سرمربی ایتالیا: قطعا به جام جهانی صعود می کنیم

سرمربی ایتالیا: قطعا به جام جهانی صعود می کنیم

وبسایت رسمی برنامه نود - جیامپرو ونتورا، سرمربی تیم ملی ایتالیا اطمینان دارد که تیمش سهمیه حضور در جام جهانی را کسب خواهد کرد.

به گزارش وبسایت نود، ونتورا ابراز اطمینان کرد که ایتالیا به جام جهانی روسیه راه خواهد یافت. ایتالیا با شکست سه بر صفر مقابل اسپانیا پس از 56 بازی در مسابقات راهیابی به جام جهانی شکست خورد. ایتالیا در حال حاضر سه امتیاز تا اسپانیای صدرنشین فاصله دارد و چهار امتیاز از آلبانی پیش است. در حال حاضر سه بازی تا پایان مرحله گروهی مانده است. ونتورا بیان کرد:

وقتی گروه مشخص شد می دانستیم که برای اولین بار فقط تیم صدرنشین گروه به مرحله بعدی می رود. وقتی در سید اول قرار نگرفته باشی طبیعی است که احتمال تقابل با اسپانیا وجود داشته باشد و احتمالش وجود دارد که به پلی آف بروی. در حال حاضر به همان شرایطی رسیدیم که تقریبا همه در آن زمان پیش بینی کرده بودند. شنبه خوب ابزی نکردیم و اسپانیا تیم خوبی بود. شاید به پلی آف برویم اما قطعا به جام جهانی صعود خواهیم کرد. با تاوکیو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا موافقم که نرفتن به جام جهانی خیلی بد است اما در حال حاضر نباید به آن فکر کنیم. فقط باید به بازی بعدی فکر کنیم و باید صعودمان به پلی آف را قطعی کنیم. وقتی گفتم بازیکنان تیم ملی اسپانیا انسان نیستند، به خاطر کیفیتشان بود. کیفیت خریدی نیست بلکه باید سخت تلاش کنی تا بهتر شوی اما نمی توان ظرف 20 روز صاحب کیفیت شد. برخی تیمها خوب هستند و فقط با سختکوشی می توان به سطح آنها رسید. اگر سخت تلاش نکنی باز هم شکست می خری. من یک سال پیش مربی ایتالیا شدم و 48 ساعت بعدش به مصاف فرانسه رفتیم. بعد از آن بازی نتایج خوبی گرفتیم تا که مقابل اسپانیا بازی کردیم. به نظرم اگر بازی با اسپانیا در ماه نوامبر بود شرایط خیلی فرق می کرد و قطعا شکست می خوردیم. اگر در جام جهانی مقابل اسپانیا قرار می گرفتیم و میزان آماده سازی ما به اندازه کافی بود، بازی شرایط متفاوتی پیدا می کرد.

جیانلوئیجی بوفون، کاپیتان و دروازه بان تیم ملی ایتالیا هم در مورد انتقادهای روزهای اخیر گفت:

باید انتقاد ها را بپذیریم. همان طور که فصل ها سه ماه یک بار عوض می شوند، انتقادها هم اجتناب ناپذیر است. شخصا دلخور نیستم. در یک بازی بسیار مهم با نتیجه سه بر صفر باختیم. من دروازه بان و کاپیتان تیم هستم و طبیعی است که مورد انتقاد قرار بگیرم. فصل برای من خیلی خوب آغاز شد پس طبیعی است که وقتی نتیجه نگیرم مشکلی وجود داشته باشد. از من می پرسند که آیا از حرفهایی که در موردم زده شد دلخور هستم، حقیقت این است که این طور نیست و چیزهایی که در موردم گفته می شود تاثیری روی من نمی گذارد.

1140