گزارش ویژه/ بازگشت دوباره درخشان با یک تصمیم تکراری

گزارش ویژه/ بازگشت دوباره درخشان با یک تصمیم تکراری

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی جدید تیم نفت تهران، در حالی دوباره به دنیای مربیگری بازگشته است که دفعه گذشته نیز در شرایطی تقریباً مشابه تصمیم به بازگشت گرفته بود.

به گزارش وبسایت نود، تیم نفت تهران امروز در حالی باید در دیدار سوپرجام ایران به مصاف تیم قدرتمند و آماده پرسپولیس برود که زردپوشان تهرانی به هیچ وجه شرایط خوبی برای این بازی ندارند و تنها کمتر از چند ساعت است که سرمربی این تیم انتخاب شده است.

بعد از خلف وعده متعدد مدیران باشگاه نفت در حق بازیکنان و کادرفنی این تیم در چند هفته اخیر، بالاخره همانطور که پیش‌بینی می‌شد، صبر علی کریمی به پایان رسید و چهره محبوب فوتبال ایران، خیلی زودتر از چیزی که تصور آن می‌رفت از هدایت تیم نفت کناره‌گیری کرد و حتی حاضر نشد نشستن روی نیمکت قهرمان بحران زده جام حذفی کشور را در دیدار سوپرجام تجربه کند.

بعد از این اتفاق و بعد از اینکه پیگیری‌های مدیران باشگاه نفت برای بازگرداندن علی کریمی بی‌نتیجه ماند، در واپسین دقایق شب گذشته باشگاه نفت به صورت رسمی اعلام کرد حمید درخشان، پیشکسوت و سرمربی سابق پرسپولیس جانشین کریمی و به عنوان سرمربی نفت تهران انتخاب شده است.

درخشان که احتمالاً امروز به صورت رسمی در دیدار بسیار مهم سوپرجام روی نیمکت نفت خواهد نشست، در شرایطی این مسئولیت را به عهده گرفته است که آخرین حضور او در دنیای مربیگری نیز با اخذ تصمیمی تقریباً مشابه با وضعیت کنونی رقم خورده بود.

سه سال پیش و در فصل 94-93 لیگ برتر، در حالی که علی دایی هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، بعد از حواشی و اختلافات زیادی که میان او و مدیران وقت پرسپولیس رخ داد، حمید درخشان در اقدامی بحث برانگیز و عجیب در حالی که هنوز علی دایی رسماً برکنار نشده بود، با قبول هدایت پرسپولیس، به عنوان جانشین علی دایی بر سر تمرین پرسپولیس حاضر شد و بعد از آن اتفاق پرسپولیس یکی از بدترین و پرحاشیه‌ترین دوران تاریخ خود را تجربه کرد.

درخشان در مدت زمان حضور خود در راس کادرفنی پرسپولیس، به غیر از چند دیدار نخست دور گروهی لیگ قهرمانان و البته پیروزی در دربی، به هیچ وجه نتایج خوبی به همراه پرسپولیس کسب نکرد و در نهایت نیز با کناره‌گیری از سمت خود جای خود را به برانکو ایوانکوویچ، سرمربی فعلی پرسپولیس داد. در آن زمان درخشان به دلیل پذیرفتن پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس، آن هم بدون توجه به نحوه برکناری علی دایی از سوی حمیدرضا سیاسی مدیرعامل آن زمان پرسپولیس، به شدت از سوی هواداران و رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و نه تنها مورد حمایت هواداران نبود بلکه حتی در میان بازیکنان پرسپولیس نیز مقبولیت آنچنانی نداشت و همین فشار بسیار زیاد نیز یکی از دلایل ناکامی او در مدت زمان حضورش در پرسپولیس بود.

حالا بعد از گذشت سه سال، حمید درخشان یک بار دیگر به فوتبال و لیگ برتر بازگشته است و این بار نیز او در تصمیمی جالب، به عنوان جانشین یکی دیگر از چهره‌های محبوب فوتبال ایران و هواداران پرسپولیس یعنی علی کریمی، هدایت نفت تهران را برعهده گرفته است.

اگرچه شرایط در نفت به دلیل هوادار نداشتن این تیم بسیار متفاوت‌تر از پرسپولیس است اما درخشان باید این را بداند که کار کردن در همین تیم بدون هوادار هم در شرایط فعلی بسیار سخت و دشوار خواهد بود. جدا از مشکلات مالی و مدیریتی بسیار زیاد نفت در حال حاضر، باید به این نکته نیز اشاره کرد که تعداد بسیار زیادی از بازیکنان فعلی نفت به دلیل حضور چهره بزرگی همانند علی کریمی، حاضر به پیوستن به این تیم شدند و حالا با رفتن کریمی از نفت و با مشکلات مالی که این باشگاه دارد، معلوم نیست آیا بازیکنان حاضر می‌شوند با تمام انگیزه و توان خود برای حمید درخشان بازی کنند یا خیر.

پیشکسوت پرسپولیس که البته خودش جزو چهره‌های سرشناس فوتبال ایران محسوب می‌شود، باید این موضوع را بپذیرد که اثرات حضور هرچند کوتاه مدت علی کریمی در نفت، تا مدت‌ها در میان بازیکنان این تیم باقی خواهد ماند و از آنجایی که مشکلات مالی زردپوشان هم لاینحل باقی مانده است، این مسائل می‌تواند دوباره باعث عدم موفقیت حمید درخشان در مربیگری شود. اتفاقی که اگر رخ دهد بدون تردید مقصر اصلی آن کسی غیر از خود حمید درخشان به دلیل گرفتن یک تصمیم اشتباه دیگر نخواهد بود.

 6017