نگرانی یحیی توره از نژادپرستی در جام جهانی

نگرانی یحیی توره از نژادپرستی در جام جهانی

یحیی توره، ستاره باتجربه منچسترسیتی، اعلام کرد که نگران نژاد پرستی در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه است.

به گزارش "ورزش سه"، توره در دیدار چند فصل قبلِ منچسترسیتی مقابل زسکا مسکو در لیگ قهرمانان، با شعارهای نژادپرستانه هواداران تیم روسی روبرو شد و همین مسئله باعث شد تا فیفا دستور به تعطیلی بخشی از جایگاه تماشاگران ورزشگاه خانگی این تیم را بدهد.

او در همان سال 2013 اعلام کرد که ممکن است بازیکنان سیاه پوست جام جهانی  روسیه را تحریم کنند و اکنون بار دیگر در مورد وقوع اتفاقات نژادپرستانه در این رقابت ها هشدار داد.

او در یک فیلم کوتاه به نام "آدم های فوتبال" گفت:" به من با شعارهای نژادپرستانه توهین شد و به خاطر آنچه برای من رخ داد، تلاش می کنم تا در این ماجرا درگیر باشم و میخواهم به آنهایی که در این ماجرا صدایی ندارند، کمک کنم. برای من کمک کردن به یک پسربچه آفریقایی در این شرایط یک نعمت است.

چیزی که ما می خواهیم این است که این آدم های احمق را متوقف کنیم. ما باید تمرکز داشته باشیم و همه جا بازی جوانمردانه رعایت شود. اگر این ماجراهای نژادپرستانه ادامه پیدا کند، آنوقت به یک رسوایی بزرگ تبدیل می شود. باید برای مقابله با این شرایط امیدوار و مثبت باشیم.  

همه در مورد روسیه صحبت می کنند اما امیدوارم که روس ها همه را غافلگیر کنند. من پیش از اینکه به کشورهای دیگر اروپایی بروم، در روسیه و اوکراین فوتبال بازی کردم. روسیه مثل کشور دوم من است زیرا عادت دارم که به روسی هم حرف بزنم."