اکشن‌ترین نبرد سایپا - پرسپولیس(گزارش تصویری)

اکشن‌ترین نبرد سایپا - پرسپولیس(گزارش تصویری)

در دیدار تیم های سایپا و پرسپولیس در سال 85 درگیری شیث رضایی و علی دایی یکی از جذاب ترین صحنه های درگیری فوتبال ما را رقم زد.

به گزارش "ورزش سه"، راند اول نبرد شیث رضایی و دایی به دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا در سال ۸۵ برمی گردد که در آن بازی شیث مامور مستقیم یارگیری علی دایی شده بود و در یک صحنه با یکدیگر درگیر شدند و هر دو با محرومیت های انضباطی مواجه شدند.

مدافع پرسپولیس و سرمربی – بازیکن وقت سایپا در تقابل دو تیم حسابی از خجالت یکدیگر در آمدند و این اتفاق باعث محرومیت هایی نیز برای آنها شد. شیث در آن مسابقه بارها دایی را آزار داد و کاری کرد که کاپیتان سابق تیم ملی با پشت سر ضربه ناجوری به صورت او بزند. دایی در نشست خبری بعد از آن بازی در مورد این ضربه گفت: «یه کوچولو زدمش» که همین عبارت عجیب، تا مدتها نقل محافل ورزشی بود. در نهایت اما این دو بازیکن از سوی کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شدند و برخی دخالت های سیاسی از جمله ورود نماینده های آذری زبان مجلس به ماجرا موجب بخشیده شدن علی دایی شد.

دایی در همان نشست خبری حرف های جالبی در مورد درگیری اش با شیث داشت. او در پاسخ به این سوال که چرا با ضربه سر مثل زیدان به ماتزاتزی به صورت شیث‌ کوبیدید، گفت: اصلا ضربه ای نزدم. اگر هم زدم هیچ عمدی نبوده! یک مهاجم وظیفه دارد وقتی که توپ روی دروازه فرستاده می‌شود مدام جایش را عوض کند. شیث از ابتدای بازی فقط پیراهن من را می‌کشید. باید از دستش فرار می‌کردم. اما اصلا قصد نداشتم که به صورت او بکوبم. ببخشید، من که نمی‌توانم ثابت بمانم تا شیث توپ را بزند. بروید فیلم بازی را ببینید، خودتان متوجه می‌شوید.

شاید اگر شیث رضایی پیش بینی می کرد سه سال بعد شاگرد علی دایی در همین پرسپولیس خواهد شد، هیچوقت آن درگیری را به وجود نمی آورد. ورق به ضرر رضایی برگشت و علی دایی با انتخاب حبیب کاشانی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و جانشین زلاتکو کرانچار شد تا شاهد راندهای بعدی مبارزه این دو باشیم.

شیث رضایی پس از اتفاقات آن دربی معروف و درگیری با علیرضا حقیقی از پرسپولیس کنار گذاشته شد و برای بازگشت به تمرینات این تیم دست به دامان اطرافیان دایی شد. در آن مقطع، دایی که با پنج باخت پی در پی درنزدیکی‌های در خروجی قرار گرفته بود با یک اقدام عجیب مدافع بی‌انضباط پرسپولیس را مورد عفو قرارداد. دایی برای تادیب شیث رضایی بازوبند کاپیتانی را از او گرفت و این مسئولیت را به سپهر حیدری سپرد اما این روش هم برای عوض کردن حال و هوای مدافع پرحاشیه کفایت نکرد.

ماجراهای دایی و شیث رضایی آرام آرام داشت از ذهن هواداران پرسپولیس پاک می‌شد اما آخرین پرده از شیرین کاری‌های این بازیکن در جریان بازی پرسپولیس و زنیت سن پترزبورگ یک بار دیگر نام او را به عنوان یک بازیکن انگشت نما و درد سر ساز بر سر زبانها انداخت. پرسپولیس پس از آنکه در دومین بازی تورنمنت امارات گل اول را از زنیت دریافت کرد، فشار زیادی را روی حریف اعمال کرد اما اشتباه فاحش شیث رضایی شیرازه خط دفاعی سرخ‌ها را از هم پاشید و با به ثمر رسیدن گل دوم زنیت، تمام معادلات دایی هم برای به تساوی کشیدن این بازی به هم خورد.

مدافع اخراجی اردوی پرسپولیس دبی را ترک کرد و به تهران بازگشت اما خبرهای متناقضی در مورد دلایل اخراج دوباره او به گوش می‌رسید. سایت‌های خبری بی‌احترامی به هواداران پرسپولیس در جریان بازی با زنیت را دلیل اخراج شیث می‌دانستند اما شیث و مدیر برنامه هایش این موضوع را تکذیب کرده و بابت این توهین از علی دایی شکایت کردند.

یکی دیگر از مسائلی که باعث شد علی دایی نسبت به شیث رضایی دید خوبی نداشته باشد، حرفی بود که سهراب بختیاری‌زاده بعد از بازی پرسپولیس و صبای قم زد. سهراب بعد از این مسابقه در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفت که از یکی از بازیکنان صبا شنیده، یکی از بازیکنان پرسپولیس در جریان مسابقه گفته: «همان بهتر که داریم می‌بازیم. با این باخت علی دایی نابود می‌شود.» این موضوع به گوش علی دایی رسید و به او گفته شد که آن بازیکن، شیث رضایی بوده!

شیث سالها بعد در اظهارنظری جالب در مورد خودش و دایی گفت: اختلاف من و علی دایی از وقتی شروع شد که با من بیشتر از او عکس می گرفتند!

اوج نفرت شیث از دایی به مهرماه 92 برمی گردد که در مصاحبه ای در دعوای دایی و مایلی کهن، پشت سر حاجی مایلی درآمد و گفت: مایلی کهن آدمی است که همیشه حق را می‌گوید. او ایرانی اصیل است. در شرط‌بندی‌ها شرکت ندارد از همه مهمتر دو ملیتی نیست! یعنی ایرانی و آمریکایی نیست.

حالا بعد از گذشت سالها از اکشن ترین رویارویی سایپا و پرسپولیس، شهریار دهمین سال مربیگری اش را سپری می کند و شیث هم آخرین بار در مقام خواننده دیده شده و پس از آن خبری از این مدافع بی انضباط شنیده نشده است.