پیراهن سفیدها علیه علی بیرانوند (عکس)

پیراهن سفیدها علیه علی بیرانوند (عکس)

چهار دروازه حاضر در اردوی تیم ملی به دنبال رسیدن به شماره یک مدنظر کارلوس کی روش هستند؛ این در حالیست که حداقل سه دروازه بان دیگر پشت خط ورود به اردوی تیم ملی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از دور اول بازی های مقدماتی جام جهانی بود که علیرضا بیرانوند توانست به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی به ترکیب ثابت راه پیدا کند. این اتفاق در حالی افتاد که علیرضا حقیقی به عنوان نفر معتمد کی روش در دو تورنمنت معتبر جام جهانی و جام ملت های آسیا از دروازه ایران حراست می کرد و تقریبا کسی به خروج او از ترکیب ثابت فکر نمی کرد. اما پس از دیدارهای تیم ملی برابر گوام، ترکمنستان، عمان و هند و بعد از آنکه حقیقی در چند دیدار جای خود را به بیرانوند و مظاهری داد از آغاز بازی های دور دوم مقدماتی جام جهانی وی به طور رسمی از ترکیب اصلی تیم ملی بیرون آمد تا علیرضا بیرانوند جایگزین او شود.

از آن زمان تاکنون بیرانوند به غیر از یک بازی رسمی و یکی دو دیدار دوستانه در باقی بازی های تیم ملی حضور داشت و رکوردهایی را نیز آن خود کرد. نمایش او در طول بازی ها و البته هماهنگی اش با خط دفاعی تیم ملی باعث شد تا وی در 9 بازی از 10 دیدار تعیین شده برابر تیم های ملی کره جنوبی(2 بار)، قطر(2 بار)، چین(2 بار)، ازبکستان(2 بار) و سوریه(1 بار) به میدان برود.

در اردوی اخیر تیم ملی به غیر از بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و سیدحسین حسینی نیز حضور دارند. دروازه بان هایی که احتمالا دو نفر از آنها طی روزهای اخیر خط خواهند خورد تا احتمالا علیرضا حقیقی جایگزین وی شود. حقیقی، سوشا مکانی و حامد لک دیگر دروازه بان هایی هستند که به همراه نفرات حاضر در اردوی اخیر این سال ها به دروازه تیم ملی رسیدند و در اردوها حضور داشتند. به غیر از این 7 دروازه بان، گلرهای دیگری نیز هستند که می توانند در زمان باقی مانده تا جام جهانی خود را به اردوها برسانند. دروازه بان هایی مانند محسن فروزان که پیش از این نیز در تیم کی روش حضور داشت.

اما نکته مهم در رابطه با گلرهایی که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، تلاش آنها برای گرفتن شانس حضور در ترکیب اصلی از بیرانوند است. دروازه بان هایی که همانطور که در تصاویر پیداست تمام تلاش خود را به کار بستند تا توپ را از بیرانوند بگیرند. گلرهایی که به دنبال نیمکت نشین کردن دروازه بان اصلی یک سال و نیم اخیر تیم ملی هستند.

این دروازه بان ها به خوبی می دانند برای رسیدن به دروازه تیم ملی تنها عملکرد باشگاهی مد نظر کی روش قرار ندارد چرا که در آن صورت تنها می توانند به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند و پس از آن با توجه به عملکردی که آنها در اردو و تمرینات خواهند داشت حضورشان در تیم ملی قطعی خواهد شد. اخباری، مظاهری و حسینی گلرهایی هستند که در تمرین های اخیر به دنبال نمایشی بهتر از رقیب اصلی خود هستند تا بتوانند خود را در دل سرمربی پرتغالی جاکنند و  به غیر از آنها مکانی، لک، حقیقی و ... مترصد حضور در اردوهای پیش رو هستند تا  در نهایت بتوانند به دروازه تیم ملی برسند.

عکس ها: امیرحسین خیرخواه