بارتومئو: بارسلونا می خواهد در لالیگا بماند

بارتومئو: بارسلونا می خواهد در لالیگا بماند

وبسایت رسمی برنامه نود – جوزپ ماریا بارتومئو، مدیر بارسلونا در اجلاس اعضای قانونگذار این باشگاه در مورد مسائل مختالف صحبت کرد.

 به گزارش وبسایت نود، بارتومئو در مورد نقش باشگاه بارسلونا در همه پرسی استقلال کاتالونیا صحبت کرد:

باشگاه بارسلونا در ماه سپتامبر رفتارهای ضد دموکراسی را محکوم کرد. در روز اول اکتبر در شرایطی خاص تصمیم گرفتیم بازی مقابل لاس پالماس را با وجود نظر هواداران در مورد تعلیق بازی، پشت درهای بسته برگزار کنیم.این مشکل ترین تصمیمی بود که گرفتم. نتوانستیم بازی را تعلیق کنیم و شخصا تصمیم گرفتم که بازی بدون تماشاگر برگزار شود. این تصمیم را شخصا گرفتم و بعد از آن ویاروبی و مانس تصمیم گرفتند که استعفا بدهند.  هیچ کس نمی تواند تعهد بارسلونا نسبت به جامعه کاتالونیا را نادیده بگیرد. نمی توان مسئولیت مدیریت بارسا را با فشارهای برخی از افراد تلفیق کرد. برای ما احترام دوجانبه مهم است. نیوکمپ محلی برای ازادی بیان است. به هیچ کس اجازه نمی دهیم که به آرم و نماد ما توهین کند. هرگز نمی خواهیم حضور بارسلونا در تورنمنت های مختلف را به خطر بیاندازیم. به همین خاطر نمی خواهیم از لالیگا جدا شویم و می خواهیم در لالیگا بمانیم.

مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا به صراحت اعلام کرده اند که در صورت استقلال کاتالونیا، بارسلونا از لالیگا حذف می شود چرا که بر اساس قوانین تیمهای خارج از خاک کشور اسپانیا حق حضور در این تورنمنت را ندارند.