جلالی بدون توقف؛ از شکست پرسپولیس تا رکورد گواردیولا

جلالی بدون توقف؛ از شکست پرسپولیس تا رکورد گواردیولا

وبسایت رسمی برنامه نود - سوال این بود که چه تیمی می‌‌تواند پرسپولیس برانکو را شکست دهد و این تیم را در زمین دچار استیصال کند. پرسپولیس آنقدر خوب بود و بی‌عیب و نقص نشان می‌داد که کمتر مربی‌ای جرات می‌کرد خودش را به عنوان جواب این سوال درنظر بگیرد.

به گزارش وب‌سایت نود، اولین شکست‌دهنده پرسپولیس مشخص شد. آن تیم پیکان بود و نام آن مربی مجید جلالی که توانستند کاری که سخت بود را انجام دهند. پیکان نه تنها با یک گل توانست پرسپولیس را شکست دهد که چند فرصت خوب دیگر هم در این بازی بدست آورد. به بیان دیگر پیکان با برنامه و نه با ضدفوتبال و فوتبال دفاعی توانست نام خودش را به عنوان اولین شکست‌دهنده پرسپولیس در فصل جدید ثبت کند. این برد یک مقطع مهم بود هم برای پرسپولیس و هم برای پیکان. پرسپولیس بعد از آن کمی پایش را در بحران گذاشت و پیکان هم با سرعت بالا از پله‌های جدول بالا رفت. پیکان از بازی با پرسپولیس استارت زد و با برد تراکتورسازی ششمین برد متوالی خود را کسب کرد.

جلالی هنوز نتوانسته با این شش برد به رکورد بیشترین برد پیاپی لیگ برتر برسد. رکورد لیگ با اقتدار در دست سپاهان است. تیمی که بارها در کارنامه‌‌اش رکورد بردهای پی در پی را ثبت کرده است. سپاهان یک بار در لیگ دوم با 8 پیروزی متوالی رکورددار شد و تا الان رکورددار مانده است. رکوردهای بعدی هم در اختیار سپاهان قرار دارد. این تیم در سه فصل نهم و یازدهم 8 و 7 پیروزی متوالی را به نام خود ثبت کرده است. البته در این لیست بردهای متوالی که در دو فصل مختلف و پی‌در پی کسب شده لحاظ نشده است. نکته جالب این است که تیم مجید جلالی در یک مصاف سخت باید در هفته آینده به مصاف همین سپاهان برود. تیمی که حالا به نظر می‌رسد از روزهای بد ابتدای فصل فاصله گرفته و بردن را بلد شده است.  

جلالی هنوز تا رسیدن به رکورد لیگ برتر دو بازی فاصله دارد اما در حال حاضر اگر بخواهیم رکورد بردن‌های پی در پی در لیگ‌های اروپایی را هم نگاهی کنیم، جالب است که پیکان در رده سوم قرار می‌گیرد! در حال حاضر تیم ویکتوریا پلزن از جمهوری چک با 10 برد پی در پی رکورددار است و بعد از آن منچسترسیتی با 7 برد قرار دارد. پیکان جلالی هم با 6 برد می‌تواند در رده سوم این جدول قرار بگیرد. البته تفاوت پیکان با دو تیم دیگر در سطح آنهاست. ویکتوریا پلزن تیم اول جمهوری چک است که در هفت سال اخیر یا قهرمان شده و یا جزو مدعیان قهرمانی بوده است. سیتی هم از زمان خریداری شدن توسط مالکان جدید شرایط بهتری در لیگ انگلیس پیدا کرده و این فصل هم مدعی اول قهرمانی است. پیکان اما به عنوان تیمی که هیچ قهرمانی در فوتبال ایران نداشته، 6 برد پی‌درپی‌اش جایگاه ویژه‌تری دارد.

30388