روماریو: اگر الان بازی می کردم، توپ طلا را می بردم

روماریو: اگر الان بازی می کردم، توپ طلا را می بردم

وبسایت رسمی برنامه نود - روماریو، بازیکن اسبق تیم ملی برزیل اخیرا کتابی را در مورد فساد در فدراسیون فوتبال این کشور نوشته است. وی که در سالهای اخیر نماینده مجلس شده و فوتبال را با سیاست عوض کرده است، در مورد شرایط روز فوتبال دنیا صحبت کرد.

به گزارش وبسایت نود، روماریو که به خاطر جراحی پس از ابتلا به دیابت 22 کیلوگرم وزن کرده در مورد شرایط خودش گفت:

حتی خودم هم از دیدن تصویرم پس از عمل جراحی شگفت زده شدم. در موردم شایعات زیادی ایجاد شده بود. برخی می گفتند معتاد شده ام، برخی می گفتند سرطان گرفته ام و ... مزخرفات زیادی در موردم گفته شد.

ستاره سابق تیم ملی برزیل در مورد فساد در فدراسیون فوتبال این کشور گفت:

فدراسیون فوتبال برزیل، تیم ملی را به خراج گذاشته بود. بازیهای دوستانه تنها با هدف درآمدزایی مدیران برگزار می شدند. در لیست های تیم ملی بهترین بازیکنان قرار نمی گرفتند بلکه پشت پرده این لیست ها دلال ها بودند. برخی بازیکنان پس از این که دو، سه بار در لیست قرار می گرفتند با ارقام میلیونی راهی تیمهای خارجی می شدند و از این نقل و انتقالات دلال ها سود می بردند.هرگز تصور نمی کردم چنین مافیایی در فدراسیون وجود داشته باشد. مدیران فعلی فدراسیون مثل مدیران قبلی کلاهبردار هستند. آنها به شکل غیرقانونی پول فدراسیون را به جیب خود واریز می کنند. باید این پولشویی به پایان برسد. مارکو پولو دل نتو، رئیس فدراسیون نه تنها دروغگوست بلکه یک آدم بی شرم است. تحقیقایت که در این بار هداشتم را در کتابم نوشتم. توانستیم دست های کثیف فدراسیون فوتبال برزیل را رو کنیم. ساندرو راسل، مدیر سابق بارسا و ریکاردو تیکیشیرا، رئیس سابق فدراسیون با هم پولشویی می کردند. برخی افراد هنوز دستگیر نشده اند اما آنها هم در مافیا نقش داشتند. امیدوارم این آدم های آشغال هم دستگیر شوند.

روماریو در مورد جدایی نیمار از تیم سابقش بارسلونا بیان کرد:

بارسا با رفتن نیمار چیزهای زیادی را از دست داد. در اسپانیا رقابت اصلی میان رئال و بارساست.والنسیا و اتلتیکو هم هر از گاهی خودشان را در لیگ قهرمانان نشان می دهند. بارسا باید تقویت شود و بهترین بازیکنان را بخرد. برای بارسا خیلی مشکل بود که بتواند بازیکنی بهتر از نیمار بازی کند.

بازیکن اسبق تیم ملی برزیل در مورد عملکرد پپ گواردیولا سرمربی فعلی منچستر سیتی هم صحبت کرد:

زمانی که کنار هم بازی می کردیم هرگز تصور نمی کردم که مربی بزرگی شود اما یکی از بهترین بازیکنان دنیا در پست خودش بود.

وی در مورد جنگ رونالدو و مسی برای کسب توپ طلا در ده سال اخیر اظهرا داشت:

اگر من بازی می کردم می توانستم این دو را برای بردن توپ طلا شکست بدهم. برای مسی و رونالدو احترام زیادی قائل هستم اما از نظر شوتزنی و جایگیری درون محوطه جریمه از انها خیلی بهتر بودم.

1140