قرعه کشی پلی آف جام جهانی در اروپا چگونه خواهد بود؟

قرعه کشی پلی آف جام جهانی در اروپا چگونه خواهد بود؟

وبسایت رسمی برنامه نود - فیفا اعلام کرد که برای قرعه کشی بازیهای پلی آف جام جهانی در اروپا، از رنکینگ یوفا برای سیدبندی تیمها استفاده خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، پرتغال و ایتالیا دو تیم قدرتمند فوتبال اروپا هستند که در حال حاضر در رتبه دوم گروهشان قرار گرفته اند و احتمال صعودشان به پلی آف زیاد است اما با توجه به رنکینگ فیفا احتمال تقابل این دو تیم با همدیگر در پلی آف وجود نخواهد داشت.

قرعه کشی پلی آف جام جهانی در روز 17 اکتبر در زوریخ برگزار خواهد شد که رنکینگ تیم ها در آن زمان برای سیدبندی و تقسیم کردن هشت تیم به دو گروه چهار تایی حائز اهمیت خواهد بود. هشت تیم راه یافته به پلی آف در دو بازی رفت و برگشتی در روزهای 9 و 14 نوامبر  به مصاف هم خواهند رفت. چهار تیم برتر رنکینگ در یک ظرف و چهار تیم دیگر در ظرفی دیگر قرار خواهند گرفت و پس از آن قرعه کشی انجام خواهد شد. در مورد این که کدام تیم اول میزبان باشد هم قرعه کشی انجام خواهد شد.

در حال حاضر به طور مثال پرتغال که سه امتیاز از سوئیس عقب است در رده ششم رنکینگ جهان قرار گرفته و ایتالیا که پائین تر از اسپانیاست و شانس کمی برای صدرنشینی گروه دارد، در رده دوازدهم رنکینگ است. بدین ترتیب احتمالی برای تقابل این تیم در مرحله پلی آف وجود ندارد.

در حال حاضر  ولز (رده هجدهم رنکینگ جهانی)، سوئد (19)، ایسلند (20) اسلوواکی (22)، ایرلند شمالی (23، بوسنی (30) و مونته نگرو (52) در گروه هایشان در رده دوم قرار دارند. البته در حال حاضر ولز با حذف نتایجش در مقابل تیم آخر گروه، ضعیف ترین تیم دوم در میان 9 گروه است و در صورتی که شرایطش عوض نشود شانسی برای حضور در پلی آف نخواهد داشت.

1140