یان راش: وقتی برای مدافعان 50 میلیون پوند هزینه می شود، قیمت من چقدر می توانست باشد؟

یان راش: وقتی برای مدافعان 50 میلیون پوند هزینه می شود، قیمت من چقدر می توانست باشد؟

وبسایت رسمی برنامه نود – یان راش، بازیکن اسبق لیورپول و تیم ملی ولز به افزایش قیمت بازیکنان و هزینه های نجومی تیمها واکنش نشان داد.

به گزارش وبسایت نود، راش که فصل گذشته به عنوان نماینده کاردیف که میزبان لیگ قهرمانان بود، جام قهرمانی را درون زمین قرار داد، در مورد  قیمت های نجومی بازیکنان گفت:

نمی توان گفت که به دستمزدهای بازیکنان فعلی حسادت می کنم. من هم در دوران بازی دستمزد خوبی می گرفتم و روزهای خوبی را پشت سر گذاشتم.  خیلی ها از من می پرسند "اگر الان بازی می کردی، قیمتت چقدر بود؟" منچستر سیتی 120 میلیون پوند برای خرید مدافعانش هزینه کرده است. وقتی چنین هزینه هایی در فوتبال انجام می شود انتظار داری که این هزینه ها برای خرید مهاجم یا یک شماره 10 باشد.  نمی توانم به این سوال که اگر من اکنون بازی می کردم قیمتم چقدر بود، جواب بدهم. سخت ترین کار در فوتبال گلزنی است. منظورم این نیست که برای مهاجمان باید هزینه های سنگین انجام شود اما وقتی برای یک مدافع 50 میلیون پوند هزینه می شود، به نظر می رسد که ماجرا دیوانه وار شده باشد. پس در این صورت قیمت من هر مقداری می تواند باشد.

مهاجم اسطوره ای لیورپول در مورد شایعات پیرامون انتقال کوتینیو به بارسلونا بیان کرد:

وقتی به یوونتوس رفتم شرایط مشابهی داشتم. در لیورپول همه چیز برده بودم و می خواستم در ایتالیا تجربیات جدیدی داشته باشم. بهترین بازیکنان دنیا در لیگ ایتالیا حضور داشتند و به همین خاطر هدفم بازی در آن جا بود. اما در حال حاضر لیگ انگلیس بهترین لیگ دنیاست و دوست دارم کوتینیو در لیورپول بماند. او بازیکن فوق العاده ایست و برایم عجیب نیست که بارسلونا مشتری او باشد. یک بازیکن برزیلی اگر از رئال یا بارسا پیشنهاد نداشته باشد طبیعی است که نظرش فقط به ماندن در انگلیس باشد. لیورپول اگر کوتینیو را بفروشد باید برای او جایگزین بخرد.

وی در این باره که گرت بیل با یک هت تریک می تواند رکورد گلهای ملی او را بشکند هم صحبت کرد:

رکوردها برای شکسته شدن ساخته می شوند. گرت بیل رکورد من در تیم ملی ولز را خواهد شکست. امیدوارم که در زمانی که رکوردم را می شکند، من در استادیوم از نزدیک شاهد آن باشم چرا که او یکی از بهترین بازیکنان دنیاست.

1140