تاثیر برنامه کی‌روش روی مدعیان قهرمانی؛ شمشیر دو لبه پرسپولیس

تاثیر برنامه کی‌روش روی مدعیان قهرمانی؛ شمشیر دو لبه پرسپولیس

وبسایت رسمی برنامه نود - مدعیان قهرمانی و سهمیه آسیایی بجز پرسپولیس، مجموعا نصف تیم برانکو هم ملی‌پوش ندارند.

به گزارش وبسایت نود، کارلوس کی‌روش دیشب در نود، از برنامه جدیدی برای تیم ملی صحبت کرد. برنامه‌ای که بر اساس آن، بازیکنان ملی‌پوش یک روز و نیم پس از مسابقات در اختیار تیم ملی باشند و سپس به باشگاه‌شان برگردند. پیاده کردن چنین ایده‌ای، نیاز به موافقت باشگاه‌ها خواهد داشت. اما سوال اینجاست این سبک، چقدر روی سرنوشت تیم‌های قهرمانی و سقوط لیگ برتر تاثیرگذار خواهد بود؟

در بین 5 تیم بالای جدول، فقط پرسپولیس تحت تاثیر این برنامه قرار خواهد گرفت. پرسپولیس 4 نماینده، در آخرین لیست تیم ملی داشت و علاوه بر آن‌ها، دو نفر دیگر هم در کمپ تهران حاضر بودند و احتمالا در لیست برنامه‌های کی‌روش برای آمادگی جان جهانی هم هستند. بیرانوند، حسینی، امیری و طارمی ملی‌پوشان ثابت پرسپولیس محسوب می‌شوند و کامیابی‌نیا و انصاری، معمولا در لیست اولیه تیم ملی حضور دارند. این یعنی 6 بازیکن پرسپولیس، بعد از هر مسابقه باید به تیم ملی معرفی شوند و یک روز و نیم بعد، به این تیم برگردند.

در بین دیگر مدعیان قهرمانی، پارس جنوبی هیچ نماینده‌ای در تیم ملی ندارد. احمد عبدالله‌زاده، تنها نماینده فولاد است. حامد لک هم قبلا دعوت شده و ممکن است در لیست 35 نفره کی‌روش باشد. پیکان هم مثل پارس، هیچ نماینده‌ای ندارد . اکبر ایمانی، تنها بازیکنی محسوب می‌شود که از پدیده در تیم ملی حضور دارد. این یعنی بجز پرسپولیس، از بین مدعیان قهرمانی فقط 2 بازیکن فولاد و یک بازیکن پدیده، بعد هر بازی از این تیم جدا خواهند شد.

سیاه جامگان، سپیدرود، نفت تهران و استقلال خوزستان به عنوان نماینده‌های اصلی سقوط هم صاحب بازیکنی در تیم ملی نیستند و دیگر ملی‌پوش‌های داخلی کی‌روش، در باشگاه‌هایی مثل استقلال، ذوب آهن، سپاهان و سایپا بازی می‌کنند که نه شانس چندانی برای قهرمانی دارند و نه کاندیدای سقوط محسوب می‌شوند.

از مجموع باشگاه‌هایی که در حال حاضر، شانس قهرمانی و سقوط هستند 9 بازیکن احتمالا در لیست آماده‌سازی کی‌روش حاضر خواهند بود و 6 بازیکن آن، متعلق به یک باشگاه است. باشگاهی که مهمترین بخش برای تعامل یا توافق اجرای این برنامه خواهد بود. اگر کی‌روش و برانکو به توافق برسند، شاید این فصل برای هر دوی آن‌ها پایانی خوش داشته باشد. دو مربی خارجی که اجرا شدن، نشدن و حتی نحوه اجرا شدن این برنامه، بیشتر از همه روی سرنوشت آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.


22330