مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸؛ امیدواری هلند به معجزه در شب پیروزی ارزشمند فرانسه و پرتغال

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸؛ امیدواری هلند به معجزه در شب پیروزی ارزشمند فرانسه و پرتغال

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم های فرانسه و پرتغال به پیروزی های ارزشمندی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دست پیدا کردند. 

به گزارش وبسایت نود، هفته نهم دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه های اول، دوم و هشتم برگزار شد. در گروه اول تیم سوئد با ۸ گل مقابل لوکزامبورگ پیروز شد. در دیگر بازی تیم فرانسه با تک گل متوئیدی در دقیقه ۳ به پیروزی ارزشمندی در خانه بلغارستان دست یافت و هلند با نتیجه ۱-۳ مقابل بلاروس پیروز شد. پروئپر، روبن و دپای برای هلند در این بازی گلزنی کردند. در این گروه تیم فرانسه با ۲۰ امتیاز صدرنشین است و تیم های سوئد و هلند با ۱۹ و ۱۶ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند. تیم های سوئد و هلند در هفته پایانی به مصاف هم می روند اما هلند به دلیل تفاضل گل زیاد دو تیم تنها در صورت پیروزی با اختلاف ۶ گل می تواند در رده های اول یا دوم گروه قرار بگیرد. 

در گروه دوم تیم پرتغال با گل های رونالدو و آندره سیلوا در خانه اندروا پیروز شد و سوئیس با نتیجه ۵-۲ مقابل مجارستان به پیروزی رسید. تیم لتونی هم به تساوی بدون گل مقابل جزایر فارو رضایت داد. در این گروه سوئیس با ۲۷ امتیاز در صدر قرار دارد و پرتغال ۲۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. 

در گروه هشتم هم تیم بلژیک با نتیجه ۳-۴ مقابل بوسنی پیروز شد. تیم استونی با ۶ گل مقابل جبل الطارق به پیروزی رسید و یونان با نتیجه ۱-۲ از سد قبرس گذشت. تیم بلژیک که صعودش قطعی شده با ۲۵ امتیاز صدرنشین است و یونان با ۱۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. بوسنی هم با ۱۴ امتیاز در رده سوم قرار دارد. 

مرحله مقدماتی در قاره آفریقا هم ادامه پیدا کرد و تیم نیجریه به نخستین تیم آفریقایی صعود کرده به جام جهانی تبدیل شد. 

ویدیو: خلاصه بازی بلغارستان - فرانسه

ویدیو: خلاصه بازی بلاروس - هلند

۲۰۳۱