ونتورا: عذرخواهی می کنم اما هنوز استعفا نداده‌ام

ونتورا: عذرخواهی می کنم اما هنوز استعفا نداده‌ام

وبسایت رسمی برنامه نود - ونتورا، سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از آن که تیمش به مرحله نهایی جام جهانی راه نیافت اعلام کرد که هنوز استعفا نداده اما دوران حضورش روی نیمکت آتزوری ها رو به پایان است.

به گزارش وبسایت نود، ایتالیا در 180 دقیقه بازی مقابل سوئد نتوانست گل بزند تا در مجموع دو بازی با نتیجه یک بر صفر شکست بخورد. برخی رسانه ها خبر استعفای ونتورا را منتشر کرده بودند اما این مربی گفت که هنوز با رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا صحبت نکرده است. وی اظهار داشت:

استعفا نداده ام چون هنوز با رئیس فدراسیون صحبت نکردم. ببخشید که تاخیر کردم اما می خواستم با همه بازیکنانی که با آنها کار کرده بودم شخصا دست بدهم و خوش و بش کنم.  قطعا نتیجه مشکلی بود چرا که کاملا مطمئن بودم که عزمی جدی برای عبور از این سد داریم. سالها در فوتبال بوده ام و می دانم که این شرذایط چه مفهومی دارد. افتخار می کنم که بخشی از گروه آتزوری ها بودم. افتخار می کنم که با قهرمانانی بزرگ کار کردم و همچنین بازیکنان دیگری که امیدوارم آنها هم تبدیل به قهرمان شوند. ناراحت هستم چرا که امشب یک بار دیگر فهمیدم که تیم ملی ایتالیا چه مفهومی برای مردم این کشور دارد. از هواداران در سن سیرو متشکرم، افرادی که تا آخرین لحظه به ما کمک کردند. این شرایط بی نظیر و بی همتا بود. در حال حاضر این بحث که شایسته صعود بودیم در اولویت نیست. باید مسائل بی شماری را تجزیه و تحلیل کنم. باید با مسئولان فدراسیون دیدار کنم و با هم بحث کنیم. مثل همیشه با همدیگر جلسه می گذاریم و صحبت می کنیم. به زودی با تاوکیو (رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا) جلسه خواهم گذاشت.

دیشب ستارگان فوتبال ایتالیا نظیر بوفون، بارزالی و ده روسی از فوتبال ملی اعلام بازنشستگی کردند. ونتورا در این باره هم صحبت کرد:

بوفون، بارزالی و ده روسی اعلام بازنشستگی کرده اند. از قبل این را می دانستیم. هم آنها هم همه ما می خواستیم که به جام جهانی برسیم. ناراحت هستم اما شخصا حس نا امیدی را به بازیکنان بیان کردم. بزرگرتین اشتباه من این بود که تا قبل از بازی رفت با سوئد، درست در همان مسیری بودیم که انتظار داشتیم در ان باشیم. شاید در بازی با سوئد انتظار دریافت گل را نداشتیم. سالها در فوتبال بودم و اشتباهاتم را می پذیرم. هر حرف دیگری بزنم بیهوده است. نمی توانم چیز دیرگی بگویم. به خاطر این نتیجه عذرخواهی می کنم. هر چند که می دانم سخت تلاش کردیم. البته مسلما همیشه نتیجه از همه چیز مهمتر است.

1140