لالیگا، پاریسن ژرمن را به دوپینگ مالی برای خرید نیمار متهم کرد

لالیگا، پاریسن ژرمن را به دوپینگ مالی برای خرید نیمار متهم کرد

وبسایت رسمی برنامه نود – خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا در مورد ماجرای پیوستن نیمار به پی اس جی صحبت کرد.

به گزارش وبسایت نود، تباس در این باره که لالیگا به دنبال شکایت از پی اس جی به علت پرداخت احتمالی 222 میلیون یورو برای خرید نیمار است، بیان کرد:

شکایتمان را آماده کرده ایم و به یوفا، اتحادیه اروپا و دادگاه سوئیس می فرستیم. شکایت ما از عدم وجود رقابت صادقانه میان باشگاه ها و کشورهاست. برخی از کشورها با استفاده از دوپینگ مالی کشورهای دیگر بازیکنان گرانقیمت را به خدمت می گیرند. پی اس جی نمونه بارز دوپینگ ما است. حساب های پی اس جی می گویند که درآمدهای تبلیغاتی آنها از رئال و منچستریونایتد بیشتر است یعنی ارزش برند آنها بالاتر از این دو باشگاه است. نکته ای که در عمل غیرممکن به نظر می رسد. اگر یوفا واکنشی نشان ندهد بلافاصله شکایت را ارسال خواهیم کرد. اگر تا کنون اقدامی نکردیم به این خاطر است که تصور می کنیم یوفا قانون بازی جوانمردانه مالی را رعایت می کند و جلوی دوپینگ مالی را می گیرد. برایم عجیب است که آندره آ تراورسو، رئیس بخش فیرپلی مالی یوفا اعلام نکرده که ضرر مالی پی اس جی در سه سال اخیر بیش از 30 میلیون یورو بوده است. تراورسو می داند که مشکل وجود دارد. اگر کمک مالی آنها از قطر می آید، توضیحش مشکل نیست. واضح است که با مسئله دوپینگ مالی مواجه هستیم.

رئیس سازمان لیگ اسپانیا در مورد احتمال قریب الوقوع نیمار به تیم فرانسوی هم صحبت کرد:

حاضر نیستیم که مبلغ پرداختی تیمی نظیر پاریسن ژرمن را بپذیریم چرا که از نظر ما قوانین زیرپا گذاشته شده اند. قوانین فیرپلی مالی یوفا ، قوانین اتحادیه اروپا و قوانین رقابت عادلانه در سوئیس. اشتباه است که این مبلغ را بپذیریم. اگر پاریسن ژرمن بخواهد رقم فسخ قرارداد نیمار را به ما بپردازد، قبول نخواهیم کرد. نیمار بازیکن بزرگ است. البته به نظرم لالیگا بزرگتر است. با تمام احترام باید بگویم که اگر قرار به رفتن مسی و رونالدو بود بیشتر نگران می شدم تا خبر جدایی او.

1140