پیش بازی منچستریونایتد - بازل؛ بازگشت هیجان به تئاتر رویاها

پیش بازی منچستریونایتد - بازل؛ بازگشت هیجان به تئاتر رویاها

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستریونایتد دوباره حضور در لیگ قهرمانان را تجربه می کند.

به گزارش وبسایت نود، بعد از یک فصل غیبت در لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد دوباره حضور در این تورنمنت معتبر را تجربه می کند. شیاطین سرخ سه شنبه شب در بازی اول خود در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، میزبان بازل سوئیس هستند. در دیگر دیدار گروه اول، بنفیکا به مصاف زسکامسکو می رود. بازل به عنوان قهرمان لیگ سوئیس به این رقابت ها آمده و یونایتد هم با قهرمانی در لیگ اروپا، راهی لیگ قهرمانان این فصل شده است.

منچستریونایتد برای این مسابقه غایبینی دارد. به جز شاو، یانگ، زلاتان و روخو که مدتی طولانی است مصدوم هستند، فلینی هم هنوز شرایطش مشخص نیست و امکان دارد در این مسابقه غایب باشد. در غیاب بایی و جونزِ محروم، اسمالینگ و لیندلوف در ترکیب اصلی شیاطین سرخ به میدان می روند.

این مسابقه پنجمین جدال دو تیم به حساب می آید، رکورد تقابل دو تیم کاملاً برابر است. یک برد برای هر تیم و دو تساوی. دو تیم در فصل 2011-2012 هم در لیگ قهرمانان، هم گروه بودند که بازی رفت دو تیم در الدترافورد با تساوی 3-3 پایان یافت و در بازی برگشت، بازل پیروز شد و یونایتد از صعود به مرحله بعد بازماند. جالب اینجاست که در هر دو سفر بازل به الدترافورد، این تیم شکست نخورده و دو تساوی 1-1 و 3-3 را کسب کرده است.

یونایتد برای بیست و یکمین بار در لیگ قهرمانان حضور پیدا می کند که بیشترین آمار در بین تیم های انگلیسی است و در کل اروپا، بعد از رئال، بارسلونا و پورتو، بهترین امار است. در آن سمت، این هشتمین حضور بازل در لیگ قهرمانان اروپا است، به نسبت سایر تیم های سوئیسی، آن ها شش بار بیش از هر تیم دیگری از سوئیس در این تورنمنت معتبر شرکت کرده اند.

بازل اخیراً شرایط خوبی در لیگ قهرمانان تجربه نکرده است، آن ها در 10 مسابقه اخیر خود، 4 تساوی و 6 باخت را کسب کرده اند و هرگز پیروز نشده اند. تیم سوئیسی در این ده بازی، در هر مسابقه هرگز بیش از یک گل نزده است.

مورینیو حالا می تواند با پنج تیم مختلف حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کند. او از این نظر، در رده چهارم است. آنچلوتی 7 ، بنیتز و رانیری با 6 تیم مختلف، حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرده اند.

1878