ترک کردند.

به گزارش وب سایت نود، با شرایطی که تراکتورسازی در این فصل داشت، وجود بازیکنان باتجربه برای این تیم بسیار اهمیت داشت. یکی از بازیکنانی که در این فصل روزهای خوبی در تراکتورسازی پشت سر گذاشت و از مهره های اصلی گل محمدی بود، مهدی کیانی است. تراکتورسازان بسیار خوش شانس بودند که بازیکن 31 ساله تیم شان در بهترین زمان، یعنی در وضعیت بحرانی باشگاه، به اوج دوران بازی خود طی چند سال گذشته رسیده و با نمایش فوق العاده اش در میانه میدان، در جمع برترین بازیکنان نیم فصل اول گرفته است. علیرغم آنکه تراکتورسازی در این فصل جز قدرت های اصلی و مدعی قهرمانی به حساب نمی آید، اما مهدی کیانی بازیکنی بود که نقش بسیار مهمی در بازی های تیمش ایفا کرد و با درخششی که در ترکیب تیمش داشت، به عنوان دومین بازیکن برتر نیم فصل نخست دست یافت.

مهدی کیانی هافبک میانی تراکتورسازی در این فصل از ارکان مهم تیمی بود که از کمبود بازیکن رنج برد که همین مسئله در برخی بازی های این تیم کاملاً مشهود بود (چند گل خورده از روی شوت از راه دور یا گل به خودی عجیب دروازه بان تراکتور در دیدار برابر پیکان). کیانی در 9 هفته اول در تمامی بازیها در ترکیب ثابت تیمش به میدان رفت و عملکرد بسیار خوبی داشت. او با کسب میانگین 2/44 در همان هفته ها بهترین بازیکن بود و با وجودی که به علت محرومیت ادامه رقابتها تا نیم فصل را از دست داد، اما باز هم در رده های بالای رده بندی برترین بازیکنان قرار داشت و در نهایت دومین بازیکن برتر نیم فصل اول شد.

مهدی کیانی، تنها بازیکن تراکتورسازی در بین بیست بازیکن برتر نیم فصل، 2 بار به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد و 2 بار هم در تیم منتخب هفته قرار گرفت. با وجودی که تیم تبریزی نتایج قابل توجهی در این فصل به دست نیاورده اند، اما کیانی به ویژه در هفته های ابتدایی بسیار خوب و مؤثر در ترکیب تیمش بازی کرد و بهترین بازیکن لیگ هفدهم بود؛ درخشش کیانی باعث شد تا وی بر اساس نمرات گروه آنالیز سایت نود، به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر در مرداد ماه انتخاب شود. اما پس از هفته نهم بود که اتفاقات حاشیه ای در تمرینات تراکتورسازی، که به زعم خود این بازیکن کاملاً شوخی بوده، پیامدهای کاملاً جدی برای او و تراکتورسازی داشت؛ با ابلاغ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مهدی کیانی تا پایان نیم فصل محروم شد.

 

با مقایسه نتایج و عملکرد تراکتورسازی در 9 هفته ابتدایی لیگ برتر با 6 هفته پایانی نیم فصل (که کیانی محروم بود)، به خوبی می توان عملکرد مؤثر و نقش مهم او در بازی های تراکتورسازی را مشاهده کرد. در زمان حضور کیانی درصد پیروزی تراکتورسازی ۲ برابر زمان غیبت این بازیکن بود؛ تراکتورسازی با حضور کیانی ۳۳ درصد بازیها را با پیروزی به پایان بردند، اما بعد از محرومیت او این آمار به 16 درصد کاهش یافت. با وجودی که کیانی 6 بازی نیم فصل را از دست داد، اما امتیازات کسب شده توسط این بازیکن در 9 هفته اول، همچنان او را در رده های بالای جدول برترین بازیکنان نگه داشت و در پایان نیم فصل هم در رده دوم بهترین بازیکنان قرار گرفت.

با وجودی که کیانی در پست هافبک دفاعی بازی می کند و مجبور است تا درگیری زیادی با بازیکنان حریف داشته باشد، اما با این وجود در 9 بازی که در این فصل برای تراکتورسازی انجام داد فقط 2 بار کارت زرد گرفت. بدون شک بازگشت این بازیکن به ترکیب تراکتورسازی شرایط بهتری را برای این تیم رقم خواهد زد.






2081