نوستالژی/ روزی روزگاری ملی پوشان ایرانی در کنار بزرگان فوتبال جهان

نوستالژی/ روزی روزگاری ملی پوشان ایرانی در کنار بزرگان فوتبال جهان

وبسایت رسمی برنامه نود - حدود دو دهه پیش فوتبال ایران روزهای بسیار درخشان و پرفروغی را سپری می کرد و چند لژیونر مطرح کشورمان در لیگ های معتبر اروپایی توپ می زدند.

به گزارش وب سایت نود، وحید هاشمیان مهاجم ملی پوش کشورمان یکی از لژیونرهای فوتبال ایران بود که حدود یک دهه در فوتبال آلمان بازی کرد. هاشمیان در بوندسلیگا برای تیم های هامبورگ و بوخوم به میدان رفت و پس از درخشش خیره کننده در ترکیب بوخوم نظر مسئولان باشگاه بایرن مونیخ را به خود جلب کرد و یک فصل برای این باشگاه پرافتخار در سطح اروپا بازی کرد. در تصویر، وحید هاشمیان در کنار میشائیل بالاک را در تمرینات بایرن مونیخ مشاهده می کنید. وحید هاشمیان پس از جدایی از بایرن مونیخ به هانوفر پیوست و برای این تیم آلمانی بازی کرد.

محمد خاکپور مدافع مستحکم و توانمند تیم ملی بود که در جام جهانی 1998 یکی از بازیکنان ثابت تیم ایران بود. محمد خاکپور سال های پایانی فوتبالش را در لیگ ام ال اس آمریکا و تیم نیویورک مترواستارز بازی کرد. خاکپور در این تیم با لوتار ماتیوس کاپیتان پرآوازه تیم ملی آلمان هم باشگاهی بود.

گرچه تیم ملی فوتبال کشورمان در راه صعود به جام جهانی 2002 ناکام بود، اما در این بازیها یکی از مدافعان تیم کشورمان درخشش خیره کننده ای داشت و رقابت های انتخابی جام جهانی دروازه ورود رحمان رضایی به فوتبال ایتالیا و بازی در سری آ بود. رحمان رضایی در سری آ هم بازی های خوب و درخشانی را به نمایش گذاشت و در اکثر دوران حضورش در ایتالیا، در تیم های پروجا و مسینا و لیورنو، از مهره های اصلی و ثابت تیمش بود. در تصویر زیر، رحمان رضایی در ترکیب تیم مسینا را مشاهده می کنید که بر سر تصاحب توپ با کاکای برزیلی، هافبک آن زمان آ.ث میلان، رقابت می کند.

سیروس دین محمدی یکی دیگر از لژیونرهای فوتبال ایران بود. دین محمدی هم مثل رحمان رضایی در ترکیب تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی 2002 حضور داشت و پس از این رقابتها به فوتبال آلمان رفت. سیروس دین محمدی حدود دو سال در بوندسلیگای دو برای تیم ماینس بازی کرد. تصویر زیر مربوط به دیدار تیم های ماینس و بایرن مونیخ آلمان است که سیروس دین محمدی قصد عبور از سد سرجیو را دارد و بازیکن شماره 13 بایرن مونیخ هم کاری از پیش نمی برد.

2081