بررسی شکایت علی کریمی از نفت تهران؛ چه کسی محکوم خواهد شد؟

بررسی شکایت علی کریمی از نفت تهران؛ چه کسی محکوم خواهد شد؟

وبسایت رسمی برنامه نود - علی کریمی قرار بود پدیده مربی‌گری این فصل باشد اما فعلا به یکی از معضلات جدید تبدیل شده است. معضلی که البته خودش در آن نقش کمی دارد و تقصیر اصلی بر گردن مدیران ناکارآمد و نابلد نفت تهران است.

به گزارش وب‌سایت نود، درگیری علی کریمی و مدیران نفت حالا وارد فاز جدیدی شده است. دیگر یک دعوای دونفره بر سر این که کریمی بماند یا برود نیست. حالا کریمی صد در صد از نفت جدا شده و دعوای دونفره آنها از اس ام اس ها و پیام‌های شخصی هم به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و شاید مرحله بعدی فیفا خواهد رسید. اتفاقی که البته برای مدیران نفت اتفاق جدیدی نیست. آنها یک دو جین پرونده شکایت از هر کسی دارند که گذرش به باشگاه نفت رسیده و دغدغه‌ای بابت این مساله ندارند اما د رمورد کریمی هم مبلغ قراردادش بسیار بالاتر از موردهای قبلی است و هم محبوبیت و وجهه او با دیگر طلبکاران باشگاه قابل مقایسه نیست. به همین دلیل مدیران ظاهرا جدید این تیم با دردسری بزرگتر از همیشه گرفتار شده‌اند.

جهانیان و وکلایش قصد دارند تا با استفاده از چند مساله این دعوا را به نفع خودشان خاتمه دهند. یکی از این مسائل نداشتن مدرک A علی کریمی است. علی کریمی مدرک اول مربی‌گری را نداشته و کارت او به عنوان مربی صادر شده و با همین سمت هم روی نیمکت می‌نشسته و سرمربی گری تیم برعهده دستیارانش بوده است. حالا مدیران تیم می‌خواهند با استفاده از این قضیه اعلام کنند که علی کریمی به عنوان مربی تیم می‌تواند به همکاری‌اش با این باشگاه به عنوان دستیار حمید درخشان ادامه دهد. در صورت امتناع کریمی از این پیشنهاد، قطع همکاری او با باشگاه به منزله استعفا خواهد بود و با این شرایط جهانیان نباید مبلغی را به کریمی بپردازد. این اتفاقی مشابه آن چیزی است که برای مانوئل ژوزه در پرسپولیس افتاد. مدیران وقت باشگاه پرسپولیس به سرمربی پرتغالی خود پیشنهاد دادند که به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس بماند که ژوزه مخالفت کرد و مدیران پرسپولیس هم اعتقاد داشتند با توجه به سرباز زدن ژوزه از ماندن در پرسپولیس شکایتش در فیفا به جایی نخواهد رسید.

این روزها همه به خوبی رای نهایی پرونده ژوزه را به خوبی می‌دانند و نیازی به توضیح ضرر پرسپولیس از این بابت نیست. حالا نفتی‌ها قصد دارند راهی که یک‌بار رفته شده را مجددا بروند با این امید که این بار به دلیل نداشتن مدرک مربی‌گری علی کریمی بتوانند به نتیجه و رایی متفاوت برسند. اتفاقی که یک کارشناس حقوقی می‌گوید نخواهد افتاد. یکی از کارشناسان حقوقی در این مورد به سایت نود گفت: «تنها موردی که در پرونده نفت تهران و علی کریمی به آن توجه خواهد شد قرارداد علی کریمی است. یعنی فقط قرارداد ملاک است. قرارداد کریمی به عنوان سرمربی بسته شده و این که او با چه سمت و با چه کارتی روی نیمکت نشسته هیچ اهمیتی ندارد. حتی اگر علی کریمی اجازه نشستن روی نیمکت را هم نداشت باز هم سرمربی نفت به حساب می آمد و باشگاه باید در صورت قطع همکاری قرارداد او را تمام و کمال پرداخت می‌کرد. نفتی‌ها زمانی که با علی کریمی قرارداد بستند از شرایط او آگاهی کامل داشتند و با همین شرایط او را به عنوان سرمربی انتخاب کردند.»

وی همچنین در مورد ادعای استعفا از سوی جهانیان گفت:«وقتی یک مربی سر تمرین تیمش حاضر شده است استعفا هیچ معنایی ندارد.»

با این حساب می‌شود گفت که مدیران نفت تهران در حال آزمودن راه‌حل‌هایی هستند که قبلا برای دورزدن سرمربیان امتحان شده و جواب مثبتی نداده است.

30388