معامله سیسیلی در کمیته ملی المپیک

معامله سیسیلی در کمیته ملی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، اعلام کارشناسان خبره کمیته ملی المپیک بیش از آنکه تصور می شد سر و صدا کرد. این جلسه تعیین کننده کمیته ملی المپیک تا حد زیادی تکلیف صندلی پر طرفدار ریاست این کمیته را مشخص کرد. اصغر رحیمی به عنوان یکی از خبرگان کمیته به اندونزی فرستاده شد تا در جلسات ابتدایی بازی های آسیایی جاکارتا حاضر شود. در روزهایی که رحیمی در کمیته حضور فیزیکی نداشت جلسه ای برگزار شد و سید رضا صالحی امیری به عنوان کارشناس خبره جای او را گرفت. گفته می شد اصغر رحیمی قصد حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را داشت؛ اما با این حکم او دیگر شرایط شرکت در مجمع را ندارد و جای خود را به فردی داده که از رجال مهم دولت روحانی بوده؛ چهره ای که به تازگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را پذیرفته؛ اما برای بار دوم برای گرفتن یک پست بزرگ در ورزش دورخیز کرده است.


با کنار گذاشتن رحیمی، سید رضا صالحی امیری که او هم گفته می شود گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک است شرایط شرکت در انتخابات را پیدا کرد، چون حالا او کارشناس خبره است. اما اینکه به یک باره چه طور رحیمی (گزینه کمیته ملی المپیک) توسط کمیته ملی المپیک کنار گذاشته شد و سیدرضا صالحی امیری (گزینه وزارت ورزش و جوانان) جایگزین او شد را باید ناشی از یک توافق بی سابقه پشت پرده دانست.


کلید این داستان کیومرث هاشمی است که  رابطه ای دیرین با صالحی امیری دارد و حتی به مدد حضور کوتاه او در مدیریت ورزش ایران توانست  به وزارتخانه برگردد و از آنجا سر از کمیته المپیک در بیاورد درحالیکه او به واسطه گرایش سیاسی و همکاری با دولت قبلی حداقل بخت را در دو دولت روحانی داشت. او حالا این لطف را جبران کرده و در عین حال قرار است در کابینه جدید نایب رییس باشد، کما اینکه شاهرخ شهنازی 64 ساله نیز نامزد اصلی دبیری کمیته المپیک است؛ پستی که البته بهتر بود به فرد جوانتر و لایق تری می رسید.


در فاصله یک ماه مانده به انتخابات کمیته ملی المپیک به نظر می رسد پست ها تقسیم شده و اوضاع تا حد زیادی مشخص است. مقابل این جریان تنها یک جبهه مخالف وجود دارد و آن هم پیشکسوتان و مدیران سابق کمیته هستند.