شرایط صعود تیم‌های آسیایی به جام‌جهانی؛ 5+1

شرایط صعود تیم‌های آسیایی به جام‌جهانی؛ 5+1

وبسایت رسمی برنامه نود - شش تیم آسیایی همچنان امیدوارند که به صورت مستقیم راهی جام جهانی شوند. 

به گزارش وبسایت نود، فرداشب تکلیف تیم‌های آسیایی صعود کرده به جام جهانی مشخص می‌شود. ایران و ژاپن صدرنشینی‌شان در جدول را تثبیت کرده‌اند. ولی کره‌جنوبی، سوریه، ازبکستان در گروه اول و عربستان، استرالیا و امارات هم در گروه دوم هم‌چنان منتظرند این بیست‌وچهار ساعت هم بگذرد و تیم‌شان را راهی روسیه کنند. البته امارات فقط روی کاغد شانس دارد و در دنیای واقعیت، فقط یک معجزه می‌تواند این تیم را به جام‌جهانی برساند. به همین بهانه بررسی می‌کنیم که تیم‌های آسیایی با چه نتیجه‌ای در دیدارهای فردا به جام‌جهانی می‌رسند. این نکته را یادآور می‌شویم که در این رقابت‌ها در صورت برابر بودن امتیازات، تفاضل گل تعیین کننده تیم صعودکننده به جام‌جهانی است. 

گروه A

در این گروه صعود ایران به عنوان تیم نخست قطعی شده است. کره‌جنوبی، سوریه و ازبکستان برای تصاحب مکان دوم و صعود مستقیم به جام جهانی رقابت دارند. 

صعود کره‌جنوبی:

کره‌جنوبی با پیروزی در بازی فردا، بدون توجه به نتایج سایر مسابقات قطعا به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند. اگر کره مقابل ازبکستان به تساوی برسد، باید امیدوار باشد تا ایران از سوریه نبازد تا کره بتواند رتبه دوم را حفظ کند.

صعود سوریه:

سوریه برای محک زدن شانس صعود به جام‌جهانی، در درجه اول باید ایران را ببرد. در صورتی که این اتفاق رخ داد، باید منتظر باشد تا کره‌جنوبی هم ازبکستان را نبرد. سوریه فقط در صورت شکست ایران و پیروز نشدن کره مقابل ازبکستان به جام جهانی صعود می‌کند.

صعود ازبکستان:

اگر ایران از سوریه نبازد و ازبکستان هم کره را ببرد، ازبک‌ها راهی جام جهانی می‌شوند. در صورتی که سوریه موفق به شکست ایران شود، ازبک‌ها باید بردی با حداقل دو گل بیشتر نسبت به برد سوریه مقابل ایران را رقم بزنند.

بازی‌ها:

ایران – سوریه

ازبکستان – کره‌جنوبی

جدول:

تیم

امتیاز

تفاضل

گل زده

کره‌جنوبی

14

1

11

سوریه

12

1

7

ازبکستان

12

1-

6

 گروه B

در این گروه صعود ژاپن به عنوان تیم نخست قطعی است. عربستان، استرالیا و امارات هم چشم به رده دوم دارند.

صعود عربستان یا استرالیا؟

عربستان و استرالیا هم‌امتیاز هستند. عربستان دو گل از استرالیا بیشتر زده که باعث شده تفاضل گلش هم دو تا بهتر باشد. حالا عربستان در زمین خودش از ژاپنی پذیرایی می‌کند که صعودش به جام جهانی قطعی است. استرالیا هم در زمین خودش میزبان تایلندی است که در هیچ صورت جایگاهش در جدول تغییر نمی‌کند. این دو تیم هر کدام نتیجه بهتری بگیرد، با احتساب تفاضل دو گله‌ای که عرب‌ها بهتر از استرالیا هستند، به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند.

امارات

امارات باید امیدوار باشد تا هم عربستان و هم استرالیا ببازند. همچنین امارات با تعداد گل‌هایی موفق به شکست عراق شود که تفاضل هشت گله مقابل عربستان و شش گله مقابل استرالیا را جبران کند. با این اوصاف امارات فقط روی کاغذ شانس دارد.

بازی‌ها:

عربستان – ژاپن

استرالیا – تایلند

عراق – امارات

جدول:

تیم

امتیاز

تفاضل

گل زده

عربستان

16

6

16

استرالیا

16

4

14

امارات

13

2-

10

 14001