فراز کمالوند: اعتقاد به طلسم ندارم اما ...

فراز کمالوند: اعتقاد به طلسم ندارم اما ...

فراز کمالوند که برای اولین بار در 33 سالگی سرمربی لیگ برتری شد بعد از گذشت سالهای بسیار هنوز جزو مربیان جوان لیگ برتر است.

به گزارش "ورزش سه"،  مربی تیم نفت آبادان در آستانه بازی بزرگش برابر استقلال بعد از کنفرانس عمومی در گفتگویی مفصل با ما صحبت کرد . کمالوند در کلیت بحث،از برداشتن موانع خارج از میدان بازی گفت واعلام کرد نفت آبادان  در سالهای گذشته این موانع را به عنوان عامل اصلی ناکامی داشت .

*به نظر می رسد این کاملترین تیمی است که نفت آبادان در سالهای لیگ برتر داشته است، به موفقیت این تیم و رفع ناکامی های متعدد برای این تیم اعتقاددارید؟

بله قطعا، البته من هم اعتقاد به این که تیم خوبی بسته ایم دارم، اما ما تنها میتوانستیم 6بازیکن جذب کنیم واگر دستمان برای جذب بازیکن دیگری باز بود شرایط بهتر می شد، ما خوب بدنسازی کرده ایم وبرنامه ریزی استراتژیکی برای استفاده از امتیازات بازی خانگی داریم ودر روند آماده سازی همه چیز را در شرایط ایده آل انجام داده ایم.

*نفت آبادان  در سالهای دهه 60 تا ابتدای دهه 70 همراه ملوان بهترین تیم های شهرستانی بودند که همیشه بازیکن در سطح ملی میساخت، در 2 دهه اخیر چه بلایی سر نفت آبادان آمده است؟

**متاسفانه درست است ونفت آبادان مطابق انتظار برای فوتبال ایران نبود اما من در مدت حضورمان با کمک دوستان یک سری از مشکلات همیشگی را برطرف کرده ایم البته بروز مشکلات ادامه دار سخت افزار گاهی از عهده ما خارج بوده اما به هر حال با رفع مشکلات همیشگی ، امید زیادی به حضور شایسته این تیم دوست داشتنی داریم .

*برخی از مشکلات به نظر میرسد به سکوها وبرخی سهم خواهی های اخیر بر میگردد درست است؟

**ما  در مسیر رفع موانع تاریخی این تیم مشکلات روی سکو ها را هم رفع کرده ایم مشکلاتی که مربوط به اختلاف سلیقه ها بوده است، البته گاهی اوقات مشکلات سکوها مربوط به علاقه شدید مردم به تیمشان  بوده که در قالب رفتار متعصبانه به تیم حریف وبازیکنش توهین شده وباعث بروز مشکلات متعدد از جمله جریمه های زیادی که برای نفت آبادان به خاطر رفتار سکوها ایجاد شده بود میتوانست به تیم کمک کند .

*شما که فوتبال تبریز را بعد از 8 سال ناکامی با آوردن تراکتورسازی به لیگ برتر زنده کردید ،امید به خوب شدن وضعیت آبادانی ها هم داری؟

**البته تبریز از جهتی به علت داشتن تماشاگر با نفت آبادان شرایطی مشابه داشت اما از جهت بهره مندی از امکانات سخت افزاری تبریز شرایطی بهتر از آبادان داشته است.

*در اولین سال برگرداندن تبریز به قدرت شما هفتم شدی اما بهترین عنوان نفت آبادان در لیگ برتر به جز یک رتبه یک رقمی همیشه یا سقوط بوده ویا رتبه های نازل ...

**ما هم دنبال این تحول هستیم، البته خیلی ها می گویند نفت آبادان طلسم شده است اما من به طلسم اعتقاد نداشته وندارم وهمیشه تلاشم در تیم هایم داشتن رتبه تک رقمی بوده است .

*در کنفرانس مطبوعاتی که داشتید ظاهرا درباره بازیکنانی چون کرار ، بغلانی  ومیلاد جهانی  حرفهایی داشته اید .

**بله، بغلانی وکرار شرایط بازی داشته واحتمالا از آنها استفاده خواهیم کرد اما میلاد جهانی به خاطر پاره کردن رباطش با او به صورت مشروط قرار داد امضا کرده ایم.

*عمده نفرات تیم شما افرادی هستند که مقابل تماشاگر پر شوری مثل تماشاگر آبادانی بازی نکرده اند، این مساله مشکل روحی وحاشیه ای مقابل استقلال در زمین خودتان به وجود نخواهد آورد؟

** از این نظر مشکل نداریم. شیمبا، کرار و اسدی و سایرین قبلاً در سپاهان و تراکتورسازی مقابل تماشاگران زیادی بازی کردند و جو ورزشگاه آزادی روی آنها تأثیر نمی‌گذارد. خود من زمانی که در تراکتورسازی بودم در حضور 60 هزار تماشاگر بازی می‌کردیم و مشکلی به حضور تماشاگر نداریم. تماشاگران آبادانی به ما لطف دارند و اینجا ما فقط تماشاگر داریم

*برابر استقلال که 3سال است نفت را در آبادان میبرد چه نظری دارید؟

**حریف تیمی خوب است که سرمربی جوان وشایسته ای هم دارد وما تلاش داریم که در این بازی استارت خوبی داشته ودر اولین بازی لیگ در حضور تماشاگر خودی این عزیزان را با خوشحالی به خانه فرستاده  وثمره تلاش تیم را بگیریم هر چند در ابتدای لیگ کسب هر نتیجه های چندان مهم نیست، پرسپولیس که 2 سال قبل  تا روز آخر لیگ برتر قهرمان مسابقات بود، تا هفته دهم نتیجه نگرفته وتا مقطعی از مسابقات لیگ برتر هم تیم آخر مسابقات بود، یعنی این که هر نتیجه ای تا هفته های اول نباید نه تیمی را مغرور وشاد کند ونه باعث ناراحتی وناامیدی شود .ما هم طلسم ناکامی نفت آبادان را خواهیم شکست وهم طلسم باخت برابر استقلال درآبادان هرچند گفتم من خودم به طلسم اعتقاد ندارم.