از مسی و اوزیل تا روبن و سانچز؛ 11 بازیکن بزرگی که در تابستان 2018 بازیکن آزاد خواهند بود

از مسی و اوزیل تا روبن و سانچز؛ 11 بازیکن بزرگی که در تابستان 2018 بازیکن آزاد خواهند بود

وبسایت رسمی برنامه نود - پنجره نقل و انتقالات تابستانی بسته شده است، اما بازار گمانه زنی ها، مذاکرات و خصوصا شایعات درباره نقل و انتقالات احتمالی فصل آینده از هم اکنون داغ است. خصوصا بازیکنان بزرگی که قرارداد خود را هنوز تمدید نکرده اند!

نقل و انتقالات تابستانی با شایعات که به نظر می رسید تمامی ندارند، شگفتی های مختلف، مبالغ نجومی غیر منتظره و همه اتفاقات ریز و درشت دیگر بسته شد. اما بعد از گذشت بیش از 2 هفته، طرفداران فوتبال نقل و انتقالی که ممکن است که در آینده رخ دهد را زیر نظر دارند، به ویژه بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است.

وب سایت معتبر fourfourtwo، 11 بازیکن هیجان انگیزی که در تابستان آینده قراردادشان به پایان می رسد و ممکن است به صورت آزاد به تیمی دیگر منتقل شوند را بررسی کرده است. (نام لیونل مسی به این لیست اضافه شده است) 

11- مارکوس یورنته (رئال مادريد): یورنته فصل پیش در حضور قرضی خود در آلاوز خوش درخشید و حالا به رئال مادرید بازگشته تا برای به دست آوردن زمان برای بازی و حضور در ترکیب تیم زیدان بجنگد. اما با توجه به حضور بازیکنانی مثل لوکا مودریچ، تونی کروس، کاسمیرو و  متئو کوواچیچ در خط میانی فرصت کمتری به این جوان 22 ساله خواهد رسید.

در پنجره نقل و انتقالات گذشته چلسی و تاتنهام به شدت به این بازیکن لینک شدند، گزارش ها از اسپانیا نشان می دهد که رئال مادرید حتی شاید برای جلوگیری از جدا شدن این بازیکن به صورت آزاد در تابستان آینده، نسبت به فروش این بازیکن در ژانیوه علاقه داشته باشد.

10- لئون گورتسكا (شالکه): هافبک خلاق و قدرتمند شالکه، به نظر نمی رسد هیچ قصدی برای تمدید قراردادی که در سال 2013 و زمان جدایی از بوخوم با معدنچی ها امضا کرد داشته باشد. عملکرد گورتسکا در یک سال گذشته پیشرفت جالب توجهی داشته است و بسیاری بر این باور هستند که زمان برداشتن قدمی بزرگ تر برای او فرا رسیده است.

یورگن کلوپ یکی از هواداران سفت و سخت این بازیکن 22 ساله به حساب می آید و ممکن است او دنباله روی هم تیمی سابقش در شالکه، جوئل ماتیپ شود به لیورپول بپیوندد. اما همچون همیشه، وقتی پای یک استعداد آلمانی در میان است، نام بایرن مونیخ هم پیرامون او شنیده می شود.

9- خوزه خیمنز (اتلتیکومادرید): مدافع خشن اروگوئه ای اکثر زمان فصل گذشته را پشت دیگو گودین و استفان ساویچ، بر روی نیمکت قرار داشت. اما با شروع این فصل، خیمنز از آن دو بازیکن پیشی گرفته و به بازیکن ثابت تیم تبدیل شده است.  او که سابقه انتخاب شدن به عنوان بهترین مدافع وسط جوان جهان را در کارنامه دارد، با ادمه روند حضور در ترکیب اصلی اتلتیکومادرید ممکن است بیشتر تمایل به تمدید قراردادش داشته باشد تا جدا شدن از روخی بلانکوس.

اتلتیکو بسیار برای خیمنز مناسب است و همینطور برعکس! او پیش تر به منچستریونایتد لینک می شد اما هیچ مربی ای نمی تواند بیش از دیگو سیمئونه در دستیابی به تمام توانایی هایش کمک کند.

8- الاسانه پلی (نیس): هافبک چپ پا و تکنیکی نیس که توانایی بازی هم به عنوان بال چپ و هم به عنوان هافبک نفوذی را دارد در فصل گذشته ۱۴ گل به ثمر رساند. او در این فصل هم در بیشتر بازی های تیمش به صورت ثابت به میدان رفته است تا نشان دهد مثل فصل قبل در مسیر پیشرفت قرار دارد.

در سن ۲۴ سالگی، پلی گزینه جذابی برای بسیاری از تیم ها خواهد بود. تیم های میانه جدول لیگ برتری بدون شک نگاه دقیقی به او خواهند داشت. وستهم در تابستان 2016 خواهان جذب وی بود، پس شانس به خدمت گیری او به صورت رایگان مطمئنا برای چکش ها جذاب خواهد بود.

7- راس بارکلی (اورتون): تا همین چندی پیش بارکلی با ارقامی در حدود 50 تا 60 میلیون پوند به آرسنال و منچستریونایتد لینک می شد، اما با عملکردی ناامید کننده در فصل گذشته، ارزش او در بازار کم شده است. با وجود اینکه او نتوانست در بازه نقل و انتقالاتی گذشته ترنسفر خود را نهایی کند، امضای قراردادی جدید بین او و باشگاه نوعی شگفتی خواهد بود.

انتقال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به تاتنهام می تواند محتمل ترین اتفاق باشد؛ هم اورتون از فروش او پولی به جیب خواهد زد و هم تاتنهام نباید بر سر انتقال او به چندین و چند باشگاه مختلف رقابت کند.

6- آرین روبن (بایرن مونیخ): هنوز هم در ۳۳ سالگی یکی از بهترین وینگر های فوتبال اروپاست. روبن به لطف شتاب و سرعت بی نظیر خود و همچنین نفوذ های سریع از جناحین به مرکز و شوتزنی و گلزنی به این شیوه برای هر تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد می تواند یک غنیمت باشد.

مدیران بایرن احتمالا پیشنهاد تمدید قرارداد ۱ ساله به روبن خواهند داد. اما اگر روبن در این فصل اغلب نیمکت نشین باشد، احتمالا پیشنهاد تمدید قرارداد را نپذیرد. او ممکن است آخرین ماجراجویی خود را اغاز کند؛ بازگشت به لیگ برتر و یا شاید رفتن به MLS، که قطعا دومی برای بازیکنی با این کیفیت بسیار زود است.

5- امره جان (لیورپول): امره جان در یک سال گذشته تبدیل به یک بازیکن شگفت انگیز شده است؛ ترکیبی از یک بازیکن قدرتمند و فیزیکی با حرکات تکنیکی و قابلیت های فردی. و دقیقا به خاطر همین خصایص، هواداران لیورپول نگران قرارداد رو به اتمام وی هستند. نقطه چانه زنی بر سر تمدید قرارداد او این است که بازیکن می خواهد در قرارداد جدیدش مبلغی به عنوان رقم فسخ قرارداد گنجانده شود و باشگاه هم به دلایل روشن چنین چیزی را نمی پذیرد.

لیورپول در مورد فیلیپه کوتینیو نشان داد که در زمینه مذاکره بسیار کله شق هستند و با توجه به اینکه باشگاه جذب نبی کیتا، هافبک لایپزیگ را برای سال آینده منعقد کرده است ممکن است فصل را با از دست دادن این هافبک آلمانی به اتمام برساند. یوونتوس به شدت به این بازکن علاقه دارد و اگر تمدید قراردادی تا ژانویه صورت نگیرد احتمالا برای جذب وی اقدام خواهد کرد.

4- آندر هررا (منچستریونایتد): بهترین بازیکن فصل گذشته شیاطین سرخ، امسال با پیوستن نمانیا ماتیچ اغلب نیمکت نشین بوده و فقط یکبار در ترکیب ثابت مورینیو قرار گرفت که اين نيمکت نشینی ها ممکن است در ادامه مذاکرات برای تمدید قرارداد تاثیرگذار باشد.

هواداران یونایتد هررا را به شدت دوست دارند و در بین شایعات علاقه بارسلونا به جذب وی در میانه ژوئن، خبری در خصوص تمدید قرارداد وی منتشر شد که مورد تائید بازکن و باشگاه قرار نگرفت. گزارش ها از شروع مذاکرات تمدید قرارداد سخن می گویند اما ممکن است بارسلونا مجددا برای ارائه پیشنهاد برای جذب این بازیکن وسوسه شود و در آستانه سال جدید نسبت به جذب وی اقدام کند.

3- مسوت اوزیل (آرسنال): اگر اوزیل قصد تمدید قرارداد با آرسنال را داشت، قطعا تا حالا این کار را انجام داده بود. مذاکرات و چانه زنی ها طی یک سال گذشته ادامه داشته اند اما طرفین هرگز حتی به امضای قرارداد جدید نزدیک هم نشده اند و حالا جدایی در تابستان آینده به نظر اجتناب ناپذیر می رسد؛ ونگر: "از 31 آگوست مذاکرات بر سر تمدید قرارداد مسوت اوزیل خیلی کند پیش می رود. به کمی تنفس برای تمرکز بر روی رقابت ها نیاز داریم. اما به مرور دوباره مشغول به آن (موضوع تمدید قرارداد) خواهیم شد."

بازگشت به آلمان، جایی که اوزیل به شدت ستوده می شود محتمل است و جواب خواهد داد. دورتموند در سال های گذشته در پست هافبک هجومی همواره با تغییر تحول روبرو بوده است.

2- الکسیس سانچز (آرسنال): سانچز شیلیایی برای پیوستن به منچسترسیتی در آگوست گذشته لحظه شماری می کرد، اما آرسنال مقابل انجام این انتقال ایستاد، چرا که نتوانستند توماس لمار، هافبک-مهاجم موناکو را به عنوان جانشینی برای سانچز به خدمت بگیرند. سانچز به درخشش خود در این فصل ادامه خواهد داد، اما مطمئنا در اولین فرصت ممکن نسبت به ترک آرسنال اقدام خواهد کرد.

باشگاه های قدرتمند خارج از انگلیس، نظیر بایرن مونیخ، یوونتوس و حتی بارسلونا ممکن است شانس جذب سانچز را از منچسترسیتی بربایند. آرسنال ممکن است به فروش او در ژانویه فکر کند، اما قطعا با زمان 6 ماهه باقی مانده از قرارداد او آنها نمی توانند 60 میلیون پوند از فروش سانچز به جیب بزنند.

1- لیونل مسی (بارسلونا): فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا هنوز قرارداد خود با این باشگاه را تمدید نکرده است و این موضوع خصوصا از زمان جدایی نیمار با رقم خیره کننده 222 میلیون یورو بحث و گمانه زنی های بسیاری پیرامون آینده او مطرح کرده است و هواداران آبی و اناری پوشان به شدت نگران عدم حضور او در این تیم در فصل آینده هستند. ژوزف بارتومئو در هفته های اخیر بارها تاکید کرده است که مسی قرارداد خود را توسط پدرش که وکیل و مدیر برنامه های او نیز هست به امضا رسانده است و فقط امضای خود بازیکن و رسانه ای کردن موضوع مانده است. اما این ادعا هرگز توسط مسی و پدرش تایید و یا تکذیب نشده است.

جدایی مسی از بارسلونا به شدت دور از ذهن و حتی غیر ممکن به نظر می رسد، زیرا او به تازگی وارد هجدهمین سال حضور خود در نیوکمپ شده است و ترک کردن تیمی که تمام دوران حرفه ای خود را در آن گذرانده است بسیار بعید به نظر می رسد. اما جدایی استقلال کاتالان از اسپانیا یا ابقای مدیران فعلی بارسلونا در سمت خود ممکن است دلایل کافی برای این ابر ستاره فوتبال جهان باشد تا به چالشی جدید فکر کند.

در صورت وقوع چنین امری، تنها چند باشگاه در دنیا وجود دارند که توان پرداخت دستمزد بازیکن نظیر او را خواهند داشت که در بین آنها منچسترسیتی، تیم پپ گواردیولا که به همراه مسی در بارسلونا دورانی طلایی را سپری کرد می تواند یکی از معقول ترین گزینه ها باشد.

4688