اخبار مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکا جنوبی

اخبار مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکا جنوبی

وبسایت رسمی برنامه نود - تنها دو بازی برای تیم های منطقه آمریکای جنوبی برای هر تیم باقی مانده است تا سرنوشت تیم های صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه مشخص شود.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، برزیل پیش از این صعود خود به جام جهانی را به عنوان اولین تیم قطعی کرده است اما آرژانتین دو بازی بزرگ و سخت را پیش رو دارد تا خود را به جمع 4 تیم نخست رسانده و به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود و نیازی به بازی پلی آف نداشته باشد.

آلبی سلسته در حال حاضر در رده پنجم قرار دارد و در این صورت راهی مرحله پلی آف می شود و پشت سر آنها شیلی در رده ششم هم برای صعود می جنگد. آرژانتین با کسب تنها 6 پیروزی در 16 بازی خود، کار سختی در پیش دارد. آنها در تابستان تغییر مربی دادند، و خورخه سمپائولی روی کار آمد، اما با سرمربی سابق شیلی نیز دو تساوی ناامید کننده مقابل اروگوئه و ونزوئلا به دست آورده اند. در این منطقه شیلی هم به دردسر افتاده است. آنها به طور کلی خارج از جمع تیم های واجد شرایط برای صعود هستند و یکی از دو دیدار باقی مانده شان مقابل برزیل و در زمین حریف خواهد بود.

بازی های باقی مانده:

5 اکتبر:

برزیل - بولیویونزوئلا - اروگوئهشیلی - اکوادرکلمبیا - پاراگوئهآرژانتین - پرواروگوئه با پیروزی مقابل ونزوئلا می تواند صعود خود را قطعی کند، در حالیکه کلمبیا هم در صورت کسب پیروزی مقابل پاراگوئه و ناکامی شیلی در کسب پیروزی مقابل اکوادر، به صورت مستقیم می تواند صعود کند.

10 اکتبر:

برزیل - شیلیاکوادر - آرژانتینپاراگوئه - ونزوئلاپرو - کلمبیااروگوئه - بولیوی

شیلی در بازی پایانی، کار بسیار سختی خواهد داشت و برای اینکه امیدی به این مسابقه داشته باشد، باید مقابل اکوادور پیروز شوند. آرژانتین دیدار فریبنده ای مقابل اکوادر خواهد داشت و در صورتی که مقابل پرو موفق به کسب پیروزی شوند، با توجه به نتایج شیلی، تنها یک تساوی هم می تواند برای صعود آنها کافی باشد.

تیمی که در این گروه پنجم شود، دو دیدار پلی آف مقابل نیوزیلند برگزار خواهد کرد. تاریخ دقیق این بازی هنوز مشخص نیست اما در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

جدول رقابت ها:

حذف تیم های بولیوی و ونزوئلا و صعود تیم برزیل قطعی شده است.

1771