6 دو و میدانی کار دوپینگی روس مدال‌هایشان را پس نداده‌اند!

6 دو و میدانی کار دوپینگی روس مدال‌هایشان را پس نداده‌اند!

وبسایت رسمی برنامه نود - ۶ دوومیدانی کار روس که باید مدال‌های المپیک خود را به دلیل دوپینگ بازگردانند از این کار سر باز زده‌اند.

به گزارش سایت نود، تاتیانا فیرووا، دونده روس که در المپیک پکن و لندن مدال کسب کرده است، در حال‌ حاضر در مسکو به سر می‌برد و چند ماه است که از او خواسته شده تا مدال‌ها را پس دهد اما او این کار را انجام نمی‌دهد. دو ورزشکار دیگر روس هم اعلام کرده‌اند که قصد برگرداندن مدال‌هایشان را ندارند.

این سه ورزشکار اعلام کرده‌اند که این کار را انجام خواهند داد اما پروسه برای آنها واضح نیست و نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند.

فدراسیون دوومیدانی روسیه اعلام کرده است که تاکنون سه مدال المپیک بازگردانده شده است.

فدراسیون دوومیدانی روسیه از سال ۲۰۱۵ محروم است و مشخص نیست که بازگرداندن مدال‌های المپیک تاثیری در ادامه این محرومیت داشته باشد یا خیر. اخیرا گفته شده که IOC می‌خواهد در قبال گرفتن جریمه‌ای سنگین از روسیه محرومیت ورزشکاران این کشور در مسابقات بین‌المللی را بردارد. وادا (آژانس جهانی ضد دوپینگ) با این تصمیم مخالفت کرده است.

IAAF در انتظار انجام شدن اتهامات لازم از سوی فدراسیون دوومیدانی روسیه است تا درباره محرومیت این کشور دوباره تصمیم گیری کند. IAAF در مسابقات قهرمانی جهان امسال، محرومیت دوومیدانی‌کاران روس را برنداشت و تنها تعدادی از دوومیدانی‌کاران روس که ثابت کرده بودند در دوپینگ دست نداشتند، به صورت مستقل در مسابقات حضور یافتند.

39046