نوستالژی/ دو نسل از ستاره های سرخابی در دو دهه مختلف

نوستالژی/ دو نسل از ستاره های سرخابی در دو دهه مختلف

وبسایت رسمی برنامه نود - سرخپوشان پایتخت در دهه 60 و اوایل دهه هفتاد تیم پرمهره ای داشتند و ستاره های بزرگی در این تیم توپ می زدند.

به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس دهه 60 و 70 به اندازه ای ستاره های بزرگ و سرشناس داشت و حتی تعداد آنها بیشتر از یک تیم کامل بود؛ از اینرو در برخی بازی های پرسپولیس در آن سالها هواداران این تیم شاهد حضور چهره های سرشناس و بازیکنان بزرگ تیم شان بر روی نیمکت ذخیره ها بودند. در تصویر، نیمکت ذخیره های پرسپولیس در سال 1371 را مشاهده می کنید که بازیکنان بزرگی چون مرتضی کرمانی مقدم، ناصر محمدخانی و کریم باوی در جمع ذخیره های این تیم حضور دارند، نیمکتی که بدون شک با ارزش تر از ترکیب اصلی بسیاری از تیمها بود.

 در اواخر دهه 70 و همچنین دهه 80 استقلال ملی پوشان زیادی در اختیار داشت و همواره یکی از مدعیان کسب قهرمانی به حساب می آمد. در سال هایی که تیم بهمن تهران هنوز منحل نشده بود و نامی بزرگ در فوتبال تهران و ایران به حساب می آمد، آبی پوشان بازیکنان زیادی را از این تیم به خدمت گرفتند و با در اختیار داشتن این بازیکنان به چندین عنوان قهرمانی در رقابت های جام حذفی و لیگ آزادگان دست یافت. یکی از این بازیکنان محمد نوازی بود که با جدایی از بهمن پیراهن آبی استقلال را بر تن کرد و از آنجا به تیم ملی هم رسید. نوازی توانایی بازی در هر دو جناح راست و چپ را داشت، و مهم ترین ویژگی او ارسال های زیبا و خطرناک روی دروازه حریفان بود. در تصویر، چهره محمد نوازی در اولین سال حضورش در تیم استقلال را مشاهده می کنید. 

2081