امید برانکو به چهار ضلعی گسترش/ خریدهای لوکا به نفع پرسپولیس

امید برانکو به چهار ضلعی گسترش/ خریدهای لوکا به نفع پرسپولیس

وبسایت رسمی برنامه نود - مهاجمان پرسپولیس در دیدار امروز به دیدار بدترین خط دفاع لیگ می‌روند.

به گزارش وبسایت نود، لوکا در سر و صدای نقل‌وانتقالات سراغ چهار بازیکنی رفت که خریدشان عجیب به نظر می‌رسد. کاخا و امین حاج‌محمدی دو خرید پیش فصل گسترش‌فولاد  بودند که با جذب آندو تیموریان و ادسون هنریکه، حالا چهار بازیکن از تیم سقوط کرده همشهری به خدمت گرفته‌اند. هر چهار بازیکن جذب شده از تیم سال قبل ماشین‌سازی در پست‌های تدافعی هم هستند. امین حاج‌محمدی و هنریکه که در پست دفاع مرکزی قرار دارند. کاخا و تیموریان هم هافبک دفاعی هستند.

یکی از برجسته‌ترین دلایل سقوط ماشین‌سازی، عملکرد فاجعه خط دفاعی این تیم بود. در چهار فصل اخیری که تعداد تیم‌های لیگ برتری شانزده تیمی شده، فقط سه تیم بیشتر از ماشین‌سازیِ فصل قبل گل دریافت کردند. عملکرد بد ماشین‌سازی در فصل گذشته منجر شد که این تیم با ۴۵ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را به خودش اختصاص بدهد و  در نهایت هم سقوط  کند. در این فصل گسترش‌فولاد چهار عنصر دفاعی این باشگاه را جذب کرد. همین حالا هم گسترش‌فولاد در این فصل با یک بازی کمتر نسبت به بقیه تیم‌ها، بیشترین گل خورده را دارد.

در آن سمت پرسپولیسی قرار دارد که سال قبل بیشتر از بقیه تیم‌های لیگ گل زده بود. در این فصل هم پرسپولیس با حفظ روند خوب گلزنی، همچنان در جمع بهترین‌هاست. در این فصل فقط پدیده و پارس‌جنوبی‌جم بیشتر از پرسپولیس گل زده‌اند که برانکو امیدوار است در بازی عقب افتاده امروز، دوباره با گل‌های مهاجمانش به صدر جدول برگردد.

پرسپولیس به عنوان یکی از بهترین خط تهاجمی‌های لیگ مقابل گسترش فولادی قرار می‌گیرد که دفاع خوبی ندارد و از بدترین خط دفاع سال قبل لیگ همچنان بازیکن می‌گیرد.

14001