پیش بازی گسترش فولاد- پرسپولیس: باز پس‌گیری صدر

پیش بازی گسترش فولاد- پرسپولیس: باز پس‌گیری صدر

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته پنجم فردا به پایان می‌رسد.

پنجشنبه 16 شهریورماه 96، هفته پنجم لیگ برتر

گسترش فولاد تبریز- پرسپولیس تهران

ساعت 17:15 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

به گزارش سایت نود، پرسپولیس پس از 20 روز دوباره به لیگ برمی گردد. حضور قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بازی هفته پنجم آنها با تاخیر برگزار شود. پرسپولیس امروز در هفته پنجم میهمان تیم گسترش فولاد تبریز است.

شاگردان برانکو با برد در این بازی می توانند دوباره به صدر جدول برگردند.

قهرمان فصل قبل این فصل را هم خیلی خوب شروع کرد و با سه برد به بازی چهارمش رفت. تساوی ناباورانه مقابل سیاه‌جامگان مانع رکوردشکنی پرسپولیس شد. از طرفی پارس جنوبی تیم شگفتی ساز این فصل خود را به صدر جدول رسانده است. قرمزها پس از تساوی مقابل سیاه‌جامگان یک بازی هم در آسیا انجام دادند که در آن بازی به یک تساوی ارزشمند مقابل الاهلی دست پیدا کردند.

پرسپولیس برای پس گرفتن صدر باید در خانه تیم ته جدولی گسترش فولاد پیروز شود.

گسترش فولاد برخلاف پرسپولیس شروع ضعیفی داشته است. این تیم سه بازی از چهار دیدارش را باخته است. این تیم با مربی گری لوکا بوناچیچ تغییرات زیادی در ابتدای فصل نقل و انتقالات داشت. گسترش در این چند هفته هم بیکار ننشست چند بازیکن از این تیم رفتند و چند بازیکن جذب شدند. سامان نریمان جهان یکی از خریدهای جدید این تیم است که فردا می‌تواند برابر تیم سابقش به میدان برود. تقابل آندرانیک تیموریان با پرسپولیس هم جالب خواهد بود.

هنریکه، محسن حسینی و جهانبخش جدید ترین خریدهای گسترش محسوب می‌شوند. این تیم در روزهای گذشته چند بازیکن را هم از دست داد.

بدون ملی‌پوشان

پرسپولیس برای این بازی مشکلاتی هم دارد، این تیم سه‌شنبه هفته بعد در آسیا با الاهلی بازی دارد و باید حواسش به آن بازی حساس هم باشد. از طرفی علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد انصاری و مهدی طارمی چهار ملی پوش پرسپولیس سه‌شنبه به میدان رفتند و به احتمال فراوان برانکو از آنها در این بازی استفاده نخواهد کرد. از طرفی سید جلال حسینی هم کمی آسیب دیده و به همراه تیم به تبریز نمی رود. بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس هم برای عراق به میدان رفت و او هم در بازی فردا غایب خواهد بود.

با این حساب دست برانکو برای بازی فردا خیلی باز نیست و او بدون چهار، پنج بازیکنش به میدان می رود. این موضوع البته فرصت خوبی در اختیار بازیکنانی مثل گادوین منشا، شایان مصلح و سیامک نعمتی قرار می دهد که خودی نشان دهند.

این بازی تقابل دو مربی کروات لیگ است. برانکو و لوکا خیلی هم رابطه صمیمانه‌ای باهم ندارند.

برانکو ایوانکوویچ متخصص برنده شدن مقابل گسترش است و در چهار بازی گذشته‌اش مقابل این تیم برنده شده است. برانکو هیچ تیمی را به اندازه گسترش فولاد شکست نداده است.

بازی فردا نهمین تقابل دو تیم است. پرسپولیس در هشت بازی قبل صاحب 5 برد، یک تساوی و دو باخت شده است.

گسترش فولاد و بوناچیچ برای این بازی انگیزه زیادی دارند، پیروزی در این مسابقه آنها را تا رده یازدهم بالا می برد. این بازی اگر مساوی شود گسترش در انتهای جدول باقی می ماند. نکته جالب این است اگر پرسپولیس در این بازی ببازد استقلال تهران تیم آخر جدول می شود!

بازی هفته گذشته:

فولاد خوزستان 2- گسترش فولاد یک

پرسپولیس یک- سیاه جامگان یک

جایگاه در جدول:

گسترش فولاد: با 3امتیاز شانزدهم

پرسپولیس: با 10 امتیاز دوم

نتایج قبلی در لیگ:

گسترش فولاد: باخت، برد، باخت، باخت

پرسپولیس: مساوی، برد، برد، برد

بهترین گلزن:

گسترش فولاد: رضا خالقی‌فر، 2گل

پرسپولیس: فرشاد احمد زاده و مهدی طارمی، 2 گل

بهترین بازیکن:

گسترش فولاد: رضا خالقی‌فر با نمره 3، سی و هفتم

پرسپولیس: محمد انصاری با نمره 2.5، دوم

تیم داوری: موعود بنیادی فر با کمک سعید علی نژادیان و تورج عیوض محمدی

57189