قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه انجام شد؛ قرعه خوب برای آسیایی‌ها به جز ایران!

قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه انجام شد؛ قرعه خوب برای آسیایی‌ها به جز ایران!

وبسایت رسمی برنامه نود - قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه انجام شد و ایران در گروه مرگ (گروه دوم) قرار گرفت. گروه ششم نیز با حضور تیم های آلمان، مکزیک و سوئد، سخت جلوه می کند.

به گزارش وبسایت نود، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز جمعه دهم آذر ( اول دسامبر) برگزار شد و ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی، رقبای خود را شناختند. قرعه کشی جام جهانی در کاخ کرملین روسیه برگزار شد، زمان این قرعه کشی ساعت ۱۸ به وقت محلی و ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران بود.

۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸، در هشت گروه چهار تیمی دسته بندی می شوند. تیم های صعودکننده به جام جهانی روسیه به این شرح است:

از قاره اروپا، بیشترین تیم در جام جهانی حاضر هستند. ۱۴ تیم: روسیه، فرانسه، پرتغال، آلمان، صربستان، لهستان، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، ایسلند، سوئیس، کرواسی، سوئد، دانمارک). آمریکای جنوبی ۵ تیم (برزیل، آرژانتین، پرو، کلمبیا، اروگوئه) آسیا ۵ تیم (ایران، عربستان سعودی، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن)، آفریقا ۵ تیم (تونس، مراکش، نیجریه، سنگال، مصر) آمریکای شمالی ۳ تیم (کاستاریکا، مکزیک، پاناما)

گری لینه کر برنده کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ در کنار ماریا کوماندنایا ژورنالیست ورزشی روسیه، مجریان مراسم قرعه کشی هستند. هشت کشوری که تاکنون برنده جام جهانی شده اند، هر کدام یک نماینده دارند که در اجرای روند قرعه کشی کمک خواهند کرد. نمایندگان هشت کشور این افراد هستند: گوردون بنکس (انگلیس)، کافو (برزیل)، کاناوارو (ایتالیا)، لورن بلان (فرانسه)، دیگو فورلان (اروگوئه)، کارلس پویول (اسپانیا)، نیکیتا سیمونیان (نماینده روسیه میزبان) 

جام جهانی 2018 روسیه، روز 14 ژوئن (24 خرداد) آغاز می شود و روز 15 جولای (24 تیر ) به پایان می رسد. 12 ورزشگاه میزبان جام جهانی روسیه هستند. بازی افتتاحیه ساعت 18 و 30 دقیقه 24 خرداد در ورزشگاه لوژنیکی برگزار می شود. این مسابقه بین تیم های روسیه و عربستان سعودی است.

سیدبندی که از طریق رنکینگ فیفا مشخص شده به شرح زیر است:

سید یک

روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه

سید دو

اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، کرواسی

سید سه

ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال

سید چهار

صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره جنوبی، عربستان

* نکات قرعه کشی:

1) روسیه به عنوان میزبان، از قبل در گروه اول و در جایگاه A1 قرار می گیرد. هفت تیم باقیمانده در سید یک، در گروه های دوم تا هشتم قرار می گیرند.

2) بر همین اساس، تیم های باقیمانده در سیدهای دو، سه و چهار، در گروه های هشت گانه قرار می گیرند. در یک گروه امکان حضور بیش از دو تیم از قاره اروپا نیست و هیچ تیمی با تیم های هم قاره ای خود روبرو نمی شود (به جز اروپا).

مربیان و افراد مشهور حاضر در مراسم قرعه کشی، ساعتی قبل پای روی فرش قرمز گذاشتند و آماده شروع مراسم قرعه کشی می شوند.

 18:30: روند رسمی مراسم قرعه کشی از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز شد. در ابتدای مراسم، اینفانتینو رییس فیفا و پوتین، رییس جمهور روسیه سخنرانی کوتاهی داشتند. هر دو نفر برای تیم ها و مسئولین برگزاری تورنمنت آرزوی موفقیت کردند. اینفانتینو در پایان صحبت هایش نیز به روند اجرای مراسم قرعه کشی اشاره کرد.

18:45: در ادامه مراسم، میروسلاو کلوزه مهاجم سابق ژرمن ها که همراه تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014، به قهرمانی در جهان رسید، کاپ زرین جام جهانی را به روی صحنه آورد. کلوزه حضور در این مراسم و آوردن جام به روی صحنه را لحظه ای جادویی برای خود لقب داد.

18:52: بالاخره میهمانان دعوت شده برای مراسم قرعه کشی به روی صحنه آمدند. گوردون بنکس، مارادونا، کارلس پویول، لوران بلان، فابیو کاناوارو، کافو، فورلان و سیمونیان به روی صحنه آمدند. دو مجری مراسم نیز روند اجرای قرعه کشی را به دست گرفتند و ابتدا توضیحات لازم درباره فرآیند این قرعه کشی ارائه شد.

19:00: روند قرعه کشی رسماً آغاز شد. اولین تیم روسیه بود که با گوی قرمزرنگ متمایز بود و در گروه اول قرار گرفت. پرتغال دومین تیم بود که در جایگاه B1 قرار گرفت. سپس نوبت به فرانسه رسید. به همین ترتیب، تیم های آرژانتین، برزیل، آلمان، بلژیک و لهستان در گروه های بعدی قرار گرفتند.

نوبت به سید دوم شد. اروگوئه اولین تیم بود که در A4 قرار گرفت. اسپانیا در گروه دوم قرار گرفت در جایگاه B2. پرو در جایگاه C3 قرار گرفت، کرواسی در گروه چهارم قرار گرفت، جایگاه آن ها D3 است. سوئیس در گروه پنجم قرار گرفت، جایگاه آن ها در این گروه E2 است. مکزیک در گروه ششم قرار گرفت، جایگاه آن ها F2 است. انگلیس در گروه هفتم قرار گرفت، آن ها در جایگاه G4 ایستادند. کلمبیا هم در گروه آخر قرار گرفت با جایگاه H3.

نوبت به سید سوم شد. مصر در گروه یک گرفت، آن ها در جایگاه A3 ایستادند. سپس دانمارک از قرعه بیرون آمد که به دلیل اروپایی بودن در گروه دوم قرار نگرفت. آن ها به گروه سوم رفتند و در جایگاه C4 ایستادند. اما با این اتفاق، ایران در گروه دوم قرار گرفت! ایران در جایگاه B4 ایستاد. ایسلند در گروه چهارم ایستاد و در جایگاه D2 قرار گرفت. کاستاریکا در گروه پنجم ایستاد، با جایگاه E3. سوئد در جایگاه F3 ایستاد. تونس هم به گروه هفتم رفت و در جایگاه G3. سنگال هم به گروه آخر رفت و در جایگاه H2 ایستاد.

نوبته به سید چهارم رسید. عربستان سعودی در گروه اول قرار گرفت. آن ها در جایگاه A2 ایستادند و بازی افتتاحیه را برگزار می کنند. سپس صربستان از قرعه در امد که به دلیل اروپایی بودن در گروه E قرار گرفت. آن ها در جایگاه E4 ایستادند. مراکش هم در گروه دوم قرار گرفت و در جایگاه B3 ایستاد. استرالیا در جایگاه C2 قرار گرفت. نیجریه به جایگاه D4 رفت. پاناما در گروه هفتم قرار گرفت و به جایگاه G2 رفت. کره جنوبی هم به گروه ششم رفت و در جایگاه F4 ایستاد. ژاپن هم به گروه هشتم رفت و در جایگاه H4 ایستاد.

گروه اول

 روسیه، اروگوئه، مصر، عربستان سعودی

گروه دوم

 پرتغال، اسپانیا، ایران، مراکش

گروه سوم

 فرانسه، پرو، دانمارک، استرالیا

گروه چهارم

 آرژانتین، کرواسی، ایسلند، نیجریه

گروه پنجم

 برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان

گروه ششم

 آلمان، مکزیک، سوئد، کره جنوبی

گروه هفتم

 بلژیک، انگلستان، تونس، پاناما

گروه هشتم

 لهستان، کلمبیا، سنگال، ژاپن

قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه به شرح زیر است:

1878