رونالدو، مسی و نیمار، گزینه های عنوان بهترین بازیکن سال فیفا

رونالدو، مسی و نیمار، گزینه های عنوان بهترین بازیکن سال فیفا

وبسایت رسمی برنامه نود - فیفا سه نامزد نهایی جایزه بهترین بازیکن سال که روز اول ماه آبان در مراسمی در شهر لندن به برنده اهدا خواهد شد را معرفی کرد. 

به گزارش وبسایت نود، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار به عنوان سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شدند. فیفا همچنین سه نامزد نهایی بهترین مربی و دروازه بان سال را هم اعلام کرده است. 

رونالدو که سال گذشته برنده این جایزه شد در فصل گذشته توانست همراه با رئال مادرید فاتح لالیگا، لیگ قهرمانان، جام باشگاه های جهان، سوپرکاپ اسپانیا و سوپرکاپ اروپا شود و عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان را هم کسب کند. مسی در فصل گذشته همراه با بارسلونا فاتح کوپا دل ری شد و توانست برای چهارمین بار آقای گل لالیگا شود. نیمار برزیلی که در تابستان به پاریسن ژرمن پیوست در فصل پیش همراه با بارسلونا قهرمان کوپا دل ری شد و ضمن بثمر رساندن ۲۰ گل توانست ۲۱ پاس گل به نام خود ثبت کند. 

برنده نهایی با رای مربیان و کاپیتان های تیم های ملی، بیش از ۲۰۰ ژورنالیست برجسته از سراسر دنیا و همچنین نظرسنجی اینترنتی انتخاب شده و روز ۲۳ اکتبر در مراسمی در شهر لندن معرفی خواهد شد. 

فیفا تا سال ۲۰۱۶ بهترین های سال دنیای فوتبال را با همراهی نشریه فرانس فوتبال انتخاب می کرد و به آن ها جایزه توپ طلا اهدا می شد اما عدم توافق طرفین برای ادامه همکاری و تصمیم فرانس فوتبال برای اهدای جایزه توپ طلا به صورت جداگانه باعث شد که فیفا تصمیم به اهدای جوایز سالیانه مخصوص به خود با قوانین جدید بگیرد.

۲۰۳۱