گل نزن و برنده؛ ایران اقتصادی‌ترین تیم دنیا

گل نزن و برنده؛ ایران اقتصادی‌ترین تیم دنیا

وبسایت رسمی برنامه نود - گرفتن 2.2 امتیاز از هر گل، ایران را تبدیل به اقتصادی‌ترین تیم دنیا می‌کند.

به گزارش وبسایت نود، زدن 2 گل و گرفتن فقط یک امتیاز از بازی با سوریه، به آمارهای رویایی تیم ملی آسیب زد اما تیم کی‌روش هنوز، رکوردهای فوق العاده‌ای در اختیار دارد. یکی از این رکوردها، امتیازگیری تیم ملی با حداقل گل زده است.

تیم ملی با 10 گل زده در 10 مسابقه و میانگین نسبتا پایین یک گل در هر بازی، به جام جهانی رسید. ایران با 10 گل زده، 22 امتیاز بدست آورد یعنی به صورت میانگین از هر گلش به 2.2 امتیاز رسید. میانگین عجیبی که در تمام دنیا، بی سابقه محسوب می‌شود.

در آسیا، ازبکستان تنها تیمی است که از هر گلش بیشتر از 2 امتیاز گرفته اما با میانگین 2.16 امتیاز معدل ضعیف‌تری در مقایسه با تیم ملی دارد. در آمریکای جنوبی، تعداد گل‌های زده بالاست و برزیل صدرنشین، بیشتر از امتیازاتش توانسته دروازه حریفان را باز کند. در اروپا هم 2 تیم میانگین گرفتن 2 امتیاز از هر گل زده‌شان را دارند که معدل آن‌ها هم پایین‌تر از تیم ملی است.

بدون محاسبه قاره آفریقا که هر تیم فقط 6 مسابقه انجام می‌دهد و هنوز یک سوم از بازی‌هایشان هم باقی مانده، تیم ملی با میانگین 2.2 امتیاز از هر گل، اقتصادی‌ترین تیم دنیا محسوب می‌شود. تیمی که برای بردن، به حداقل گل نیاز دارد. در بازی‌های انتخابی اخیر هم ایران مقابل همه حریفانش بجز سوریه، برد یک – صفر را تجربه کرد.

22330