شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا؛ آغاز به کار مدافع عنوان قهرمانی در گروه مرگ

شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا؛ آغاز به کار مدافع عنوان قهرمانی در گروه مرگ

وبسایت رسمی برنامه نود - دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب به پایان می رسد.

به گزارش وبسایت نود، با انجام هشت بازی از گروه های پنج تا هشت، دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان می رسد. چهارشنبه شب از گروه های E تا H، هشت بازی به طور همزمان برگزار می شود که نگاهی داریم به این مسابقات:

گروه پنجم

در شب اول از گروه پنجم مسابقات، لیورپول در بازگشتش به لیگ قهرمانان اروپا، میزبان سویا اسپانیا است، این مسابقه تکراری است برای فینال لیگ اروپا در سال 2016، که سویا موفق شد با ارائه یک نمایش دیدنی در نیمه دوم، لیورپول را مغلوب سازد و بار دیگر قهرمانی در این تورنمنت را جشن بگیرد. اما لیورپول که به لطف حضور در بین 4 تیم برتر لیگ جزیره در فصل گذشته، توانسته دوباره به لیگ قهرمانان پای بگذارد، به دنبال انتقام از سویا است. البته آن ها به نوعی در پی جبران شکست ابتدای هفته هم هستند. لیورپول در ابتدای هفته مقابل منچسترسیتی شکست تلخ 5-0 را پذیرفت که ممکن است اثرات روحی بدی روی تیم کلوپ بگذارد. بهترین نتیجه لیورپول در هفته های اخیر، برد 4-0 مقابل آرسنال بوده است. در آن سمت، سویا هم در سه هفته ابتدایی، دو برد و یک مساوی را در لالیگا کسب کرده است و فعلاً در رده سوم ایستاده است.

در دیگر مسابقه این گروه، ماریبور و اسپارتاک مسکو روسیه به مصاف هم می روند، روی کاغذ این دو تیم شانس کمتری به نسبت دو تیم دیگر گروه (سویا و لیورپول) دارند.

گروه ششم

در گروه ششم، فاینورد هلند میزبان منچسترسیتی است، فاینورد فصل قبل هم در رقابت های اروپایی کارش را مقابل یک تیم از منچستر آغاز کرد ولی فصل گذشته آن ها در بازی ابتدایی خود در لیگ اروپا مقابل منچستریونایتد قرار گرفتند و البته توانستند رقیب پرقدرت خود را شکست دهند. منچسترسیتی بعد از کسب برد مقابل بورنموث در لحظات پایانی، ابتدای این هفته همدر لیگ برتر بردی مهم را مقابل لیورپول کسب کرد. آن ها با 5 گل تیم کلوپ را شکست دادند تا اکنون هم امتیاز با منچستریونایتد باشند. انتظار می رود ادرسون بتواند دوباره در این بازی با کلاه محافظ، درون دروازه سیتی قرار گیرد.

در دیگر بازی گروه ششم، ناپولی تیم آماده این روزهای فوتبال ایتالیا، میهمان شاختاردونتسک اکراین است. ناپولی در سه هفته ابتدایی لیگ ایتالیا، سه برد را کسب کرده است و همچنان به رقابت شانه به شانه اش با یوونتوس ادامه می دهد. روی کاغذ منچسترسیتی و ناپولی از بیشترین بخت برای صعود به دور بعد برخوردارند.

گروه هفتم

در گروه هفتم در شب اول مسابقات پورتوی پرتغال میزبان بشیکتاش ترکیه است و تیم شگفتی ساز فوتبال آلمان در فصل گذشته، لایپزیگ میزبان موناکو قهرمان فوتبال فرانسه است که فصل گذشته به نیمه نهایی راه یافت. موناکو با وجود از دست دادن چندین بازیکن کلیدی خود، در لیگ یک فرانسه شروع خوبی داشته و در 5 هفته ابتدایی، 4 برد کسب کرده است، البته آن ها ابتدای هفته در مقابل نیس، شکست سنگین 4-0 را تحمل کردند تا اولین باخت فصل را بپذیرند.

گروه هشتم

در شب اول گروه مرگ این فصل لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید قهرمان دو فصل گذشته این جام، به مصاف آپوئل می رود، مادریدی ها اگرچه در این فصل از لالیگا، شروع خوبی نداشته اند و دو مساوی کسب کرده اند ولی امیدوارند با بازگشت رونالدو در این مسابقه به ترکیب، قدرت به خط حمله بازگردد. رئال به دنبال یک شروع خوب و قدرتمندانه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی است.

در دیگر بازی این گروه، دورتموند و تاتنهام به مصاف هم می روند. تاتنهام در ومبلی میزبان دورتموند است. دورتموند در سال 2013 در فینال لیگ قهرمانان در ومبلی حضور داشت که در آن مسابقه شکست خورد. تاتنهام نیز این فصل در لیگ جزیره در ومبلی نتایج خوبی نگرفته است، آن ها فصل قبل هم شرایط خوبی را در لیگ قهرمانان در ومبلی تجربه نکردند ولی امیدوار به پیشرفت و تغییر شرایط هستند.

1878