روانخواه، پنجمین مربی تازه وارد لیگ برتر

روانخواه، پنجمین مربی تازه وارد لیگ برتر

وبسایت رسمی برنامه نود - بنا بر اعلام مسئولان باشگاه سپیدرود رشت، امیدرضا روانخواه هافبک سابق استقلال تهران در نیم فصل دوم لیگ هفدهم هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش وب سایت نود، طی چند روز گذشته اتفاقات زیادی در باشگاه سپیدرود رشت رخ داد و تصمیمات متعددی در خصوص کادر فنی این تیم اتخاذ شد؛ آخرین تصمیم مسئولان باشگاه در خصوص کادر فنی، سپردن سکان هدایت این تیم به امیدرضا روانخواه بود. روانخواه که پیش از این به عنوان دستیار علی نظرمحمدی فعالیت می کرد، در صورت انتخاب به عنوان سرمربی سپیدرود برای اولین بار مربیگری (در پست سرمربی) در رقابت های لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

البته روانخواه نخستین مربی نیست که در لیگ هفدهم اولین حضور در لیگ برتر ایران را تجربه می کند؛ پیش از وی، چهار مربی دیگر هم اولین حضورشان در این رقابتها را تجربه کرده اند.

علی کریمی که در هفته ششم رقابت های لیگ برتر جانشین حمید درخشان شد، برای نخستین بار حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی را تجربه کرد. البته اولین تجربه کریمی در لیگ برتر برای وی خوش یمن نبود و حاشیه های زیادی به دنبال داشت. کریمی پس از 3 هفته مجبور به ترک نیمکت نفت تهران شد.

با استعفای علیرضا منصوریان، مسئولان باشگاه استقلال تهران به میک مک درموت مأموریت دادند تا تمرینات تیم را زیر نظر بگیرد. با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخاب مربی جدید، مک درموت در اولین بازی پسامنصوریان در برابر سپیدرود رشت، هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت؛ البته نخستین تجربه سرمربیگری این مربی در لیگ برتر ایران به دلیل اخراج در بازی قبلی، نه از روی نیمکت ذخیره ها، که از روی سکوها دنبال شد.

وینفرد شفر که پس از کش و قوس های فراوان به عنوان سرمربی استقلال تهران معرفی شد، برای اولین بار هدایت یک تیم ایرانی را بر عهده گرفت تا به این ترتیب، به عنوان سرمربی در لیگ برتر ایران هم فعالیت خود را آغاز کند. وی در دیدار برابر فولاد خوزستان اولین حضورش در لیگ برتر را به ثبت رساند.

غلامرضا عنایتی که تا فصل پیش به عنوان بازیکن در لیگ برتر بازی می کرد، در این فصل به عنوان دستیار علیرضا مرزبان به کادر فنی مشکی پوشان اضافه شد. اما مرزبان به عنوان سرمربی پس از 3 هفته از سمت خود استعفا داد تا مسئولان باشگاه به برترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران اعتماد کرده و هدایت تیم را به او بسپارند.




2081