استقلال به الهلال و العین خورد پرسپولیس به السد

استقلال به الهلال و العین خورد پرسپولیس به السد

به گزارش"ورزش سه" با انجام قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 4 تیم ایرانی حاضر در مسابقات سال جدید این رقابت ها گروه ها و حریفان خود را شناختند.

 

گروهA/ تراکتورو  قرعه سخت و آسان


تراکتورسازی تبریز نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان در سید سوم این قرعه کشی قرار گرفته و در گروهA در کنار تیم های الجزیره امارات، الاهلی عربستان و برنده پلی آف سوم قرار گرفت. پلی آف سوم هم قرار است بین تیم های الغرافه و نماینده ازبکستان برگزار شود. تراکتورسازی شاید گروهش به اندازه استقلال دشوار نباشد اما همگروهی با الاهلی عربستان و حضور احتمالی الغرافه می تواند کار نماینده ایران را در این گروه سخت کند. با این وجود اما گروه تراکتور گروه خوبی برای صعود هم هست چرا که الجزیره سرگروه این گروه در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد، ضمن این که الاهلی قطعا از بهترین تیم های عربستان نیست.

 


گروه B/ ذوب و گروهی بهتر از انتظار


ذوب آهن اصفهان اگر بتواند از مرحله پلی آف به مرحله گروهی صعود کند می تواند در یک گروه خوب قرار بگیرد. این تیم باید با آیزاوال هند در پلی اف بازی کند و سپس در صورت پیروزی در گروه B و در کنار تیم های الدهیل قطر، الوحده امارات و لکوموتیو تاشکند قرار بگیرد. با توجه به گروه های دیگر می توان گفت ذوب آهن در گروه خیلی بدی قرار نگرفته و می تواند امیدوار به صعود از گروهش باشد.

 


گروه C/ پرسپولیس و دیدار با ژاوی و مرتضی


در قرعه کشی مراسم لیگ قهرمانان آسیا ، پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران به سرگروه، گروه C رقابت ها انتخاب شد. اما دیگر تیم های این گروه براساس قرعه تیم های السد قطر و الوصل امارات به علاوه برنده بازی پلی آف چهارم بودند. پلی آف چهارم میان نماینده های کشورهای ازبکستان و اردن برگزار خواهد که نماینده ازبکستان هنوز مشخص نیست اما از کشور اردن تیم الفیصلی به مرحله پلی آف راه یافته است. بی شک اما جالب ترین بازی این گروه میان پرسپولیس و السد خواهد بود که مصاف نماینده ایران با ژاوی و مرتضی پورعلی گنجی است. پرسپولیس در گروه نسبتا خوبی قرار گرفته است هرچند السد قطر و الوصل امارات حریفان ساده ای نیستند. نکته جالب توجه این است که پرسپولیس با هیچ تیمی از کشور عربستان همگروه نشد.

 


گروهD/استقلال،الهلال و شاید العین


گروه D رقابت ها می تواند گروه مرگ مسابقات لیگ قهرمانان لقب بگیرد. استقلال نماینده ایران در این گروه ور در کنار الهلال عربستان، الریان قطر و برنده پلی آف اول بازی قرار خواهد گرفت. پلی آف شماره یک میان تیم های العین امارات و ملکی بحرین برگزار خواهد شد. این سخت ترین گروه ممکن می تواند باشد اگر العین امارات بتواند از مرحله پلی آف صعود کند. در این صورت جدال استقلال با نایب قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی با تیم الریان که در حال حاضر تیم دوم جدول رده بندی ستاره های قطر است و العین تیم دوم لیگ امارات بازی های دشواری است که استقلال در این مرحله باید انجام بدهد. موضوع مهم اما اینجا است که اگر استقلال بتواند از این گروه صعود کند حداقل یکی دو حریف بزرگ را مراحل حذفی کنار گذاشته است.

 


شرق آسیا


گروه E- پلی آف عجیب و طولانی


در گروه E رقابت ها و در شرق آسیا تیم های چونبوک هیوندای موتورز ژاپن، کیتچه هنگ کنگ، برنده پلی آف چهار بین تیانجین چین  وبرنده بازی نماینده استرالیا و میانمار- فلیپین! و برنده پلی آف2 بین کاشیوا ژاپن و برنده بازی نماینده های تایلند و مالزی بازی خواهد کرد.


گروهF- ژاپن،استرالیا و کره


در گروه F این رقابت ها کاوازاکی فرونتال ژاپن سرگروه شد و تیم های اولسان هیوندای کره ، ملبورن ویکتوری استرالیا و برنده پلی آف 3 از میان تیم های شانگهای چین و برنده نماینده های تایلند وسنگاپور و یا اندونزی قرار گرفته اند.


گروهG- غریبه ها


گوانژو چین در گروهG به عنوان سرگروه انتخاب شد. در این گروه تیم دوم کشور ژاپن، جیو یونایتد کره و بوریرام تایلند حضور دارند.


گروهH- گروه مرگ شرق


شاید این گروه را بتوان گروه مرگ شرق نامید. جایی که اف سی سیدنی استرالیا ، شانگهای چین، کاشیما آنتلرز ژاپن و برنده پلی آف شماره 1 شرق آسیا بین تیم های سوآن سامسونگ کره و برنده ویتنام و هنگ کنگ برگزار خواهد شد.