برنامه تراکتورسازی پس از پایان محرومیت از نقل و انتقالات

برنامه تراکتورسازی پس از پایان محرومیت از نقل و انتقالات

وبسایت رسمی برنامه نود - با پایان نیم فصل اول لیگ هفدهم ،‌ محرومیت تراکتورسازی از دو پنچره نقل و انقالاتی به پایان رسید و این تیم به دنبال حضور فعال در بازار نقل و انقالات است.

به گزارش وب سایت نود ، تیم تراکتورسازی تبریز پس از توافق اولیه با گلر برزیلی در آستانه جذب طیبی و سه بازیکن ذوب‌آهن است. 

تیم تراکتورسازی پس از جدایی شش بازیکن فیکس و مصدومیت طولانی مدت دو بازیکن شاخص خود با جوانگرایی و بها دادن به نفرات تیم‌های پایه توانست دو دوره محرومیت نقل و انتقالاتی را پشت سرگذاشته و حالا به عنوان فعال‌ترین تیم نقل و انتقالات زمستانی وارد بازار شده و در حال توافق نهایی با گزینه‌های خود است. این تیم به دنبال جذب شش تا هشت بازیکن است و مذاکراتی هم با برخی گزینه‌ها داشته که در ذیل اخبار اختصاصی خبرنگار نود از نقل و انتقالات این تیم حاضر در لیگ قهرمانان و پرطرفدار را می خوانید:

دروازه؛ هنوز با گلر برزیلی توافق نشده
تراکتوری‌ها با بیان اینکه از پرسپولیس بازیکن نمی‌گیریم چون پرسپولیس در زمان محرومیت نقل و انتقالاتی از ما بازیکن نگرفته تیم خود را از حواشی ماجراهای سرباز شدن بیرانوند خلاص کردند اما با این وجود چون فصل قبل در چنین ایامی مشابه این ادعاها درباره عدم مذاکره و جذب عالیشاه و نوراللهی منتشر شده بود هواداران پرسپولیس نسبت به اینکه بیرانوند به تراکتورسازی نرود مطمئن نبودند تا اینکه سرپرست و مدیر رسانه‌ای تراکتور رسما فاش کردند که گلر پرسپولیس چند باری پیگیر پیوستن به تراکتور و طی کردن دوران سربازی بوده اما جذب وی در راستای سیاست عدم جدب بازیکن از پرسپولیس منتفی است. بیرانوند که در مصاحبه‌ای صادقانه اعلام کرده بود شاید سرباز شود پس از پشت سرگذاشتن یک بازی جنجالی و پرحاشیه و تنش روی سکوها با عذرخواهی از هواداران پرسپولیس و آشتی با آنها از تصمیم قطعی خود مبنی بر ماندن در تیم خبر داد تا این ماجرای جنجالی جای خود را به کلین‌شیت‌ها و درخشش گلر شماره یک ایران دهد. کادر فنی و مدیریت باشگاه تراکتور پس از اعلام اینکه برنامه ای روی جذب بیرانوند نداریم در خفا تمرکز خود را روی جذب گلر خارجی گذاشته و مذاکراتی با یوردی گلر واسکودوگاما داشته‌اند. در این باره هر چند برخی رسانه‌های داخلی و برخی سایت‌های برزیلی جذب این گلر را حتمی دانسته‌اند اما یک مقام مسئول در باشگاه تراکتورسازی به خبرنگار نود اعلام کرد: «جذب این دروازه‌بان که در سری A برزیل بازی کرده و سوابق خوبی دارد حتمی نشده و موانعی بر سر این انتقال وجود دارد که در تلاش برای مرتفع کردن آن هستیم.» تراکتورسازی در حالی این گلر را کاندیدا کرده که در ماه‌های گذشته شایعاتی درباره تمایل گل‌محمدی به جذب شیخ‌ویسی، رحمتی و حتی بازگشت اخباری در صورت موافقت دایی در رسانه‌ها منتشر شده بود. درباره یوردی گفته می‌شود که مشکل انتقال او به تراکتور نه مالی است نه مبلغ رضایت‌نامه، بلکه گل‌محمدی روی گزینه‌های دیگری هم تمرکز کرده و به موازات گفت‌و‌گو با نماینده گلر واسگودوگاما مذاکراتی هم با سایر گلرها در حال انجام است. یوردی بارها در سری A برزیل بازی کرده، او تا فصل پیش گلر دوم این تیم مطرح بوده و در مقایسه با گلرهای برزیلی که به ایران آمده‌اند از کارنامه خوبی برخوردار است اما مسئولان باشگاه تاکید دارند هیچ توافقی هنوز انجام نشده و جذب وی قطعی نیست.

دفاع میانی؛ طیبی و یک مدافع دیگر

یحیی گل‌محمدی که بالاجبار امسال در خط دفاع از بازیکنانی با سابقه بازی در هافبک دفاعی یا تجربه کم استفاده کرده اصرار به جذب دو مدافع وسط باتجربه و کم اشتباه دارد که از سرعت و قامت خوبی هم برخوردار باشند. محمد طیبی که با قراردادی یک میلیارد و چهارصدمیلیونی به پارس جم رفته و سپس راهی تیم القطر شده بود در آستانه فسخ قرارداد با این تیم و بازگشت به لیگ ایران است. او مذاکراتی با گل‌محمدی و آجورلو داشته و اخبار دریافتی خبرنگار نود حاکی از ان است که این انتقال اگر مشکلی ایجاد نشود با رقمی منطقی و معقول قطعی خواهد شد. گل‌محمدی یک مدافع ایرانی دیگر را هم مدنظر دارد و در صورتی که امکان جذب وی وجود نداشته باشد جذب یک مدافع خارجی در دستور کار قرار می گیرد و به همین منظور فیلم بازی چند مدافع هم توسط یحیی و دستیارانش دیده شده.

دفاع چپ؛ اسماعیلی‌فر به‌اضافه یک گزینه دیگر

تراکتورسازی در این پست در نیم فصل اول از نادری بازیکن جوانی که قرضی به نساجی رفته بود استفاده کرد و حالا ضمن باتجربه‌تر شدن این مدافع چپ به دنبال جذب یک مدافع چپ کلاسیک و باتجربه هم هست تا در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی با نادری رقابت کند. هنوز مشخص نیست گزینه ایرانی یحیی در این پست کدام بازیکن است اما گل‌محمدی شاید از دانیال اسماعیلی‌فر که انتقال او جدی و تقریبا قطعی شده استفاده کند و به دنبال مدافع چپ دیگری نباشد. اسماعیلی‌فر در زمان سرمربیگری یحیی در تست‌ها انتخاب شد و از بازیکنی لیگ دویی به پدیده چند پسته لیگ برتر در این سال‌ها بدل شده که هم در دفاع چپ و راست برای گل‌محمدی، حسینی و قلعه نوعی بازی کرده و هم در هافبک دفاعی به جای حدادی‌فر و هم در وینگر چپ و راست. تراکتورسازان ممکن است علاوه بر اسماعیلی‌فر به دنبال موافع چپ دیگری باشند اما قطعا برنامه‌ای برای جذب دفاع چپ خارجی ندارند.

هافبک دفاعی؛ مهدی مهدی پور

جذب مهدی‌پور را باید قطعی دانست. مهدی‌پور در زمان حضور ابراهیم‌زاده در راه‌آهن ذوب را ترک کرد اما زمان گل‌محمدی به تیم سابقش بازگشت و اوج گرفت. او در پست هافبک دفاعی و هافبک بازیساز بازی می‌کند و هم قدرت تخریب دارد و هم بازیسازی. مهدی‌پور امسال در تیم قلعه نوعی عمدتا هافبک نفوذی بوده و پشت مهاجمان بازی کرده و در سبک بازی او را باید تلفیقی از ویژگی‌های هافبک دفاعی و طراح دانست.

وینگر؛ اسماعیلی‌فر، پهلوان و عالیشاه

پس از ماجراهای رضایت‌نامه پنجاه میلیونی سینا عشوری که منجر به جنجال رسانه‌ای بین آذری مدیرعامل ذوب‌آهن و باشگاه تراکتورسازی شد حالا شاهد نزاع رسانه‌ای قلعه‌نوعی با تراکتوری‌ها هستیم. قلعه‌نوعی که نتایج خوبی نگرفته معترض است که چرا با وعده‌های عجیب بازیکنان خود را هوایی کرده و می‌خواهند برای سربازی به تراکتورسازی ببرند. گل‌محمدی هم سعی کرده هجمه‌ها را از روی مجتبی حسینی که متهم است با بازیکنان ذوب‌آهن صحبت کرده بردارد و در جواب قلعه‌نوعی گفته: بازیکن به زور جایی نمی‌رود. ما هم قلدر نیستیم کسی را اینجا بیاوریم و هر کس بیاید اولا تمایل خودش بوده و دوما بخاطر جذابیت‌های تیم خاص و پرطرفدار تراکتور. در این باره امروز مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر جلسه نهایی خود را با مسوولان باشگاه ذوب‌آهن برگزار کرده و در پایان جلسه سه ساعته اعلام کردند جدایی ما حتمی و قطعی است، به این دو نفر باید احسان پهلوان را هم اضافه کرد که از مدت‌ها پیش تمایل خود برای طی کردن دوره سربازی را اعلام داشته. این سه بازیکن در سه سال گذشته با گل‌محمدی و حسینی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و با دو قهرمانی و دو صعود آسیایی روزهای خوبی را هم پشت سرگذاشته و گویا این اواخر قلعه نوعی که از جدایی قریب‌الوقوع‌شان مطلع بوده با آنها رابطه خوب گذشته را نداشته و صراحتا جدایی‌شان در این مقطع را حرفه‌ای ندانسته. در نقطه مقابل برخی منتقدان قلعه نوعی مذاکرات تراکتورسازی و این مربی با عالیشاه و نوراللهی قبل از نقل و انتقالات زمستانی را یادآور شده و معتقدند قلعه‌نوعی خودش هم وقتی در تراکتورسازی بود از اهرم جذب بازیکن سرباز در نیم فصل برای تقویت تیم استفاده کرده است. عالیشاه که در دوماه گذشته به تمرینات تراکتور بازگشته هم حداقل تا شهریورماه سال آتی سرباز است. نکته جالب اینکه اسماعیلی‌فر، پهلوان و عالیشاه هر سه وینگر تخصصی هستند اما همان‌طور که گفته شد اسماعیلی‌فر طی سه فصل اخیر در شش پست برای ذوب‌آهن بازی کرده و پهلوان هم به عنوان بازیکن راست پا علاوه بر هافبک چپ در بسیاری از بازی‌های ذوب‌آهن به عنوان هافبک هجومی و پشت سرمهاجمان بازی کرده و عالیشاه هم علاوه بر تخصص بازی در هافبک چپ در پرسپولیس و راه‌آهن بارها به عنوان وینگر سمت راست و یکی از دو مهاجم در سیستم چهار چهار دو به میدان رفته است. تراکتورسازی قائم اسلامی‌خواه را نیز در پست وینگر از تیم لیگ یکی بادران جذب کرده که این بازیکن در لیست زیر 23 سال تراکتور جای خواهد گرفت.

مهاجم نوک؛مهاجم سرزن خارجی

یحیی گل‌محمدی که آزادی را از بازیکن پایه های تراکتور به پدیده لیگ تبدیل کرده علاوه بر برخورداری از سایر مهاجمانش به دنبال جذب یک مهاجم بلندقامت و سرزن مثل فرزاد حاتمی است. او روی جذب مهاجم نوک خارجی متمرکز شده چرا که در بین مهاجمان خوب لیگ بازیکنی که بتواند رضایت نامه‌اش را بگیرد و مدنظر کادر فنی تراکتورسازی هم باشد هنوز یافت نشده است. او فیلم پنج مهاجم خارجی که باشگاه معرفی کرده را دیده اما هنوز دست به انتخاب نزده. در این پست مهدی شریفی با اتمام سربازی طبق قرارداد به سپاهان بازمی‌گردد شبیه ماجرای جدایی سروش رفیعی که پس از اتمام سربازی با پرسپولیس به توافق رسید.

تراکتورسازی با جذب عالیشاه، پهلوان، اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و احتمالا یوری احتمالا سه جای خالی در لیست بزرگسال، با جذب اسلامی‌خواه یک جای خالی در لیست زیر 23 سال خواهد داشت. تراکتورسازی همچنین با داشتن 12 بازیکن سهمیه سنی، سه جای خالی در لیست زیر 21 ساله‌ها خواهد داشت. تیم محبوب تبریز همچنین مجوز جذب 6 بازیکن با سهمیه نیم‌فصل و سه بازیکن آزاد دارد که در این بین جذب 4 بازیکن با سهمیه نیم‌فصل و یک بازیکن با سهمیه آزاد تقریبا قطعی شده است

60610