10 لحظه ویژه نیمار در اولین بازی برای PSG

10 لحظه ویژه نیمار در اولین بازی برای PSG

نیمار، ستاره برزیلی پاری سن ژرمن در اولین بازی اش برای این تیم خوش درخشید و این درخشش در غالب گزارشی جالب در وبسایت باشگاه پاری سن ژرمن منتشر شده است.

به گزارش "ورزش سه"، ستاره برزیلی جنجالی ترین انتقال تابستانی را رقم زد و با 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاری سن ژرمن پیوست تا به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود. او اولین بازی اش را برای پاریسی ها مقابل گینگام انجام داد و هر چه زمان رو به شروع بازی می‌رفت، لبخند او بیشتر محو می‌شد. به نظر استرس و فشار اولین بازی کاملا او را گرفته بود و دائما با دنی آلوس که او را برادر بزرگتر خود می‌داند، در حال صحبت بود. سایت باشگاه پاری سن ژرمن، به اولین حرکات نیمار در پیراهن این تیم پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار داده است.

اولین لمس توپ

او که پیش از بازی توسط هواداران رقیب مورد تشویق قرار گرفت، تنها 22 ثانیه زمان لازم داشت تا برای اولین بار پا به توپ شود. آدرین ربیوت در میانه میدان او را پا به توپ کرد و نیمار هم با سری بالا، توپ را برای دی ماریا ارسال کرد که البته این حمله راه به جایی نبرد.

اولین لایی

روی سانتر موتا، نیمار پا به توپ شد و در مقابل خود دئوکس را دید ولی او با پای راستش، توپ را از بین پاهای حریف عبور داد. دئوکس پس از بازی گفت:" انقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که احتمالا امشب خوابم نمی‌برد.

اولین شوت

ساعت 21:20 به وقت محلی بود که تیاگو سیلوا، توپ را برای هموطنش ارسال کرد. پس از یک مهار توپ عالی و عبور از دیدو و کربات، او شوتی را به سمت دروازه حریف روانه کرد که البته با فاصله از بالای تیرک افقی به بیرون رفت.

اولین پاس خطرناک

پاری سن ژرمن فشار زیادی بر دروازه حریف وارد کرد و نیمار بلاخره جادوی پای راستش را به نمایش گذاشت. او با یک سانتر عالی مارکینیوش را پیدا کرد که ضربه سر مهاجم فرانسوی، با برخورد با تیرک به بیرون رفت.

اولین پاس گل

پس از شروع نیمه دوم، تصمیمات سریع او بلاخره جواب داد. روی یک ضد حمله سریع، شماره 10 پاریس حدود 30 متر با توپ حرکت کرد و منتظر کاوانی ماند تا در موقعیت قرار بگیرد و ستاره اروگوئه ای نیز با یک ضربه عالی، موفق به گلزنی شد تا اولین پاس گل نیمار در اولین بازی اش به ثبت برسد.

اولین گل

20 ثانیه پس از اولین شوتی که به سمت دروازه شلیک کرد، او موفق به گلزنی شد. غریزه اش او را متوجه کرد که کاوانی در موقعیت خوبی برای پاس گل قرار دارد و او ال ماتادور را صاحب موقعیت کرد ولی کاوانی با یک پاس عالی، نیمار را در محوطه 6 قدم پا به توپ کرد تا ستاره برزیلی به اولین بازیکن تاریخ پاری سن ژرمن تبدیل شود که در بازی اولش یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است.

عملکرد کلی در اولین دیدار

خیلی سخت است که عملکرد فوق العاده او در اولین بازی را مورد بررسی قرار نداد. نیمار در اولین بازی اش، 128 بار توپ را لمس کرد که از این نظر، تنها یک بار از زمان حضورش در اروپا از سال 2013 توانسته بهتر کار کند.

اولین واکنش

او پس از بازی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پاری سن ژرمن گفت:" روز خیلی خوبی بود. من خیلی خوشحالم که گلزنی کردم، پاس گل دادم و پیروز شدیم. حس خیلی خوبی دارم و از حضور در کنار هم تیمی های جدیدم بسیار خوشحالم.

اولین تمجید

نیمار به خاطر عملکرد بسیار خوبش موفق شد عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند. اونای امری پس از بازی درباره او گفت:" بازیکنان بزرگ همیشه هم را پیدا می‌کنند." جرمی سوربون، رقیب نیمار در این بازی گفت:" او از لحاظ تکنیکی بازیکن بسیار بسیار خوبی است.مهار او در مصاف های یک به یک بسیار دشوار است."