نگاهی به تقابل یحیی و تراکتورسازی با پرسپولیس و برانکو؛ یحیی تسلیم ناپذیر برابر پروفسور

نگاهی به تقابل یحیی و تراکتورسازی با پرسپولیس و برانکو؛ یحیی تسلیم ناپذیر برابر پروفسور

وبسایت رسمی برنامه نود - در هفته دوم رقابت های لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی به مصاف هم می روند که این دیدار چندین تقابل حساس را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش وب سایت نود، یحیی گل محمدی سرمربی تیم تراکتورسازی از زمانی که پا به عرصه مربیگری گذاشته، گرچه یک باخت در مقابل تیم سابقش متحمل شده، اما تا کنون در سه تقابل خود با برانکو (دو بازی در لیگ و یک بازی جام حذفی) تسلیم مربی کروات نشده است.

در رقابت های لیگ برتر، گل محمدی با سه تیم صبای قم، نفت تهران و ذوب آهن مقابل پرسپولیس قرار گرفته و 3 برد، یک مساوی و دو باخت حاصل کار او بوده است. گل محمدی در لیگ هفتم به عنوان مربی در چند هفته پایانی جانشین محمدحسین ضیایی شد و در هفته ماقبل پایانی به مصاف پرسپولیس رفت. این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود سرخپوشان تهرانی به پایان رسید تا اولین تقابل یحیی با پرسپولیس با شکستی سنگین برای این مربی همراه شود. 

یحیی گل محمدی در دیدار رفت لیگ سیزدهم در ورزشگاه آزادی با دو گل مقابل پرسپولیس پیروز شد. در دور برگشت، گل محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. در لیگ برتر چهاردهم، یحیی گل محمدی یک پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل برابر پرسپولیس به دست آورد. در لیگ پانزدهم، یحیی با ذوب آهن در برابر پرسپولیس در دیدار رفت در آزادی 2 بر یک پیروز شد و دیدار برگشت دو تیم با تساوی 2 بر 2 پایان یافت. گل محمدی در دو دیدار لیگ پانزدهم برابر برانکو موفق بود و بدون شکست به کار خود پایان داد؛ همچنین ذوب آهن در دیدار جام حذفی در اصفهان برابر پرسپولیس پیروز شد.

نتایج برانکو در تقابل با یحیی و تراکتورسازی

برانکو در طی چند سالی که در ایران حضور دارد، سه بار برابر یحیی گل محمدی قرار گرفته که به آمار آن اشاره شد. اما برانکو در تقابل با تراکتورسازی موفق بوده و شکستی در کارنامه اش دیده نمی شود؛ دو پیروزی و دو تساوی حاصل کار برانکو برابر تیم اول شهر تبریز است. دیدار رفت لیگ پانزدهم با یک گل به سود تیم پرسپولیس تمام شد و بازی برگشت هم نتیجه ای بهتر از مساوی یک بر یک در بر نداشت. پرسپولیس در فصل گذشته در بازی رفت به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت با سه گل جدی ترین رقیب خود در راه کسب عنوان قهرمانی را مغلوب کرد.

تقابل سرخپوشان به سود کدام تیم است؟

در تاریخ رقابت های لیگ برتر، تراکتورسازی و پرسپولیس 18 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 8 برد برای تبریزی ها و 7 پیروزی برای سرخپوشان تهران بوده؛ 3 تقابل دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. در این دیدارها، تراکتورسازی 19 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده و پرسپولیس هم 16 گل به تراکتور زده است. 

2081