معرفی بهترین بازیکنان نیم فصل - 1/ صخره ای به نام سید جلال

معرفی بهترین بازیکنان نیم فصل - 1/ صخره ای به نام سید جلال

وبسایت رسمی برنامه نود - نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر ایران در حالی با قهرمانی سرخپوشان پایتخت به پایان رسید که به زعم اکثر کارشناسان مدافع ملی پوش پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان بهترین تیم لیگ هفدهم است.

به گزارش وب سایت نود، سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش پرسپولیس غنیمت بسیار بزرگی برای برانکو و پرسپولیس به حساب می آید؛ با هر متر و معیاری که بازی های سیدجلال حسینی آنالیز شود، نمی توان او را به عنوان بهترین مدافع و برترین بازیکن نیم فصل اول لیگ هفدهم نادیده گرفت. بدون شک سیدجلال حسینی سهم عمده ای در ثبت آمار درخشان و ارائه عملکرد فوق العاده سرخپوشان در خط دفاعی در فصل گذشته و همچنین فصل جاری داشته و به خوبی خط دفاعی تیمش را رهبری می کند. بازی های جلال حسینی در پرسپولیس و تیم ملی آنقدر درخشان و بدون نقص بوده که خیلی ها علت کم گل خوردن پرسپولیس و کلین شیت های متوالی و پرشمار این تیم را بیشتر به دلیل حضور حسینی در خط دفاعی می دانند تا دروازه بان پرسپولیس.

سیدجلال حسینی در مقطعی از نیم فصل اول مصدوم شد و به همین علت فقط 8 بازی، آن هم در ترکیب ثابت، تیمش به میدان رفت. اما با وجود غیبت در نیمی از دیدارهای نیم فصل، حسینی 2 بار عنوان برترین بازیکن هفته را از آن خود کرد و 2 بار هم توانست در ترکیب تیم منتخب هفته قرار بگیرد. بر اساس نمرات گروه آنالیز سایت و برنامه نود، مدافع ملی پوش پرسپولیس با میانگین 2/38 امتیاز عنوان برترین بازیکن نیم فصل نخست هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

اگر می خواهی ارزش چیزی را متوجه شویم، باید ببینیم اگر آن را در اختیار نداشته باشیم، چه اتفاقی خواهد افتاد. این مثل بهترین توصیف برای شرایط سیدجلال حسینی در رقابت های این فصل است. با مقایسه آمار و همچنین کیفیت فنی خط دفاعی پرسپولیس در دیدارهایی که سیدجلال حسینی حضور داشته و یا غایب بوده، به خوبی می توان به تأثیرگذاری این مدافع برجسته پی برد. حسینی پیش از مصدومیت تنها در یک بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و در آن دیدار شاگردان برانکو یک گل از مشکی پوشان مشهد دریافت کردند. بازگشت سیدجلال چند هفته ای طول کشید تا او به دربی پایتخت رسید. بازگشت سیدجلال به ترکیب پرسپولیس و خط دفاعی این تیم را می توان اینگونه تشبیه کرد که قفل بزرگی بر دروازه پرسپولیس زده شد و دیگر هیچ بازیکن یا تیمی نتوانست قفل این دروازه را باز کند. جلال حسینی پس از رهایی از مصدومیت، تا پایان نیم فصل در هفت بازی برابر استقلال تهران، سایپا، پارس جنوبی جم، پدیده مشهد، ذوب آهن اصفهان، سپیدرود رشت و صنعت نفت آبادان به میدان رفت و در هر 7 بازی اجازه نداد سنگر تیمش فرو بریزد.

 

اگر بازی هایی را که سیدجلال حسینی در ترکیب تیمش غایب بوده، مورد بررسی قرار دهیم باز هم به این نتیجه خواهیم رسید که نقش سیدجلال حسینی در تیم برانکو ایوانکوویچ انکارناپذیر است. از 6 گلی که سرخپوشان در نیم فصل اول مقابل حریفان دریافت کرده اند، 5 گل در بازی هایی که جلال حسینی غایب بوده به ثمر رسیده است. و مهم ترین بازی که غیبت سیدجلال حسینی برای پرسپولیس بسیار گران تمام شد، در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود که الهلال عربستان در غیاب برترین مدافع فعلی فوتبال ایران، تا می توانست در بازی جولان داد و نسخه پرسپولیس را در همان بازی رفت پیچید.




2081