صعود تونس و مراکش به جام جهانی 2018

صعود تونس و مراکش به جام جهانی 2018

تیم های مراکش و تونس با کسب نتایج لازم در دیدارهای امشب، راهی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه شدند.

به گزارش "ورزش سه"، مراکش که آخرین بار در جام جهانی 1998 حضور داشت، امشب موفق شد با گل های نبیل دیرار (25) و مهدی بن عطیه (30)، ساحل عاج را شکست بدهد و صعودش به جام جهانی روسیه را قطعی کند.

شاگردان هروه رنار در حالی پای به این دیدار گذاشتند که با یک امتیاز برتری نسبت به ساحل عاج، در صدر گروه قرار داشتند و با یک تساوی هم می توانستند صعودشان را قطعی کنند؛ اما مراکشی ها با ارائه یک نمایش درخشان، توانستند در ابیجان، ساحل عاج را شکست دهند.

رنار در حالی موفق شد به طلسم 20 ساله عدم حضور مراکش در جام جهانی پایان دهد که پیش از این با زامبیا و ساحل عاج، قهرمان آفریقا شده بود و با این صعود، رزومه اش در فوتبال آفریقا را پربارتر کرد.

تونس هم که میزبان لیبی بود، مقابل این تیم به تساوی 0-0 رسید؛ نتیجه ای که برای صعود این تیم به جام جهانی، کافی بود. به این ترتیب تیم های تونس، مراکش، نیجریه، سنگال و مصر، نمایندگان آفریقا در جام جهانی خواهند بود. 

با صعود مراکش و تونس، پرونده تیم هایی که به طور مستقیم به جام جهانی صعود کردند، بسته شد و اکنون تنها 6 سهمیه باقی مانده که 4 تای آن در پلی آف اروپا، یکی در پلی آف آسیا-آمریکای شمالی و آخری هم در پلی آف اقیانوسیه-آمریکای جنوبی مشخص خواهد شد.