کار بزرگ یحیی در تبریز؛ 7 بازیکن زیر 21 در ترکیب تراکتور

کار بزرگ یحیی در تبریز؛ 7 بازیکن زیر 21 در ترکیب تراکتور

وبسایت رسمی برنامه نود - یحیی گل‌محمدی در دربی تبریز از هفت بازیکنی استفاده کرد که نهایت سن‌شان 21 سال بود. در این بازی 14 بازیکنی که برای تراکتور به میدان رفتند، میانگین سنی‌شان به عدد 24 هم نمی‌رسید.

به گزارش وبسایت نود، محرومیت تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات از هر جهت هم که به ضرر این تیم تمام شده باشد، یک جنبه مثبت هم داشت. تراکتوری‌ها از همان زمان که مورد هجمه قرار گرفته بودند مبنی بر اینکه از بازیکن-سربازهای خوب لیگ بهره می‌برند، شاکی بودند که دو سال بازیکنی فوتبالش را در این شهر سپری می‌کند که دلی نمی‌سوزاند و بهایی به جوانان داده نمی‌شود.

حالا در ابتدای این فصل با اضافه کردن یحیی گل‌محمدی که توانایی بالایی در شکوفایی استعدادها دارد، سراغ تحقق رویاهای‌شان رفتند. گل‌محمدی هم به خوبی میانگین سنی تراکتورسازی را پایین آورده است.

در دربی این هفته تبریز که با برد تراکتورسازی همراه بود، ترکیب یازده نفره تراکتور به این شرح بود: فرزین گروسیان 25 ساله، محمد مسلمی پور 20 سال، محمد ایرانپوریان 32 سال، محمدرضا مهدی زاده 23 سال، عارف آغاسی 21 سال، علی اسدزاده 21 سال، مهدی کیانی 31 سال، امیر نصرآزادانی 21سال، فاخر تهامی 21 سال، مهدی شریفی 25 سال،  فرزاد حاتمی 32 سال.

یعنی تیم یحیی با میانگین سنی فوق‌العاده کمتر از 25 سال وارد زمین شد. در حالی که گل‌محمدی در هر پست از یک تراکتوری قدیمی و باتجربه استفاده کرد تا تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را کنار هم داشته باشد. در این مسابقه ایرانپوریان در دفاع، کیانی در هافبک و حاتمی در خط مهاجم بودند که سن‌شان از عدد سی عبور کرده. کیانی و ایرانپوریان هم کاپیتان‌های اول و دوم تراکتور هستند که سال‌هاست در این باشگاه حضور دارند.

اگر از این سه بازیکن صرف نظر کنیم، میانگین سنی هشت بازیکن دیگری که در این مسابقه تراکتورسازی حضور داشتند، 22 سال است. ضمن این که تعویضی‌های گل‌محمدی هم در این مسابقه در راستای جوانگرایی بود. محمدرضا آزادی 18 ساله، عبدی 22 ساله و اسماعیلی 21 ساله وارد زمین شدند. یعنی با احتساب تعویضی‌ها، تراکتورسازی در این مسابقه از هفت بازیکنی استفاده کردند که نهایت سن‌شان 21 سال بود. در نهایت هم همین جوانان دست یحیی را گرفتند و دو گل تراکتورسازی را دو بازیکنی زدند که در لیست زیر 21 ساله‌های باشگاه حضور دارند. 

14001