آنالیز گل پرسپولیس در دربی/ سر مجید، سرعت روزبه

آنالیز گل پرسپولیس در دربی/ سر مجید، سرعت روزبه

وبسایت رسمی برنامه نود - پرسپولیس برای گلی که به استقلال زد، روی ضعف مدافعان این تیم حساب باز کرده بود.

به گزارش وبسایت نود، پرسپولیس با آنالیز کاملی از استقلال مقابل این تیم قرار گرفت. برانکو به خوبی ضعف دفاع استقلال را می‌دانست و از همان ضعف هم برای تیم‌اش یک گل ساخت و بازی را برد. ضعفی که پیش‌تر هم استقلال از آن نقطه گزیده شده بود و این بار برنامه حمله پرسپولیس را به خودش اختصاص داد.

استقلال در دربی مطابق پیش‌بینی‌ها با مجید حسینی و روزبه چشمی وارد زمین شد. دو مدافعی که یکی کند است و دیگری در زدن ضربه سر ضعف دارد. پرسپولیس هم همین را بهانه‌ای کرد برای حمله کردن به دفاع استقلال. آن‌ها توپ را روی سر حسینی می‌فرستادند که نسبت به چشمی در سر زدن ضعیف‌تر است. در این لحظه روزبه چشمی که از مجید حسینی سرعت کمتری دارد مجبور می‌شد که پی مهاجم سرعتی حریف بدود. اتفاقی که یک بار جواب داد و پرسپولیس به گل رسید. اما در تصاویر مشخص است که این تنها تلاش تیم برانکو نبود. 

در این دو صحنه مشخص است که پرسپولیس برای سر زدن روی سر مجید حسینی برنامه داشت. آن‌ها توپ را سمت حسینی می‌فرستادند. 

یک بار دیگر صحنه گل را فریم به فریم مرور می‌کنیم. جایی که منشا بالاتر از حسینی ضربه سر را زد و علیپور سرعتی هم از ضعف چشمی در پوشش پشت دفاع استفاده کرد و با سرعت بیشترش نسبت به روزبه، در موقعیت گلزنی قرار گرفت. در نهایت هم روزبه چشمی مجبور به ارتکاب خطای پنالتی شد. 

بعد از صحنه گل، روزبه چشمی متوجه حرکت دو مهاجم حریف شد. به همین خاطر دیگر هیچ وقت به مهاجم حریف نزدیک نشد و بیشتر تلاشش برای پوشش پشت دفاع بود. چشمی بعد از صحنه گل عقب‌تر از قبل حضور داشت تا اسیر سرعت مهاجمان حریف نشود. 

شفر در این مورد گفت: «ما روی دریافت گل اشتباهاتی وجود داشتیم و فضا برای بازیکن حریف باز شد. بازیکن آخر ما چه کاری می توانست انجام بدهد؟ نمی‌دانم پنالتی رخ داد یا نه. مشکل روزبه نبود و مشکل فضایی بود که ایجاد شد. فضا باز شد و بازیکن در آن فضا حرکت کرد. این صحنه تنها اشتباه ما در طول 90 دقیقه بود.»

14001