پیکه، ژاوی و فابرگاس در ترکیب تیم ملی کاتالونیا در صورت استقلال از اسپانیا

پیکه، ژاوی و فابرگاس در ترکیب تیم ملی کاتالونیا در صورت استقلال از اسپانیا

وبسایت رسمی برنامه نود - این روزها بحث استقلال کاتالونیا داغ است. در صورتی که این اتفاق رخ بدهد (مثل کشورهایی نظیر کوزوو، صربستان، مونته نگرو ... که در سالهای اخیر مستقل شده اند) کاتالونیا به عنوان یک کشور مستقل باید تیمی مجزا نسبت به تیم اسپانیا تشکیل بدهد.

به گزارش وبسایت نود، در صورت استقلال کاتالونیا تیم ملی اسپانیا که در سالهای اخیر یکی از پرچمداران فوتبال دنیا بوده برخی از مهمترین ستارگانش را از دست خواهد داد. اگر بخواهیم ترکیبی یازده نفره از بهترین بازیکنان متولد شده در منطقه کاتالونیا را تشکیل بدهیم به این ترکیب می رسیم: کاسیا (رئال مادرید)، بیرین (آرسنال)، پیکه (بارسلونا)، بارترا (دورتموند)، آلبا، بوسکتس، سرجی روبرتو (بارسلونا)، فابرگاس (چلسی)، ژاوی (السد)، سوریانو (گوان پکن)، دلوفئو (بارسلونا).

طبیعتا این اتفاق فوتبال اسپانیا را متحول خواهد کرد چرا که تیم های ریشه داری نظیر بارسلونا و اسپانیول هم باید از لالیگا جدا شوند. هر چند که خود این تیمها از این که در لیگی بی رقیب بازی کنند ضربه خواهند خورد. تیم منتخب کاتالونیا معمولا هر سال در ژانویه یک بازی دوستانه برگزار می کند و به نظر می رسد که این تیم شانس رسمی شدن را هم در آینده داشته باشد.

1140