گزارش ویژه : پرسپولیس و بیرانوند در مسیر یک رکورد شکنی دیگر

گزارش ویژه : پرسپولیس و بیرانوند در مسیر یک رکورد شکنی دیگر

وبسایت رسمی برنامه نود - رکوردشکنی تبدیل به عادت شیرین این روزهای پرسپولیس شده و این تیم در مسیر یک رکورد شکنی دیگر در زمینه گل نخوردن قرار دارد.

به گزارش وب سایت نود ، پرسپولیس با حضور بیرانوند در درون دروازه موفق شد دروازه اش را برابر صنعت نفت آبادان نیز بسته نگه دارد و هم پرسپولیس و هم بیرانوند این فرصت را دارند که در دیدار با فولاد رکورد تاریخ لیگ برتر را جابه جا کنند.

بیرانوند پس از غیبت در دیدار با استقلال خوزستان ، در دربی 85 درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و از آن دیدار تاکنون در 7 بازی پیاپی که حضور مستمر داشته دروازه اش باز نشده است.این دروازه بان با 7 کلین شیت پیاپی مجموعا 630 دقیقه است که در بازیهایی که حضور مستمر در بازیها داشته ، دروازه اش را بسته نگه دارد

بیرانوند با این رکورد در رده ششم طولانی ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه بین دروازه بانهایی که حضور مستمری درون دروازه داشته اند قرار گرفته است ولی 5 دروازه بانی که آمار بهتری از بیرانوند دارند در فاصله کمی نسبت به هم جای دارند. آرمناک پطروسیان با 704 دقیقه گل نخوردن رکورددار تاریخ لیگ برتر است.پس از آن فرناندو دخسوس از استقلال خوزستان با 670 دقیقه ، علی حسنی صفت از ملوان با 668 دقیقه   ، وحید طالب لو از استقلال با 660 دقیقه و حسین آشنا از فجرسپاسی با 653 دقیقه جای دارند.علیرضا بیرانوند برای اینکه بتواند رکورددار تاریخ لیگ برتر شود باید دروازه اش را تا دقیقه 74 مقابل فولاد بسته نگه دارد.

اما کار پرسپولیس برای رکوردشکنی در تاریخ لیگ برتر تا حدی ساده تر از بیرانوند است. آخرین باری که دروازه پرسپولیس در لیگ باز شد دقیقه 34 بازی با استقلال خوزستان بود. پرسپولیس با احتساب 56 دقیقه آخر آن بازی و 7 کلین شیت پیاپی 686 دقیقه است که گل نخورده است.

در تاریخ لیگ برتر استقلال رکورددار طولانی ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه است. در لیگ پنچم که به آمار آن اشاره شد و وحید طالب لو به صورت مستمر 660 دقیقه دروازه استقلال را بسته نگه داشته بود قبل از آن نیز مهدی رحمتی 57 دقیقه گل نخورده بود  تا استقلال به رکورد 717 دقیقه گل نخوردن دست یابد. رکوردی که تا به امروز هیچ تیمی نتوانسته به آن برسد.بعد از آن نیز ذوب آهن با 704 دقیقه گل نخوردن در جایگاه دوم قرار دارد.پرسپولیس در صورتیکه بتواند روند گل نخوردنش را تا دقیقه 31 دیدار با فولاد ادامه دهد رکورد دیگری را به نام خود در تاریخ لیگ برتر ثبت خواهد کرد.پرسپولیس تا قبل از دیدار با فولاد که یکی از آماده ترین تیمهای لیگ است باید یک یا دو بازی در جام حذفی بازی کند و باید دید که آیا هفته اول نیم فصل دوم با یک رکوردشکنی دیگر برای سرخپوشان توام خواهد بود یا خیر

البته پرسپولیس در شکستن این رکورد سایه رقیب دیرینه خود را احساس میکند استقلال با سید حسین حسینی ، 517 دقیقه است که گل نخورده و اگر دروازه پرسپولیس زودتر از استقلالیها باز شود این بار فرصت رکورد شکنی نصیب آبی پوشان می شود.

60610